Sjödagar

Nu är det väl dax för en liten uppdatering om vad vi pysslar med. Nu är det onsdag och vi har haft två fantastiska dagar till havs. Så fort solen kommer fram kommer man in i den härliga kryssningslunken 😊 Efter storm kommer det alltså sol på oss.

I går blev det en aning gungeligung men kan man bara sitta på pooldäck och njuta i solen så gör det inte så mycket. Att det blev lite gung berodde på att vi var tvungna att göra en liten avstickare till Bermuda och där är det ofta höga vågor. När vi vaknade på morgonen och gick ut på balkongen och såg land blev vi lite förvånade men fick snart veta att vi var tvungna att lämna av en akut sjuk människa. Tänkte inte så mycket mer på det men framåt eftermiddagen fick vi ett samtal från en av våra vänner som berättade att det var våran lilla sagotant Ortrud som blivit sjuk. Ni som hängt med på bloggen ett tag kanske kommer ihåg henne. En äldre kvinna från Tampa som vi lärde känna för ett antal år sedan. Hon ringde mej för ca två månader sedan och var så glad att vi snart skulle ses igen men nu hann vi aldrig det.....känns lite sorgligt

Annars har vi inte gjort så mycket annat än legat i solstolen och käkat god mat. Jo vi har faktiskt varit duktiga och gått på gymmet 💪💪💪

I dag är det Halloween och i kväll är det det stora Halloween partyt som är den stora höjdpunkten ombord 🎃🎃🎃👻👻👻 Det har varit den stora frågan de senaste dagarna.....vad ska ni vara för något?????

Nu ska vi snart börja den stora förvandlingen till........

Tyvärr har vi inte tagit så mycket bilder men får väl bättra oss med det när vi sen kommer av på lite öar och förhoppningsvis har lite mer att visa än en blekfet kropp i en solstol 😜😂

I morgon kommer vi till St:Maarten. Äntligen lite fast mark under fötterna.

Vill oxå passa på att gratulera min mamma som fyller år idag!!! Hipp hipp hurra 🎉🎉🎉

Härlig utsikt att vakna till.....på väg in mot Bermuda

Bermuda

Bostonbrudarna Sherie och Suzanne

Vackert idag oxå 😀

Serenade of the Seas

Hej hopp!! Söndag eftermiddag och vi har varit ombord på Serenade drygt ett dygn. Checkade ut från hotellet och tog en taxi till kryssningsterminalen runt klockan 11. Väl där gick det väldigt fort och smidigt att lämna bagaget, säkerhetskontrollen och incheckning till båten så strax före klockan 12 satt vi ombord i Concierge loungen med en kopp kaffe. Man kommer inte åt sina hytter förrän klockan 1 så då får man sätta sig och vänta någonstans. I loungen träffade vi det par som kom inflygande från Toronto dagen innan i stormen. Det hade ju inte varit så jättekul 😝

Klockan ett fick vi då vår hytt och eftersom vi hade bokat en Grand svit för första gången var det ju extra spännande och den var ju verkligen värd varenda krona 😀

Det blev en intensiv eftermiddag med lunch, den obligatoriska livbåtsövningen och sen möte med alla våra vänner som är ombord. Såååå roligt att träffa alla igen. (Men det är fortfarande några vi inte träffat på än)

Middag åt vi sen på den Italienska specialrestaurangen Giovanni tillsammans med de två par från Boston som vi bokat kryssen med. Mike o Sherie och Bob o Suzanne.

Efter en fantastisk god middag hängde vi i Mike o Sherie's hytt. De har en Owner Svit som är nästan dubbelt så stor som våran. Så det blir en perfekt plats att umgås på när man inte vill hänga i baren 😀

Efter en väldigt sen första kväll blev det en seg morgon och vi fick proppa i oss en del sjösjuke piller för det gungade rätt rejält. Så upp och käkade frukost och sen vinglade vi runt ett tag för att röra lite på oss men Benke blir lite sjösjuk så sen har vi hängt hemma i hytten resten av dagen. Inte mej emot för den är rätt trevlig att vara i. Jag har plaskat runt i badkaret i badrummet, läst lite, beställt hem en Caesar sallad till lunch. Benke vräkte i sig en burgare så sjukare än så är han ju inte 😜

Nu ska vi snart fixa till oss inför kvällen. Det är kaptens välkommen ombord party med bubbel och mingel så ikväll är det formellt. Sen blir det middag på Chops Grille med Mike och Sherie. (Bob och Suzanne var tvungna att se nån fotbollsmatch så de kommer inte till middagen.)

Det känns iallafall när man går ut på balkongen att vi börjar närma oss lite varmare väder. Så om det blåser i morgon oxå så kanske man iallafall kan sitta ute. Hoppas.......

Ha det bäst så hörs vi......bye bye

Vår hytt....

Mera hytt....

Skön säng

Badrum med badkar....

Får det lov att vara något......

Bye bye Boston

Ilsket hav....

Det börjar ljusna o lugna sig lite....

Storm med regn på tvären

Idag är det ingen rolig dag i Boston.....det är STORM!!! 🌪🌬💦🌧 Det går inte att gå ut utan att bli dränkt och bortblåst så det finns inte en kotte ute på gatorna. Så idag har vi haft en slappo dag på hotellet. Käkade en sen långfrukost och sen har vi lufsat runt lite, pysslat lite på rummet, ringt hem och lufsat runt lite till. Provade att gå ut men vände efter typ 10 meter. Kom tillbaka in helt dränkta......
Tycker synd om ett par vi känner som kommer från Toronto idag och ska med på kryssningen. Vet att många flyg är inställda men är det inte det så lär flygningen och framförallt landningen vara väldigt otäck 😱

Nu ska vi softa en stund med en bra bok innan vi går och käkar en tidig middag. Blir nog en tidig nattning oxå och hoppas på bättre väder imorgon 😜

Så här fint såg det ut från hotellet igår 😀

Så här ser det ut idag 😝

🤥🤥

Man får mysa lite framför brasan iallafall

Boston

Vi kom ju mot alla odds fram till Boston igår även fast vi ett tag inte trodde det. Flygresan dit var lite seg och planet från Köpenhamn till Boston landade långt efter tidtabell. Sen som alltid tar ju immigration sin lilla tid.....typ en och en halv timme. ( Vi var ju lite oroliga att inte vårt Esta-Visa var ok så de skulle sätta oss på första Bästa vändande plan hem ) Sen hamnade vi ju självklart i rusningstrafiken på väg till hotellet så det hann ju bli kväll innan vi kom fram. Men vi tog iallafall en promenad för att få igång kroppen efter så många timmar på flyget och käkade en lätt middag på hotellet innan vi fullkomligt däckade klockan 20.30 😴😴😴

Idag har vi haft en fantastisk dag i Boston. Började med en härlig frukost på hotellet innan vi travade ut på stan. I år är det första gången som vi inte bor på Boston Omni Parker Hotel som liger mitt i downtown utan den här gången bor vi på Seaport Boston Hotel som ligger nere vid hamnen. Så vi traskade i det vackra men kyliga vädret till Downtown där jag skulle göra lite shopping inför kryssningen. Solen värmer lite men annars är det isande kallt så efter ett par timmar ute är det mysigt att slinka in på en pub och dricka en Irish Coffe.

Nu är vi nöjda och lite trötta tillbaka på hotellet efter en heldag på stan. Ska nog softa ett tag innan vi går ut och käkar middag.

Vi har några vänner som redan är ombord på Serenade of the Seas som har varit på en kryssning till Bermuda. De skulle ju komma iland på söndag morgon då vi sen ska gå ombord. Men nu har de meddelat oss att de kommer en sån stor storm i morgon så de kommer att komma iland redan i morgon......hoppas verkligen att den drar över fort sen så det är lugnt när vi ska åka på söndag........

Så i morgon kanske det blir en heldag på hotellet om det blir ett sånt oväder de varnar för 😜

Ha det bäst så hörs vi!! Kram från oss

På väg mot Downtown

Hands up......

Bostons kända Tea Party museum - ( lite info.....Tebjudningen i Boston (Boston Tea Party) kallas den händelse som inträffade den 16 december 1773 då amerikanska patrioter förstörde en stor telast tillhörande Brittiska Ostindiska Kompaniet. Det är den händelse som anses ha varit den utlösande faktorn för den amerikanska revolutionen)

Bästa pubnamnet......har goda Irish Coffe

Lite kallt om rumpan.....

Snart hemma igen.....

En Boris staty

Fiskebåtarna utanför vårt hotell

Vårt hotell - Seaport Boston Hotel

Lobbyn

Vårt hotellrum

Ny resa 😊

Hej hopp!! Nu är det dax för en ny resa och hoppas ni hänger med 😎

Men vår resa som började klockan sex i morse när taxin kom och hämtade oss höll på att avslutas helt abrupt igen klockan 7.30 när vi skulle göra vår incheckning. Vi skaffade nya pass i september och har då glömt att ansöka om nytt Esta-visa med våra nya passnummer 😱 Man kan alltså inte bara gå in och ändra i den godkända vi har utan måste ansöka på nytt.
Det blev alltså tvärstopp i incheckningen och blev ombedda att göra en liten snabb ansökan, Efter en timmes blod svett och tårar fick vi till slut iväg den förbaskade ansökan och fick svaret att vi får vänta 72 timmar på ett godkännande 😱😱😱
Men gjorde ett nytt försök att checka in och efter lite dividerande fick vi iallafall komma igenom. Tjejen som checkade in oss sa att de är rätt hårda med att inte skicka iväg passagerare som inte har godkänt Esta för när man sen inte kommer in i USA skickas man hem på SAS bekostnad.
Men nu sitter vi iallafall i SAS loungen och pustar ut. Lite lätt omskakade och en sak är ju säker att jag aldrig mer glömmer detta när vi byter pass!!!!

Det var iallafall tur att Värmdö taxi inte hade en enda bil att skicka halv 8 i morse när vi igentligen ville åka så vi var tvungna att åka kl 6.00. Pest tyckte vi i natt när vi gick och la oss men idag vill vi nästan skicka en blomma 🌺🌺😘 Hade vi kommit som planerat till Arlanda hade vi inte hunnit fixa ansökan och då var det slut på vår semester......

Som alltid har vi haft fullt de sista dagarna med bl.a. akut tandläkarbesök för mej och klinikbesök för lilla Sanoir. I tisdags blev det en heldag med att köra båda hästarna till bästa Sara i Köping.

Nu ska vi strax gå ombord. Vi tar kortflygningen först och mellanlandar i Köpenhamn där det blir lite stressigt för vi har bara 45 minuter på oss tills planet till Boston avgår. Så vi får hoppas att det inte är några förseningar.....

I Boston stannar vi några dagar innan vi hoppar på Serenade of the Seas och tuffar runt i Karibien ett tag. Sen avslutar vi med två veckor i Fort Myers, Florida

Ha det bäst så hörs vi  😎😎☀️☀️

På söndag går vi ombord på denna lilla båt

Snart kommer vi ha det så här mysigt 😎👍