Serenade of the Seas

Hoppas ni har det bra därhemma och att ni inte har det allt för ruggigt 😜 Vi har det rätt så nice.....sitter och njuter i solen på vår balkong 😎

Vi gick ju ombord på vår lilla båt igår och vädrets makter har ju verkligen varit med oss. Efter några riktigt kalla dagar i Boston så sprack himlen äntligen upp och solen kom fram när vi kommit ombord. Vi fick ett perfekt Sail Away party väder så vi kunde vara ute på pooldäck.

Även idag har vi tur för det kan ju vara ganska guppeligupp första dagen men det gungade bara lite i morse men sen kom solen fram även idag......jippie ☀️☀️☀️ och då försvann gunget. Så idag har vi mest softat med en bra bok på pooldäck och njutit av livet.
Nu har vi ätit en god lunch och tar kaffet på vår balkong och laddar inför kvällens bravader 😜 det är ju Hallowween idag och då blir det drag på alla gamla spöken 👻💀👺👹😈  Hallowween partyt brukar ju vara en av höjdpunkterna på den här kryssen för Amerikanarna tar det här med att klä ut sig på blodigt allvar och det blir en hård kamp om bästa utstyrsel. Får se om vi kan försvara vår guldmedalj som vi fick förra året 😜

Kul är att vi sprungit på flera som vi träffat på tidigare kryssningar och vad som kom som en stor överraskning att Miike och Sherie från Boston som vi kryssat med ett antal gånger tidigare och även har en kryssning inbokad tillsammans med till våren dök upp. Dom hade hittat en avbokning för en månad sen och bokat. Vi visste ingenting och dom har inte sagt något då dom ville överraska oss. Superkul.....nu blir det fart på kvällarna. Tyvärr har vi olika bord i matsalen men ska försöka lösa det 😊

Som ni märker har vi lite bättre uppkoppling på den här kryssen än vad vi haft de senaste gångerna så det blir lite bilder i allafall 😊 Ha det bäst

Vår hytt

Bye bye Boston

Sail Away på pooldäck 😎

Måste ha en Sail Away Caipiroska

Härligt väder 😎

Alldeles nyss på balkongen

Fikapaus

Mer av Boston.....

igår hade vi betydligt bättre väder än vad vi hade i fredags. Det var rätt kallt men det blåste inte så mycket och regnet höll sig borta ☺️ Så vi tillbringade dagen med att strosa runt. Hade inte direkt någon plan utan gick bara dit näsan pekade och så förstås var vi tvungna att gå till Boston Common (parken) och mata de små ekorrarna.

Efter ett par timmar på stan var vi värda att gå in och tina upp våra kalla näsor på en Irländsk Pub där vi värmde oss med en god Irish coffee 😋

På kvällen kom våra vänner Bill och Mary Lou som mötte upp oss i Lobbyn på hotellet. Dom hade bokat bord åt oss på en restaurang i närheten som vi gick till. Scolly Square hette den och såg väl inte så jätterolig ut men hade fantastisk mat och Mary Lou och jag tog en liten vinprovning så vi fick en skvätt av tre olika sorters viner.....sååå gott... 🍷👍😘

Nu ska vi ner och käka lite smarrig frukost igen innan vi måste packa ihop våra pinaler och ta en taxi till hamnen där vår lilla båt Serenade of the Seas ligger och väntar på oss. För klockan 17.00 är det dax att lämna Boston och tuffa ner mot lite varmare väder och än så länge verkar det inte heller vara några orkaner i sikte så förhoppningsvis får vi en lugn avgång

På båten är ju uppkopplingen lite si och så men jag ska försöka hålla er uppdaterade med vad vi pysslar med. Tyvärr brukar det inte gå att få med några bilder.....men vi får se....ha det bäst så hörs vi

Min goda buffé frukost

Tunnelbanan i Boston Common som är USAs äldsta tunnelbana.

En liten invånare i Boston Common

Bostons State House

Vilse i pannkakan......

Typiska Boston hus. Det här är Beacon Street

Coolt träd

Lite park...

Lite mera park....

Ett litet Flatiron hus....

Shoppinggatan vid Downtown Crossing

En god Irish Coffee

I väntan på Bill och Mary Lou i vår Lobby

Bill och Bull....

Jag och Mary Lou med alla våra vinglas ☺️

Boston

Klockan är nu halv 7 på morgonen lördag den 29 oktober Så det är hög tid att skriva några rader....

I torsdags eftermiddag lyfte vårt plan mot Chicago där vi skulle mellanlanda. Flygresan över Atlanten gick fantastiskt bra och jag har märkt att det är en väldigt bra medicin mot flygskräck att åka business 😜 Man sitter/ligger bra, perfekt service och god mat med goda viner.....kan ju inte bli bättre. Sen dessutom hade vi en tjej som kapten (Kicki), det kändes tryggt och landningen på den stora O'Hare flygplatsen i Chicago var nog den bästa landningen ever ☺️ Det kanske är så att tjejer kör lugnare???

O'Hare är ju en av världen största flygplatser så den är stooooor. Det är tur att man får några timmar på sig där för att hinna ta sig igenom tullen....hämta ut väskorna...checka in väskorna igen....ta tåget till rätt terminal ....... säkerhetskontroll igen......etc... Alltid samma procedur.....och det tar ju lite längre tid ju större flygplatsen är.

När vi klev på planet mot Boston fick vi straffet för att vi hade det så lyxigt på planet innan.....trångt som tusan,  snoriga och hostiga människor som nös i nacken på en och dessutom luktade det spya på våra platser...😝 ingen höjdare direkt för min flygskräck 😳 Men vi överlevde och tre och en halv timme senare landade vi i Boston.

När vi väl kom till vårt gamla vanliga hotell Boston Omni Parker och fått vårt rum högst upp på 14:e våningen var klockan halv två lokal tid...alltså halv åtta svensk tid.....så vi kände oss lite slitna....det var bara att krypa ner i den underbara sängen och tryna in 💤💤💤

I går morse vaknade vi hyfsat tidigt men drog oss lite innan vi gick ut på stan för att leta frukost. De finns väldens godaste frukost buffé på hotellet men den kostar ca 30 dollar per person så det blir ju inte varje morgon.....
Vi hittad ett Bagel ställe i närheten av hotellet där vi käkade vår frukost. Jag åt en smarrig Bagel med rökt lax.....

Boston bjöd ju inte direkt på något höjdarväder igår så det var ju inte speciellt inbjudande att flanera runt i den vackra stan. Boston är annars en väldigt trevlig stad att promenera i och har en väldigt stor och vacker park med massor av aktiviteter i närheten av hotellet som brukar vara mysig att gå i.  Men när det blåser på tvärsan och regnar på det så håller jag mej hellre inomhus. Så det blev lite in och ut i diverse butiker och varuhus. Jag hade dock ingen shopping lycka men Benke lyckades rätt bra 🤑 Han hittade ett par riktigt snygga skor i min favorit skobutik DSW.

Framåt sen eftermiddag när både regnet och blåsten ökat och vi kände oss lite trötta och gnälliga gick vi hem till hotellet. Tänkte bara softa ett tag innan vi gick ut igen men blev kvar på hotellet resten av kvällen. Vi gick ner till restaurangen och käkade lite middag innan det var dax att sova. Det blev en riktigt tidig kväll men vi kanske behövde det.....💤☺️

Men nu är det en ny dag och hoppas vädrets makter är på våran sida idag och vi ska nog börja dagen med den supergoda lyxiga frukost buffén.

I kväll ska vi gå ut och käka middag tillsammans med ett par som vi träffade på en kryssning för två år sedan. Bill och Mary Lou bor ca en timmes bilresa utanför Boston så dom tar sig in till stan. Det ska bli trevligt 😊

Nä nu ska jag pallra mej ur sängen så det blir någon frukost någon gång. Tyvärr får jag väl skylla på vädret att det inte blir några bilder från Boston......får väl försöka ta igen det idag...... Ni får hålla tillgodo med lite matbilder 😜 Ha det bäst

Loungen på Arlanda i väntan på vårt plan till Chicago

skål!! Lite bubbel i business

Förrätt.....tunnt skivad rostbiff med sparris och ost

Varmrätt...kyckling med bacon, smålökar och potatis

Lite mellis innan landningen......gravad lax med någon form av vetesallad med örter....supergott

Min middag igår kväll på hotellet. Min favorit.....Lobster roll.....med massor av hummer 😘

Nu åker vi.....

Hej hopp!! Klockan är 01.00 och det är rätt lugnt i huset och vi har läget under kontroll.......tror jag...😳😳
Det är lite konstigt den här gången för vi brukar ju göra klart natten innan och sen åker vi tidigt på morgonen. Men den här gången åker vi inte förrän mitt på dagen i morgon......jätte konstigt.... Taxin hämtar oss 12.30

Det har varit en hektisk tid inför denna resa och efter en jäkligt hektisk dag har vi nog äntligen fått ordning på packningen. Det har gått ganska smärtfritt och utan några stora hysteriska utbrott 😳 och Benke har fått stryka sina skjortor alldeles själv utan något gnäll 😊 Duktig kille!!!!

Igår körde vi hästarna till bästa Sara i Munktorp som ligger vid Köping. Alltid lika deppigt att lämna hästarna men vet att dom får det toppen bra där. Grabbarnas ögon lyste när dom gick in de härliga boxarna med tjocka halmbäddar❤️

Det är ju på gott och ont att åka lite senare på dagen för då tror man att man kan hinna så mycket mer....iallafall min man som tyckte att man kan jobba lite på morgonen innan man åker.....🙄😳 hoppas att han kan klockan!!!!

Men om han kommer hem i tid så åker vi iallafall till Arlanda vid 12.20. Ska väl passa på att shoppa lite taxfree i väntan på planet och sen får vi hänga lite i Business loungen för vi har blivit uppgraderade till business....hurra!!!! Såååå lyxigt!!! Det lindrar genast lite av min hysteriska flygskräck😜 och gjorde livet lite enklare när jag packade mina väskor :)

Nä nu är det dax för mej att hoppa i säng....det blir en låååång dag i morgon. Vi flyger till Chicago och får vänta där ett antal timmar på nästa plan som tar oss till Boston. I Boston landar vi lokal tid 00.30 så det blir ca halv sju svensk tid......så det kommer bli lite segt...💤😴

Hoppas ni hänger med på resan.....😘

Duktig pojke som ka stryka själv.....

Hennezzy njuter av halmen hos Sara

Dax igen....

hej hopp!! Är det någon som är ressugen?? Jag kan ju iallafall tala om att jag är.....😝 Som ni förstår är det ju dax igen. Tänk att det redan gått ett halvår sen sist.....tiden har gått fort och vi har ju haft en fantastisk sommar och framförallt en fantastisk höst med härligt väder.
För min del har det varit lite turbulent i min hästvärld så nu känns det som det är dax för lite semester.  Jag har ju världens bästa Sara som tar hand om hästarna på bästa sätt så det känns 100 % tryggt att lämna dom för en stund 😀 Så till Sara i Munktorp kör vi hästarna på tisdag.

Torsdag den 27 oktober bär det av till Boston, USA. Där stannar vi i tre dagar innan det är dax att gå ombord på Serenade of the Seas. Sen kommer vi att i tolv dagar tuffa runt bland Karibiens fantastiska öar innan vi går iland i Fort Lauderdale i Florida där vi kommer stanna i 12 dagar. vill ni hänga med på vår resa och veta vad vi pysslar med.......spana in bloggen.......✈️🍾🌴🍹☀️😎🛳

Så här skönt kommer vi ha det snart.......

Slippa träna de små älskade hästarna för en liten stund...... 😜❤️❤️