Hemresa

Hej hopp!! Har nu kommit till New York....eller rättare sagt New Jersey eftersom flygplatsen ligger där..... i Newark. Sitter och har det rätt bra i business loungen där vi tuggar snacks och dricker gott vin eftersom vi blivit uppgraderade igen. Lyxigt!!!! Flyget från Miami gick rätt bra.....hade ganska mycket turbulens så det blev lite hopp o studs men det var ändå ok. Jag hade ju tagit min flyg meducin innan..... Haha....

I morse klockan 8.00 stog Willie utanför och körde oss till Miamis flygplats. Det är egentligen inte så långt men med morgontrafiken som är här i rusningen tog det en timme att komma dit. Willie är en super trevlig snubbe men han är helt hopplös på att prata......han pratar så öronen trillar av........Innan han släppte av oss fick han oss att lova att komma och äta middag med honom och hans stora familj nästa gång vi kommer......hmmmm.....trevligt men jag skulle nog inte överleva en hel kväll tillsammans med honom.......😀😝

Ser fram emot att komma hem. Saknar alla barn, hästar och lilla Boris.....❤️
Nu ska jag nog hämta lite mer snacks.......sen är det snart dax att börja gå ombord.. Vi ses snart!! Puss😀

Sitter och "paddar" i loungen på Newarks flygplats

Igår träffade vi vår hotellstäderska Sherry som vi haft ett par år på vårt förra hotell. Kul att ses igen 😀

Sawgrass o hård vind

Vi har haft några dagar med riktigt ruggväder......inte så kallt....typ 25 grader men regn och rusk....blixt och dunder och ordentlig storm på det. Då är det rätt skönt att ha en bil och kunna dra iväg med. Lämna beachen där det blåser som mest.

Så igår drog vi upp till vårt andra årliga att måste göra ställe........Sawgrass Mills Mall!! För er som inte hängt med på bloggen förut kan jag ju tala om att Sawgrass är USA:s största outlet.  Det är så stort att man behöver både karta och kompass......och det är ett heldagsjobb att hinna med åtminstone halva stället. Vi brukar vara kvar till stängning 21.30 men i år kände vi oss lite klena eftersom vi båda har fått en otäck bassilusk så vi kände oss klara att åka hem redan vid sju.........tror att vi lagt av oss lite men vi jobbade på rätt bra ändå för vi kom vid 11.30 😀

Idag kom solen tillbaka 😎 Det blåste fortfarande storm men den trotsade vi så vi fick några sköna sol timmar på beachen. Man blev totalt sandblästrad på kroppen av all sand som blåste runt och vi hade sand precis överallt när vi kom hem och det knastrade t.o.m i munnen av sand.

I morgon är det sista dagen här......tänk att fyra veckor redan har gått......konstigt att tiden kan gå så otroligt fort när man har roligt men nu ska det faktiskt bli lite skönt att komma hem till alla man saknar 😊

Så imorgon är det den stora packare dagen. Dagen man måste fixa och trixa i väskorna så allt ska få plats och se till att det inte väger för mycket.....hmm.....det brukar alltid vara lite knepigt att få ihop allt 😜
Vi ska oxå lämna tillbaka hyrbilen imorgon. Vi tycker det är smidigast att lämna den dan innan vi åker hem och så har vi en cool snubbe.....Willie.....som kommer och hämtar oss på torsdag morgon 8.15 för att köra oss till flygplatsen i Miami. Willie har en limousine och har kört oss varje år vi har varit här och han är en kul prick!!

Vi flyger från Miami till New York där vi får vänta ett par timmar så jag kanske hinner få i väg ett sista litet inlägg därifrån.  Om det inte blir så vill jag tacka alla för den här gången och hoppas att ni hänger med nästa gång oxå som blir i slutet av mars. Mer om det när det börjar närma sig.......😄 so for now...bye bye

Lite dåligt väder på vår beach.....

Hittade en riktig tokgubbe i Sawgrass 😜

Lite mellis....ge apan en banan.....😊 behövs när man går i Sawgrass

Tur att man har en liten shoppingvagn att hänga på ibland.....:)

Sen lunch / tidig middag på Sawgrass.  Jag äter en god Cobbsallad om ni undrar vad det är :)

Här e en som börjar krokna......

Lycka!!!! arbetsdagen är över och nu åker vi hem med dagens fynd :)

Benke trotsar höga vågor

Min badpojke..... 😍

Efter bad och hård vid är det skönt och sätta sig med en liten drink och lite snacks.......

En enorm nachos låda fick vi........behövs ingen middag idag......

The Tackeria

Idag var det första dagen sen vi kom hit till Florida som vi hade dåligt väder.......riktigt skitväder har vi haft.....24 grader och ösregn.....och så lite storm på det....😝......så det blev en lång mysmorgon och kaffe i sängen. Det är ändå rätt ok att ligga i sängen och titta ut över en vacker men stormig beach :)

Vi bestämde att det var en bra dag att göra vårt årliga besök på "The Tackeria" som ligger uppe i Wellington. Alltid lika kul att åka dit. För er som inte har följt bloggen tidigare kan jag ju berätta att The Tackeria är en stor hästbutik som har ALLT!!! Och Wellington är hästens mecka och platsen där alla vi hästmänniskor skulle vilja vara vintertid med våra älskade hästar :)

Wellington ligger dryga 10 mil från Hollywood där vi bor och det tar ganska precis en och en halv timme att åka dit och idag tillbringade vi ca 3,5 timmar därinne så det blev en heldags utflykt..... 🐴😍😀

Alla dom andra dagarna har rullat på i solen och beachens tecken. Har tagit det rätt lugnt för stackars Benke har blivit förkyld!!!!!! Ni vet ju hur killar blir när dom är sjuka......haha.....lite kinkiga 😜 Men det känns ju lite omvänt eftersom det alltid annars är jag som är sjuk.......så nu proppar jag i lilla mannen mina magiska blå dunder piller och all annan medicin som jag har kommit fram till funkar.......och faktiskt verkar den funka på honom oxå 😀
Vi har redan varit och bunkrat piller, medicin, plåster etc. för att ta med hem eftersom det finns så mycket bättre grejer här :)

Häromdagen åkte vi upp till Fort Lauderdale för att kolla till vårt gamla stammis hotell som skulle renoveras....( det var därför vi hamnade i Hollywood för tre år sedan) men det var tydligen sålt......renoveringen avstannad......tråkigt hade sett fram emot att komma tillbaka dit......

Nu är det nog dax att gå och lägga sig och hoppas på bättre väder imorgon......see you later....😎

Beach bild

Utanför vårt hotell......

Mingel på byn.....:)

Fikapaus....

Julpyntet börjar komma fram........

Shopping råtta rotar i lådorna på "Vickan"

En nyttig middag hemma :)

Benke tror att det är på grund av att han fick två salladsmiddagar på raken som han blev sjuk.....haha...minskat immunförsvar pga näringsbrist.....😜

Är det någon som vet vad detta är för fisk?? Haj?? Dom plockade upp den från beachen.....

Det händer mycket på vår lilla beach.....häromdagen kom det in en sån här.........

Yes!!!!!!! Lycka!!!!! En stor och en liten påse från "The Tackerian"

Var tvungen att pusta ut med en liten fika efter all hästshopping :)

Lata dagar på beachen

Hej hopp!! Det är sent onsdag kväll och vi har precis tuggat i oss en smarrig kycklingsallad som vi fixat till i vårt lilla kök och nu ska jag bara få iväg denna blogg innan vi går och trynar :)

Vi har verkligen haft fantastiskt väder dom här dagarna vi varit här. Dryga 30 grader och blå himmel är inte helt fel och dessutom har det varit nästan helt vindstilla. Annars brukar det alltid blåsa ganska ordentligt från havet. Vi har tillbringat en stor del av dagarna på beachen och njutit av det härliga vädret. Man måste ju passa på för snart står man väl till knäna i lera och fryser på Kovik igen......😊

Har ju då inte så mycket intressanta saker att berätta för er eftersom vi inte har gjort så mycket annat än solat, badat och ätit gott......men jag kan ju berätta att vi fått en ny hyrbil!! I måndags åkte vi tillbaka till Hertz som ligger i Hollywood och killen där sa att han vet att de har haft problem med dessa "nycklar" men han kunde inte göra något åt det.....ni behöver en ny bil sa han......sååå ge oss en ny bil då sa vi......det har vi inte, ni får åka till flygplatsen i Fort Lauderdale och byta där......Det tog oss typ hela eftermiddagen och kvällen för att först leta oss dit.....stå i alla köer....leta reda på folk.....diskutera med folk och sen sitta i värsting köer hem igen. Var lite sur kan man väl lugnt säga.....dom kunde inte ens dra av för den soppa man tankat i.........Benke inte riktigt nöjd med bytet av bil men den har i allafall en riktig nyckel så förhoppningsvis kommer den alltid att starta när vi vill 😀

Igår eftermiddag var vi iväg till Pembroke Mall och småshoppade lite. Pembroke Mall är en galleria vi aldrig varit i förut. Inte den bästa men helt ok 😊

Hoppas allt är bra med er därhemma och att ni oxå har lite skönt väder 😎 Hörs senare!!! Kram från oss

Havet är fantastiskt......varmt och skönt.....och för en gång skull inga höga vågor 😎

"Vår beach"

Jag tror gubben har lite svårt att sätta sig......haha...

Yes!!! Nu är han på plats....

Vår nya bil....

Där vi åt middag i går kväll........

Här kommer det lite hotellbilder :)

Vårt vardagsrum......inte speciellt mysigt men det funkar.....och har en TV som är minst 50"

Vårt lilla kök. Är helt funktionellt....

Det bästa av allt.....jag har en hel walking closet för mej själv....😜

Frukost utsikten.....

Hollywood

Nu har vi ju som alla har förstått kommit till Florida och gått av vår fina båt. I går morse anlände vi till Tampa och avstigningen gick förvånansvärt väldigt fort och smidigt. Vi hade på våra avstignings taggar fått nr 11 med avstigning ca 8.45 så vi tog det lugnt och käkade en sista god frukost ombord. Hade sällskap av Bob och Suzanne så vi blev sittandes ett tag så när vi tänkte att det var dax att gå av och kom till utgången var klockan närmare 9 och då hade dom bara kommit till nummer 3. Vi var så fräcka att vi helt enkelt gled ut med dom och kön som brukar vara enorm ute på terminalen och immigration var nästan obefintlig...... Vi fattade ingenting och trodde vi hade missat något för det fanns ingen speciell kö för oss utlänningar. Det brukar ju ta en evig tid med alla dessa tusen frågor etc.......men nu glodde dom bara lite ointresserat i passet och vinkade förbi oss.......hmmm är vi redan klara tänkte vi förvånad och hängde kvar tills dom vinkade bort oss igen......😊

En liten kö fick vi dock stå i för att få vår hyrbil men när vi väl fått den så var det bara att tuta och köra.....full gas ner till Hollywood.......men vi fick börja med att tanka för den gick typ på ångorna när vi fick den...

Bilresan ner till Hollywood gick faktiskt fortare och smidigare än den brukar göra och eftersom vi nu har kört den ett antal gånger så hittar vi faktiskt helt utan karta och kompass och inga världskrig utbröt 😀 Vi tog en snabbis luch i Naples och så stannade vi en gång längs med Alligator vägen som går tvärs över Everglades. Man får passa på för det finns typ två rastplatser på de dryga tio mil långa väg över. Vi brukar alltid få se några alligatorer när vi stannar där men den här gången höll de sig borta.

När skulle starta bilen efter vår korta rast hände det absolut ingenting.......vi har en sån där modern "intelligent" dosa till nyckel och bara en knapp att starta bilen med......det kom upp på bilens display att den inte hittar någon nyckel......det är ju fint att bli stående mitt i det öde träskmarken........men precis när vi skulle bli lite hysteriska startade den helt plötsligt 😀 så vi kunde fortsätta ner till Hollywood.

Kom fram framåt fyra.....checkade in.....packade upp.....och softade sen ett tag ute i den härligt varma kvällsluften.  God middag på stan :)

Eftersom vi inte ville åka iväg med bilen om den inte skulle starta igen så åkte vi aldrig och bunkrade frukost mat etc så i morse blev det till att gå ut och käka frukost. Sen har vi haft ett superhärligt väder så vi var ju tvungen att gå till stranden ett par timmar. När vi sen skulle åka iväg så var det samma sak som igår. Vi fick hålla på ett bra tag innan bilen startade så vi åkte bort till Herz (vi hyr vår bil från Hertz) för att fråga vad som är fel så hade dom precis stängt för dagen......vi tänkte inte på att det var söndag.......
Men vi lyckades iallafall åka bort till Publix och bunkra lite mat och sen även komma hem igen 😀 Får ta tag i bilproblemet i morgon. Nu har vi ätit en smarrig middag ute och sitter nu på vår balkong i den ljumma kvällen och tittar ut över ett kolsvart hav och hör vågorna rulla in......nice....

Vårt hotell i år är nytt för oss.....vi tänkte vi skulle prova något nytt. Det här hotellet ligger bara några hus ifrån vårt gamla och har tyckt att det verkade mysigt. Ni som följt bloggen förr vet att vårt gamla hotell var ett pyttelitet mysigt rosa hotell och när vi först kom hit igår ångrade jag mej att vi bytt men sen när vi gick upp och tittade på vårt gamla kändes det rätt bra att inte bo där för nu var det typ en arbetsplats......dom höll på att renovera utsidan.....inte till det bättre tyckte jag för dom har målat det vitt med en grön rand.......så tyvärr är charmen borta..😔
For now bye bye

Benke är inte riktigt nöjd med bilvalet......😝

Nytt typ av fordon......från det store till den lille.......

Vårt hotell.......utsikt från vår ytterdörr......

Där är det några som får åka på ny kryss........

"Vår" strand utanför hotellet

Vårt gamla lilla söta rosa hotell har dom förstört och målat vitt med grön rand.......😝

Njuter av vår live musik som vi har i vår tiki bar på vårt lilla hotell

Min frukost......yammie......:)

Vår frukost restaurang....

Riptide hotell som vårt hotell heter......😊

Här är vårt lilla "läger" vid vattenbrynet

Istället för Konsum.....:)

Äntligen bilder :)

Hej hopp här kommer äntligen lite bilder..........så som ni förstår har vi nu kommit till Florida.....men mer om det sen....😊

Ett kärt återseende.....tredje kryssningen tillsammans.......första middagen......tolv kvar.... :)

Lite promenad runt båten

Första lunchen ute i varmare väder.....

Trevlig middag på IZUMI.....en japansk restaurang....

IZUMI......efter den obligatoriska sushin fick vi in varmrätten som vi fick grilla själva.......kul grej och mycket gott :)

S:t Kitts från balkongen

Vår beach på S:t Kitts när vi promenerat iväg en sväng.....

Badpojke på St Kitts

Barpojke på St Kitts

Försökte stoppa ut armen från bilfönstret när vi åkte vår vackra väg till beachen på St Kitts.....av allt knäppande fick jag bara till denna......långt ifrån verkligheten men ni får en liten uppfattning hur det ser ut.... :)

Eftermiddagsfika på pooldäck

Lite bubbel i vår Diamond lounge........för oss som kryssat mycket :)

Ett regnigt St Lucia från vår balkong......

Vi lyckades kliva av en stund iallafall på St Lucia

Haft en god och crazy middag som vanligt....... :)

Fick en polare som flyttade in.... :)

Emiren av Quatars lilla båt....... Utsikt från vår frukost......på Barbados

Vår beach på Barbados......Boatyardbeach

Hamnen på Barbados

En sen lunch ombord

Väntar in kvällens Halloweenparty med lite mys på balkongen...

Liten selfie......

Här kommer dom bilder vi fick på oss innan vår kamera åkte i backen......

Aruba från vår balkong

Härligt med ett tomt pooldäck.......

Poolhäng.......med slimmad badkille......😊

Lost in Curaçao

Willemstad på Curaçao med sina härligt färgglada hus

Vår lilla båt och några trevliga vänner vi träffat på några/många kryssningar. Damen brevid Benke är vår härliga sagotant......😊

Bron som tar oss från stan till vår favoritbeach Cabana.......men tyvärr inte denna gång......

Vi fick gå på en annan bro för att komma till stan.....på vår jakt av nåt under dunder medel till min tand.....

Lite häng innan middag

Vår absoluta favoritkypare på denna kryss i mitten. Sidney!!! Polare Mike och Ben bredvid :)

Tänkte nog ta över denna skuta :)

Lite fika innan vi måste ta tag i den stora packningen sista dagen......

Packning på hög nivå.......tycker nog att min badpojke fått lite större mage.......😀

Öar och tandvärk

I förrgår var vi på Aruba eller rättare sagt vårt fartyg låg vid kajen i Oranjestad och Benke och jag stannade ombord 😊 När vi käkade frukost öppnade himlen sig som det har gjort ett antal gånger på denna kryss......det är länge sen vi hade så dåligt väder. När det slutat regna var det riktigt kolsvart på himlen så vi bestämde oss för att stanna kvar ombord. Nu hade vi lite tur så solen kom fram ett par timmar på dagen så vi fick en härlig dag vid poolen. Det är det bästa att stanna ombord......det är lugnt och skönt och man har poolen för sig själv :) Vår vän Bob var kvar oxå så vi hade lite pool/barhäng tillsammans 😀

Igår kom vi till Curaçao där vi verkligen hade sett fram emot att åka till vår favoribeach Cabana men även denna morgon var himlen kolsvart och dessutom när jag tuggade i mej min frukostmacka hände något med en tand.......det gjorde ont som hell....och när jag tittade efter såg det ut som om det blivit en liten liten spricka. Hmmm....inte bra när man är på kryssning i Karibien......det finns ingen tandläkare ombord eller något man kan fixa tanden med...... Vi vet att i USA finns det massor av olika grejer i butiken....typ "tandlim" så vi chansade helt enkelt på att springa runt i hela Willemstad för att leta efter något man kan fixa en spricka med. Det var ganska kört kan man ju säga och det blev ingen beach för oss......😔

Vi har nu tre dagar till havs innan vi kommer till Florida på lördag så det är bara att hoppas att den håller ihop tills dess och inte blir större. Tandvärk är ju ingen hit direkt men idag känns det faktiskt helt ok 😊 och vi har haft en otroligt härlig dag på pooldäck med klarblå himmel.

Sitter just nu på balkongen och tittar ut över det stora havet och solen som börjar gå ner och verkligen njuter av den varma härliga luften 😊 Ska snart in och vila lite innan kvällens äventyr. Ha det bäst så hörs vi senare!!!

Halloween!!!

I går hade vi en fantastisk dag!!! Började dagen med en härlig frukost bestående av en omelett och massor av frukt sittandes ute med en härlig utsikt över Barbados fantastiskt turkosa vatten och klarblå himmel. Hade även en schysst utsikt över enorm yatch som låg bredvid oss. Det var Emiren av Quatar som var ute och luftade sin lilla leksak fick vi reda på av Fredrik ( vår Stuff captain = typ andre kapten 😊) Fredrik är en trevlig prick från Malmö. Han har frågat om vi vill äta middag med honom någon kväll nästa vecka och det tackar vi ju inte nej till 😀

Efter frukost tog vi en taxi till Boatyard beach och hade några härliga timmar i det turkosa vattnet och den vita mjuka sanden. Men det slutade lite abrupt då det helt plötsligt slog om och blev en "regnstorm". Vi packade ihop oss lite snabbt och tog en taxi tillbaka till båten. Men väl där kom solen igen och det blev en stund vid poolen oxå innan det var dax att gå ner till hytten för att förbereda sig för kvällens stora Halloweenparty. Det är verkligen sååå häftigt att så många tar detta på så stort allvar och folk klär ut sig till allt möjligt. Benke och jag var Cruella de ville och Pongo 😀😀😀😀😀 Det gick tydligen hem hos folk och vi gjorde succé. Synd att jag inte kan visa er några bilder nu men det kommer sen......
I själva tävlingen var det nästan hundra par som ställde upp och av alla dessa kom vi på delad första plats 🏆🏆🏆🏆 superkul men det är lite läskigt när man står där på scenen och ska posera och folk ska bedöma hur bra man är med hela teatersalongen fullsatt med folk. Typ hela båten är där.......

Vi hade en kanonkväll kan man ju säga men tyvärr åkte min kamera i golvet i början av kvällen och kraschade fullständigt så det blev inte så många bilder tagna. Som tur är har vi många vänner som tagit typ en miljon bilder som vi kommer få när vi kommit iland igen.

Jag fick ju lite panik.....ska jag klara mej resten av resan utan kamera......inga bloggbilder.....hemska tanke så idag har vi haft en dag till havs och efter morgonens soltimmar på pooldäck blev vädret uselt så jag ilar ner till fotoshopen ombord och ägnar ett par timmar med den trevliga tjej som jobbar där. Nu är jag lycklig ägare till en Canon 😀 Semestern är räddad!!!!

Nästa stopp blir Aruba som vi kommer till imorgon. Ha det bäst så hörs vi sen 😊