Snart hemma

Så blev det några rader till innan vi kom hem..........nu har vi lyckats ta oss till New York och sitter i loungen där och softar.....käkar ost, kex och dricker gott vin......så sämre kan man ju ha...... :)

Det blev tidig väckning i imorse då Willie kom tidigt och hämtade oss. Tyvärr hade han inte sin limo (the Black Pearl) som han hade förra året utan en liten "vanlig" bil så vi hade lite problem att få in alla våra fyra stora resväskor....... men med lite fixande och trixande gick det till slut. Man har ju aldrig tråkigt när man åker med Willie.....han pratar och håller låda    från början till slut...... Kul kille... :)

Flyget över från Miami till New York gick rätt bra förutom att det blev lite busig landning.....Benke blev lite grön.......

Det var lite kul när vi skulle gå genom säkerhetskontrollen i Miami ........jag hade tagit med mej en pytteliten vinflaska.....175 ml......men det var tydligen för mycket så den blev stoppad......när jag talade om att det är min flygmedicin så blev dom lite fulla i skratt och skickade mej runt hörnan för att dricka upp den för dom kunde inte släppa igenom den......dom annars så strikta och allvarliga säkerhetskontrollanter blev helt plötsligt glada och busiga......roligt..... :)

Nu ska jag sätta mej med en bra bok och vänta in att vi får gå ombord. Ses hemma snart :) Kramar från oss!!

Softning på hög nivå.... :)

Bye bye från oss för denna gång.......ses snart igen....

Äntligen shopping :)

Igår var det min lyckodag....... :) vi tog bilen upp till Wellington och The Tackeria som alla ni som hängt med förr vet är min absoluta favorit hästbutik.....Stor härlig butik som man kan tillbringa ett par timmar i. Resultatet blev iallafall ett par nya ridbyxor, ridskor, boots till Hennezzy och lite annat smått och gott och bra ha saker :)

Det är ca tio mil upp till Wellington som är hästmeckat här i Florida men med bra väg med många filer och hetsig trafik så det går ändå rätt fort.  Hästarna lever flott där med stora härliga grönområden som inte är leriga.......Här hade nog Hennezzy velat vara på det ruggiga vinter halvåret :) .........jag oxå för den delen......haha.......Kovik kan slänga sig i väggen......:)

Så skönt att Benke är bra i sin rygg nu. Peppar peppar......men han har sällan varit så bra som nu. Det måste vara shoppingens förtjänst..... I förrgår kom vi faktiskt iväg (till min stora lycka...) till Sawgrass Mills Mall och för er som inte har varit med oss förut kan vi ju berätta att Sawgrass är ett av USA s största outlets........det är större än enormt. Man måste ha karta och kompass för att hitta....och framför allt hitta tillbaka till där man kom ifrån......typ bilen....haha

Vi fick iallafall en heldag i Sawgrass.......kom vid halv tolv och åkte när dom kastade ut oss halv tio......ganska bra jobbat om jag får säga det själv... :) Benke är sååååå duktig och blev inte kinkig en enda gång......bara han får en fikapaus på Starbucks och en burgare på Cheesecake Factory så är han väldigt nöjd. Han är nästan en värre shoppinråtta än jag när han kommer i shoppingtaget...... :)

Nu är det slut på det roliga. Vi har varit idag och lämnat tillbaka vår fina men opraktiska Camaro cab......idag tog vi faktiskt en taxi tillbaka till hotellet istället för att gå som vi gjorde förra året. Det tar drygt en timme och det är ju skönt när det är varmt o nice ute men idag är det nästan Sverige väder ute......typ 16 grader och det blåser nästan storm med regn i......inget skönt......brrrrr

Nu återstår bara den roliga packningen......lika intressant varje gång att se om man verkligen får plats med allt eller.....hmm ......kanske inte...... :) I morgon bitti klockan åtta kommer en kompis till vår städerska Sherry, som har en taxi rörelse att hämta upp oss och köra oss till Miamis flygplats. Därefter kommer vi mellanlanda i New York innan det bär av mot Stockholm.....så nu är det slut för denna gång......tack till er som varit med oss och hoppas ni är med även nästa gång som blir i början på April. Tack för oss!!!!!

Taggad för en heldags shopping.......

Sawgrass Mills Mall.......bästa shoppingen....

Shoppingråtta i högform......:)

Shoppingvagn måste man ha.....kan vara bra att vila benen på oxå......:)

Fikapaus i allt shoppande......

Jippie, jag får gå i en hästbutik flera timmar....... :)

The Tackeria.......min favvo hästbutik..........

Las Olas Blvd

Jag har varit lite dålig på att uppdatera denna blogg och det beror mest på att vi faktiskt inte har gjort något som är värt att skriva om........vill ju inte tråka ut er med vårat sol värme beach och palmer......... :)

Vi har ju ett fantastiskt väder med typ 28 grader i luften och badvänlig temperatur i havet :) Det har varit toppen att vi haft fint väder när vi själva har varit lite skruttiga. Rätt skönt att bara lufsa runt mellan hotellet beachen och ibland strosa iväg bort på strandpromenaden runt här i krokarna.......och på kvällarna (vissa kvällar) är det levande musik i vår lilla Tiki Bar så det är rätt mysigt Kvällstid.

Vår hotell städerska (jag kommer inte ihåg namnet... vi hade henne förra året oxå......) är en jättetrevlig, mycket pratsam tjej från Trinidad. Hon har köpt ingefära till mej som hon kokar te på och som hon stoppar i mej flera gånger om dagen......gammal huskur enligt henne.......vet inte om det hjäpt så mycket men med allt annat jag köpt i drugstoren känner jag mej lite bättre......... Och Benke är mycket bättre i sin rygg och gör sina övningar flera gånger om dagen......duktiga han :)

Nu börjar vi få lite lappsjuka och vill iväg och se lite annat.......o shoppa lite kanske...... :) Så igår eftermiddag tänkte vi testa att knöla ner Benke i vår bil och gasa iväg en sväng........det gick alldeles lysande att baxa ner gubben i sätet om vi bara cabbade ner först...... :) Lycka!!!!!!
Vi drog upp till Fort Lauderdale där vi känner oss hemma. Spanade in vårt gamla hotell Martindale som köptes upp för snart två år sedan och skulle renoveras....... Det är fortfarande urbombat.....arbetet verkar helt ha avstannat.....så synd.....vi längtar tillbaka......

Sen åkte vi till Las Olas Blvd, som är en mysig gata att flanera på med butiker och restauranger. Det blev ingen shopping men dock en härlig middag på vår favoritresturang Mango. Så skönt att komma iväg lite.... :) På vägen hem stannade vi till på Publix och bunkrade lite mer hostmediciner, nässprayer, värktabletter och lite annat smått o gott som man kan tänkas behöva....... :)  och Benke fick en liten tröstbit Key Lime Pie. Då blev han lycklig......:) Han hade fått tips av Tina som är lika expert på desserter som han att Publix gör den absolut bästa........

Idag har vi legat på stranden för kanske den sista gången för dom hotar med att dåligt väder är på väg...... Med regn och thunderstorms....... Men nu är det fortfarande varmt och skönt där jag sitter på vår patio och lyssnar på vår lilla bartrubadur som precis har börjat sjunga.

Vi har ju några dagar kvar och jag hoppas vi kan komma iväg till framförallt vår favorit outlet Sawgrass Mills Mall innan vi ska åka hem. Men det är ju en bit dit och det är frågan om Benkes lilla rygg håller.......

Ha det bäst så hörs vi senare.......

Tyvärr har vi ju inte så mycket kort så här kommer  vårt favvo motiv......beachen............:)

Vår strandpromenad

Beach....

Mera beach med någonting i vägen.....:)

Vårt hotell

Las Olas dagtid......

Las Olas by night......

Jag lycklig över en crabcake till förrätt..... :)

Hollywoods sjukhem!!!

Det är tisdag kväll och vi sitter ute på "vår" patio. Jag sippar på mitt kalla goda vita vin och njuter av den ljumma kvällsbrisen från havet och ser palmerna svaja i mörkret....... Vi har det med andra ord väldigt nice and soft :) ......men dagen har varit allt annat än nice and soft......

Men för att ta det från början.... Vi kom alltså hit till Hollywood tidigt lördag kväll. Vårt hotell är samma som förra året så ni som hängt med förr vet att det är ett pyttelitet rosa hotell med bara 7 rum som ligger typ på stranden :) Vi har deras penthouse som är som en liten lägenhet. Perfekt........ Efter insläpning av alla väskor och uppackning så blev vi för trötta för att åka iväg till någon affär för att bunkra mat så vi traskade iväg och käkade en god middag på strandpromenaden :) vilket även innebar att vi måste trava iväg och leta upp frukost dagen efter...... i busväder...... men men det är ju iallafall varmt ute :)

Vi hade söndag och halva måndag med riktigt skitväder.....spöregn och thunderstorms så vi softade en del förutom när vi åkte iväg för vårt storhandlande av mat förstås som alltid tar ett par timmar eftersom dom har så mycket finare råvaror än vad vi har hemma och så mycket mer att välja på........Det passade mej rätt bra att softa eftersom jag inte mår så bra.......

Vi väntade in bättre väder så vi kunde ligga på stranden och mysa lite och få lite skön sol på oss  ........ och......äntligen......i dag har det varit strålande sol och varmt från morgon till kväll..........MEN...
inatt vaknade Benke av RYGGSKOTT!!  Vilken olämplig tidpunkt att få det....... I morse åt han frukost hängandes på mage över en fot puff........den bilden fick jag inte lägga ut....haha

Ägaren till vårt lilla hotell försökte frenetiskt att hitta någon lämplig typ naprapat eller kiropraktor eller nåt trots att hon inte vet vad det är........men det slutade med att alla ville att han skulle in på sjukhus......uteslutet i Benkes värld så vi googlade på självhjälp.....och hittade några övningar som var bra........Så till slut blev han faktiskt så pass bra att vi kunde placera honom i en skön solsäng utanför vår hotelldörr där han kunde göra sina övningar medans jag gick dom ca 20 metrarna ner till havet och plaskade lite......:)

Framåt sen eftermiddag hade han gjort framsteg med sin självhjälp kurs så vi kunde t.o.m promenera långsamt en sväng och ta oss en glass. Så vi får se hur statusen ser ut i morgon........det värsta är ju att man blir så jäkla låst när man inte kan ta bilen. Det finns inte en chans på kartan att han kommer kunna krypa ner i den låga camaron vi har på många dagar......... Och jag skulle aldrig kunna köra den för man sitter så lågt att jag inte på långa vägar ser över instrumentbrädan.......inte ens med kudde.....haha...

Det känns som om det är någon däruppe som inte riktigt är med oss......är det någon som sticker i woododockorna......haha.... Ni kan väl hålla tummarna att det vänder nu så vi kan fortsätta njuta av vår sköna semester.......

Hoppas ni har det bra därhemma och att ni inte tycker att vi låter allt för gnälliga.........kram från oss

Första kvällen när vi flanerade runt på strandpromenaden var det konsert på den utescen som ligger vid stranden..... Riktigt bra faktiskt......skönt rock gung.... :)

Frukost.....skönt att det fanns tak i alla fall.....:) blev många koppar kaffe för att vänta ut det värsta regnet.......

Min favvohörna i vårt lilla kryp in.....

Lite bättre väder.......

Nice.......kvällen före....ryggen....:)

Vårt söta pyttelilla rosa hotell.....

Vår lilla Tiki Bar på hotellet.....

Vy från (nästan) vår rumsdörr :)

Sjukling placerad i sjuksäng i solen utanför våran dörr :)

Lyckades kravla sig upp och peta i sig lite lunch........ God fetaost och vattenmelon :) plus lite mini morötter

Lovade bilder!!

Nu är det slutkryssat för denna gång. I morse kom vi iland i Tampa, Florida. Avstigningen gick rätt snabbt och smidigt bortsett från den vanliga kön genom immigration som alltid tar sin lilla (stora) tid........Men det verkliga problemet kom när vi skulle hämta ut våran bokade och betalda hyrbil......dom två som skötte utlämningen var fullständigt inkompetenta....vet inte vad dom pysslade med och helt plötsligt kunde dom springa iväg och vara borta en halv evighet. Det var ganska många i kön och till slut blev det upplopp stämning när den ena killen varit borta i typ 20 min och den andra säger att bilarna är slut.........men tack och lov hade dom iallafall våran bil på plats som vi fick efter en och en halv timme med bara tre före i kön.........

Vi kom iväg till slut i vår röda camaro cab och åkte mot Hollywood. Lyckades komma rätt på en gång utan att bli osams en enda gång......haha....:) Bilresan ner dit gick jättesmidigt och tog ca fem timmar med en lunch paus och en kort pink paus. Och jag kan ju tillägga att Benke har det rätt lugnt och skönt nu för jag har blivit sjuk och tappat rösten.....blir svaga kraxningar bara.....hmm......ska leta upp en drogstore i morgon och köpa något effektivt preparat.

Men mer om Hollywood senare för nu kommer bilder från bl.a. Aruba som jag lovat, plus lite andra bonusbilder som jag kan lägga upp nu när vi har ordentlig uppkoppling :)

Barhäng....

Hela vårt galna bord.......Mike and Tina och Chris and Vicki

Oranjestad, Aruba från vår balkong....

Palmbeach, Aruba

Mera Palmbeach.....

God lunch på stranden.....

Tokroliga Chris och Vicki.... En av många galna middagar..... :)

Våra vänner från Sundsvall.....Camilla och Morgan......

Bildbevis på att Benke äter sushi som han säger att han inte gillar....... Vi käkade lunch två gånger på den sushi restaurang som finns på båten......IZUMI.......såååååå gott

Jag och Tina.....

Sista kvällen firade vi Tina som fyllde år :)

Bye bye båten för denna gång......ses snart igen..... :)

Det var lite pyssligt att få in alla väskor.....det var ju inte något stort bagage utrymme direkt.......:)

Aruba

Hej hopp här kommer en liten uppdatering........I förrgår var vi på Aruba som är en av mina favoritöar. Oranjestad som staden heter är mysig att strosa runt i och det finns en stor fin galleria. ständerna på Aruba är helt fantastiska och eftersom det var en väldigt het dag så valde vi att ta en taxi till Palm Beach där vi varit förut. Så vi fick ännu en fantastisk dag på stranden där vi oxå åt en smarrig lunch :)

Igår och idag har vi varit till havs.....nu är det full rulle upp till Tampa, Florida så i morgon har vi vår sista dag här ombord. Den stora packare dagen........Det ska både bli skönt att komma av och lite sorgligt som vanligt att säga hej då till alla nya vänner.......

Vi har haft otroligt roligt tillsammans med våra galna amerikanska vänner. Det har blivit allt från galna game shower och karaoke till biljard och dart :) Sen så klart alla middagar med mycket skratt.

I går åt vi en väldigt flott och god lunch med ett gäng officerare........Vi var ganska många inbjudna och alla fick en officerare till bordet......."våran" officerare var en tjej som var navigerings ansvarig. Det visade sig att hon kom från Canada men var italiensk medborgare och bodde på Visings ö i Sverige. Hennes man som är svensk kör färjan där...... Hon har bott där i tre och ett halvt år och kan inte ett ord svenska........

Före maten igår tog vi en drink med det svenska paret Morgan och Camilla från Sundsvall. Supertrevliga :) Så i kväll gör vi en repris på det...... :)  I kväll är det en formell kväll så nu är det dax att snygga till sig och dra på långklänningen :)

Uppkopplingen är fruktansvärd dålig så det blir inga bilder idag. Vi tar dom en annan gång! Kram från oss

Curaçao

Idag har vi haft en härlig dag på Curaçao. Willemstad som staden heter där vi lägger till är en trevlig stad med färgglada hus att vandra runt i. Rent och snyggt och man kan känna de holländska anorna...... Vi brukar varje gång vi kommer hit vandra runt lite på stan först tills vi kroknar av hettan och blir lite kinkiga.......då tar vi en taxi till vår favorit beach.....Cabana. Men i år ville jag göra nåt annat så jag hade bokat en båtresa som skulle ta oss till en av Curaçaos bästa stränder........Benke blev lite kinkig för han ville åka som vanligt till Cabana :)

Så vi kom upp tidigt i morse....åt frukost på balkongen och 8.45 gick vår lilla båt......trevlig båtresa på ca 30 min där kapten hela tiden talade om vad vi såg och till slut kom vi fram till beachen.......som visade sig vara just Cabana!! Lyckan var fullständig......haha

I går hade vi en strålande fin dag till havs. Det känns verkligen att vi är långt ner i Karibien för det är riktigt hett. T.o.m jag har svårt att ligga en längre stund i solen......det blir många långa dopp i poolen :)

I går kväll var vi på ett litet VIP party innan middag. Minglade runt lite och hade trevligt. Efter middag var det en game show i teatern som heter Love and Marriage som är vansinnigt roligt att titta på. Den är på varje kryss och alltid lika kul att titta på men igår var det lite extra roligt för våra nya vänner Chris och Vicki var med........Det är tre par på scen.....de som varit gifta flest år.....ett nygift par och ett mittenpar som nu Chris och vicki var, och får svara  på en massa pinsamma/galna frågor om varandra........såååå kul :)

Middagen häromkvällen med Hotel Director Joni var kanon......supergod mat och trevligt sällskap. Vi blev dock lite förvånade när vi möttes upp utanför matsalen för vi hade förväntat oss att det skulle vara ett litet informellt svenskbord men icke.....det var förutom Joni, tre amerikanska par........ Men jag hade Joni till bordet så vi kunde smygprata lite svenska mellan varven.......:)

Vi har dessutom fått en inbjudan att äta lunch på onsdag med fyra Officers.........hmmm.....inga som vi känner........men det kan ju bli spännande......

Ikväll ska vi gå till specialrestaurangen Chops Grill och äta en smarrig köttbit tillsammans med våra vänner Chris, Vicki, Mike and Tina.

Nu dax att vila en stund........hörs en annan dag........imorgon kommer vi till Aruba.......kramar från solen

Poodäck by night......

Ben Bond på vår balkong.......:)

Vår Hotel Director Joni och jag.........:)

Love and Marriage game show........Chris och Vicki i mitten :)

Vår lilla bad båt i dag på Curaçao

Bästa platsen på däck.......

Den berömda bron över till stan Willemstad, Curaçao på väg till beachen.....

Cabana Beach........

Här kommer lite bilder från Barbados som jag lovat.........

Vår lilla båt i hamnen i Bridgetown, Barbados

Boatyard Beach, Barbados

Mera beach.......

En god lunch på Boatyard beach.......

Halloween!!

Idag har vi varit på Barbados och haft en underbar dag :) Tog en taxi till en superhärlig beach som vi hittade förra året med kristallklart turkost vatten och kritvit härlig sand. Hade en heldag där i den sköna solstolen med lite avbrott för svalkande dopp och god lunch.

igår var vi på S:t Lucia och hade bara tänkt att vi skulle gå iland och stosa runt lite men precis när vi skulle gå av kom ett av de där berömda störtskurarna...... Vi valde faktiskt att stanna kvar på båten och hade en skön dag på pooldäck med bara några korta avbrott för regnskurar innan solen kom tillbaka igen. Det finns ett par ombord från Sundsvall som vi har träffat på lite här och där men igår hade vi en liten svensk hörna där uppe på pooldäck :) Dom åker tillsammans med sin tolvåriga son och svärföräldrarna. Jättetrevliga :) Sen kom även fartygets Hotel Director som oxå är svensk till vår lilla hörna och bjöd på drinkar :)

I går var det ju Halloween och därför dax att klä ut sig lite :) Superroligt!! Och som vanligt blev det succé. Amerikanarna älskar detta och efter middagen när halloween party var igång skulle dom utse de bästa kostymerna. Benke och jag fick silvermedalj för vår outfit :)

När vi kom hem på natten så låg det ett brev till oss......en informell inbjudan till kaptensbordet för att äta middag med vår Hotel Director Joni Gevriye.......spännande.......så det ska vi alltså göra ikväll så nu är det hög tid att börja snygga till sig. Ha det bäst!!

Utsikt från vår balkong över Castries, St: Lucia

Den kvinnliga piraten med sin tränade gorilla :)

Man får inte ha husdjur i hytten :)

Nu hade jag valt ut några bilder från Barbados oxå med uppkopplingen blev så otrooooligt seg så dom får bli någon annan dag.......