New York

Ja som ni vet har vi nu påbörjat etapp två på vår resa.......vi har kommit till New York. I lördags morse anlände vi till Baltimore och tog oss till tågstationen. Perfekt timing, vi fick platser på ett tåg 20 min senare och för en gång skull var det ganska tomt på tåget så vi kunde få bra platser. Ni som har hängt med på bloggen förut vet att man inte kan boka sittplatser utan man får ta det som finns......och har man otur som förra året...ja då får man stå.......

Vi hade det i alla fall lugnt och skönt i dom dryga två och en halv timme som det tog att åka upp till New York. Väl där var det bara att ta sig ut från den enorma stationen och börja släpa våra väskor de fem kvarteren som det är till vårt hotell.

Efter lite uppackning gick vi ut och gjorde stan lite. Vädret hyfsat fint. Solen sken men det blåste ordentligt så man blev alldeles urblåst........
Det var någon typ av marknad så dom hade stängt av 6 Avenyn för biltrafik och det bara kryllade av stånd med alla typer av mat och prylar.......

I går var det varmare och ett perfekt strosa runt väder. Kaffet på hotellet är katastrof......te med lite kaffearom...:) så vi var ju tvungna att gå till ett Starbuck för att fixa lite riktigt kaffe. Så det blev lite fika i Madison Square parken och då kunde vi ju inte låta bli att mata de små korrisarna som bor där.......:) Sen vandrade vi vidare ner mot Union Square där vi tog en liten shoppingpaus på DSW - min absoluta favorit skobutik......eller varuhus ska man väl kanske säja för det är lika stort som ett. Vi kom i alla fall ut med varsin påse.....:)

På kvällen minglade vi runt lite i myllret på Times Square innan vi åt middag på min favorit BBQ restaurang. Virgil´s - dom har helt underbar BBQ. Dom säljer sin egen BBQ sås som vi köpte med oss så här ska grillas när vi kommer hem......:)

Nu har vi precis ätit frukost och ska ge oss ut i den stora staden.....:) Vädret är grått och regnigt så vi får se vad vi hittar på........ Ha det bäst så hörs vi senare.....

Väntandes på tåget i Baltimore

Tågstationen i Baltimore

Vårt hotellrum

Min favoritbyggnad - Flatiron - vid Madison Square Park

Fikapaus i Madison Square Park......

Mera vy från parken........

Utsikt över Union Square från sko varuhuset DSW

Lite vy över Times Square by night.......