On board.......

Hej hopp!! Sitter nu på flyget hemåt........ Dom har byggt om kabinerna på flyget så nu ser business lite annorlunda ut........ Istället för två platser vid fönstret och två i mitten så är det bara en plats vid fönstret...... Så jag sitter vid fönstret och Benke bredvid mej men med gången i mellan.......och platserna är lite mer "lyxiga"..... Känns som ett mysigt litet krypin :)

Vi har aldrig haft wi-fi förut så det känns lite lyxigt......nu har jag precis fått in lite snacks och skumpa......väntar med spänning på maten........tre rätters..... :) känns som om man sitter på en lyxrestaurang :-)

bye bye...... :-)

Sista kvällen var ljuset  glödande rött i empire state Building.......

Lyxigt värre...... egen liten kuppe........ :-)

Airport Newark

Sitter nu än en gång i loungen på Newarks flygplats och njuter av lugn och ro, gott småplock att äta och gott vin att dricka.......sämre kan man ju ha det när man väntar på att få gå ombord. Vi har ännu en gång blivit uppgraderade till business......känns sååååå lyxigt och det blir tusen gånger lättare att packa........behöver inte vara rädd för övervikt......fyra väskor på 32 kg......det fixar vi :)

Gårdagen blev lugn......det blev tyvärr ingen middag med Gary och Sherry........pga lite omständigheter kunde dom inte komma......jätte tråkigt men vi kommer ju hit fler gånger........

Vi fick iallafall en härlig sista dag på stan......fixade det sista och softade lite Bryants Park mellan vår packning. Vi har ju fantastiskt väder....klarblå himmel och vaaaaaaaarmt och skönt :)

Det jobbar en kille på vårt hotell i frukostrestaurangen som har varit där varje gång vi varit här. Vi har pratat en hel del med honom och förra året sa han att han tycker så mycket om svensk choklad så vi hade köpt med oss fyra stycken Marabou chokladkakor som han fick idag........han blev såååååå glad :) kul att kunna glädja någon med så lite :)

Innan vi åkte till flygplatsen idag så var vi ute på stan och promenerade lite i det sköna vädret och sen har jag passat på att bunkra mina magiska blå piller så jag har när nästa sjuka närmar sig.....haha.... Bra att ha piller :)

Nu ska vi väl snart få få ombord och hoppas att dom lyckats lösa vårt plats problem......vi har ju bokat platser bredvid varandra så klart men nu visar det sig att den ena stolen är det fel på så dom har helt enkelt bara flyttat på en av oss......hmmmm.......det är inte schysst tycker jag...... Väntar fortfarande på besked om dom lyckats ändra våra platser.........

Hoppas ni hänger med i oktober igen......for now.....bye bye

En sista mys fika i Bryants Park.....

Drink i hotellbaren innan vi gick ut för en sista middag på stan......

Cyckel maraton runt Manhattan....... utanför vårt hotell.....

Business loungen på Newarks flygplats.......

Central Park och lite annat....

Hej hopp alla bloggers.....idag är det fredag och här kommer en liten uppdatering :)
I onsdags var det en super duper skön dag.......det skulle vara den varmaste dagen under veckan så vi planerade in en dag i central park. Vi tog lite frukt och andra godsaker från vår frukost på hotellet som vi packade ner i en liten picknick väska.......sen tog vi tunnelbanan upp till central park. Vandrade runt lite i den vackra naturen och njöt av stillheten och det otroliga lugnet......och solen så klart som var väldigt varm idag..... :) Det är riktigt häftigt att dom sparat så mycket natur mitt i staden. Central park är 20 % av Manhattans yta så den är enorm.

Framåt eftermiddag/tidig kväll efter lite picknick och fika paus så började vi gå hemåt......var lite stressade för vi skulle ju gå på en show på broadway på kvällen....... Vi passade på att käka middag på väg hem så vi kunde sitta ute och äta i det sköna vädret. När vi kom hem och jag skulle stressa in i duschen så tittade jag lite snabbt på våra broadway biljetter........hmmmm, det var ju inte idag det är ju i morgon.......mycket snopet.........det blev en lugn hemmakväll med tv:n  istället för broadway :)

Såååå igår torsdag var det en molnig och småruggig dag så vi tog tunnelbanan ner till Century 21 och det blev en shoppingdag :) Jippie!!!!! Century 21 är ett jättestort outlet varuhus där man kan hitta lite smått och gott och på smink avdelningen brukar jag alltid handla lite Clarins produkter. Det har varit samma gulliga tjej varje år som jag handlat där och hon känner igen oss och blir så glad varje år vi kommer. Jättekul. Nu när hon fick höra att vi skulle på en Broadway show på kvällen ville hon göra en makeup på mej......det tackar man ju inte nej till....:)

Så på kvällen var det då äntligen dax att återigen gå på en Broadway show.  Denna gång blev det Chicago. Vi fattade väl inte exakt allt dom sa men det var en helt fantastisk show. Så proffsigt!! Kan verkligen rekommenderas.

Idag har vi haft en liten mellan dag. Suttit i Union Square parken och blivit vän med en massa små korrisar. Dom är hungriga och orädda och alla är grymt imponerade och tycker vi är jätte modiga som vågar mata dom från handen .....haha.... alla amerikanare är jätterädda för sina stora ekorrar :)

Vi har oxå shoppat lite grann idag och så har vi (jag Malin ) ätit en så fantastisk god "lobster roll" (typ rostad macka med en  hummer på) sååååå gott!! När vi skulle gå ifrån vår lilla ekorrpark så hade dom i utkanten byggt upp en lite matfestival med ett tjugotal matvagnar........ När jag så lobstern kunde jag inte motstå.......:-))

Nu har vi precis varit nere i vår restaurang /bar på hotellet och käkat lite enkelt och ska börja packa ihop lite prylar.  Vi åker hem på söndag men i morgon lördag kommer våra kompisar Gary och Sherry som bor på Long Island och ska tillbringa eftermiddagen och kvällen med oss. Ska bli kul :)

Ska försöka hinna med att göra något mer litet inlägg innan vi kommer hem men om jag inte gör det så vill jag som vanligt tacka alla som varit med oss på denna resa och delat våra upplevelser med oss :) hoppas så klart ni hänger med i fortsättningen oxå.....nästa gång blir i slutet på oktober ..........ses då.....om inte förr .....kramar från oss

Lite Central Park....

Mera central park.....

Vår lilla picknick bänk........sååååå nice

Ännu en liten paus.....fika paus..... Myyyyyys i gräset :)

Mera park.....

Irina sätter på mej mitt "kvälls face"

Tunnelbanan hem med all vår shopping

En av mina super goda middagar......

Broadway........Show......Chicago........ :)

Brodway by night.....

En ny poppis sak här...... En portabel modebutik......