S:t Kitts

I går var vi på S:t Kitts. Det är en liten men naggande god ö med ca 35 000 invånare. Den lilla stan som vi kommer iland till heter Basseterre och är trots sin litenhet öns största. Vi har ju varit här ett antal gånger och gått runt en del på stan men den är ganska ruffig och nergången och hamnar man lite utanför "turistgatan" känns det lite osäkert.

Igår valde vi att ta en taxi till Cockleshell Beach. Det tar ca 30 min att åka dit så därför väljer många att åka till de stränder som ligger närmare. Men vi har varit där förut och det är värt varenda minut det tar att åka dit. S:t Kitts är en otroligt vacker ö och vägen till Cockleshell är hisnande. Där kan man snacka om berg och dalar. Man susar upp  på högsta topp och ner i branta dalar på smala vägar med hårnålskurvor. Utsikten är helt fantastisk med Karibiska havet på på båda sidor. Det som är lite trist är ju att man inte kan fånga det på bild när man susar runt i bilen. Men ni får använda er fantasi 😀

Själva beachen är väl inte den bästa vi varit på men helt ok och dom har en liten bar/restaurang som är väldigt bra. Igår åt jag en stor smarrig Lobster sandwich till lunch. Super gott!! S:t Kitts är kända för sina enormt stora och goda humrar så det är ju klart man måste testa.

Idag är vi på S:t Lucia och vi hade tänkt att tillbringa även denna dag på en härlig beach men när vi åt frukost öppnade sig himlen och tropiskt ösregn föll över oss. Vi tänkte om och det blev bara att vi gick av båten nån timme och vandrade runt lite i hamnområdet innan vi gick på igen. Regnet kommer och går så det blev en soft dag med en bok på balkongen och det är rätt skönt för jag börjar som vanligt bli förkyld......är det någon som är förvånad 😝

I morgon kommer vi till Barbados som är en av våra många favoritöar 😊  och i morgon så är det även Halloween!!! Det ska bli kul!!!! 😀

Ha det bäst så hörs vi senare 😎 kramar från oss

Lata sjödagar

I dag är det redan onsdag och vi har haft tre härliga dagar till havs. Det blev inte så mycket sjögång som vi förväntat oss första dagen. Det blev lite lagom gungeligung på morgonen där första dagen men det var helt ok och ingen blev sjuk :) Men första dagen blir rätt avslagen när det blåser mycket och det är lite för ruggigt att vara ute så man glider mest runt och softar. Käkar, fikar, läser och sover :)

Men redan på eftermiddagen första dagen kunde man känna att vi var på väg mot lite värme :) och igår blev det en härlig dag ute på däck. Blåste fortfarande men solen värmde skönt och idag har vi haft riktig karibienvärme. Såååå härligt men man får ju verkligen passa sig så man inte bränner sig totalt första dagen. Det har ju Benke fått lära sig  den hårda onda vägen......😝 I morgon kommer vi till S:t Kitts och då blir det nog taxi till nån beach.

Dagarna är lata men kvällarna är hektiska 😜 Vi har fullt upp att umgås med alla våra "gamla" vänner. Det är verkligen så häftigt att man träffas igen efter flera år. Vissa har vi haft kontakt med hela tiden och andra inte. För er som hängt med på bloggen genom åren kan jag meddela att även "sagotanten" är med 😄 men nu för tiden är hon ju Ortrud för oss.

Våra tre par från Boston som vi äter middag med är det ju tredje gången vi åker tillsammans med. Dom gillar att äta på de special restaurangerna som finns här så det kommer bli mycket god mat. I förrgår kväll åt vi på Portofino som är den Italienska. På special resturangerna går det till så att man betalar en fast summa och sen äter man hur mycket man vill och vad man vill. Man kan ta in alla rätter på menyn om man så vill så vi brukar ta in massor och så kan alla äta lite av allt :) och allt är verkligen såååå fantastiskt gott!!

I kväll ska vi äta japanskt på IZUMI. Ska bli spännande för där har vi aldrig ätit middag förut. Vi har bara ätit lunch och då bara sushi som har varit helt fantastisk. Så vi ser fram emot en härlig kväll.

Måste tyvärr göra er besvikna......uppkopplingen är lika usel som förra kryssen så tyvärr blir det inga bilder......ni får vänta på dom tills vi kommer till Florida och hoppas att vi har en ok uppkoppling där😒

Nu nu ska jag nog ta mej en liten lur innan det är dax att svida om inför kvällens äventyr :)

Brilliance of the Seas

Idag började vi dagen med en härligt lyxig frukost på hotellet bestående till stor del av rökt lax med massor av frukt och bär.....mmmmums. Efter en sista runda i ett lite regnigt Boston checkade vi ut för den här gången och tog en Taxi till Black Falcon Pier där kryssningsbåtarna går.

Vår incheckning och ombordstigning på vår stiliga Brilliance of the Seas gick verkligen i raket fart. Sååå smidigt!! Det känns lite som att komma hem när man kommer ombord igen och på den här kryssen är det ju så många "gamla bekanta" som kommer vara ombord så det ska bli toppen :) Till bordet kommer vi ha sex stycken halvgalna människor från Boston som vi åkt med två gånger förut så det kommer nog bli livat i holken 😀

Till och med vårt bagage gick fort och smidigt idag.....det har redan kommit till hytten och vi har även hunnit packa upp trots att vi inte lämnat hamnen än......annars kan det komma sent på kvällen om man har otur. Så nu känns det bra att ha flyttat in......vi har även fått upp den obligatoriska Svenska flaggan utanför hyttdörren så alla våra vänner vet var vi bor :)

Nu har vi precis varit på den obligatoriska livbåts genomgången som alla måste vara med på. Förr var man tvungen att ha på sig flytväst men det har dom tagit bort på senare år.......annars var det en rätt rolig syn när alla sprang runt med flytvästar på sig 😜

Nu börjar vi tuffa ut från hamnen......äntligen på G mot varmare klimat.....😎. Kapten har lovat att det inte ska vara allt för jäklig sjögång inatt och imorgon utan att vi kanske håller oss med vågor på ca 3 meter........får lita på vår norska kapten. Vi har ju åkt med honom förut.

Nu nu ska jag softa lite innan det är dax att göra sig iordning för kvällen och förbereda sig på det kära återseendet :)

Uppkopplingen verkar vara lika usel som vanligt så det kommer kanske inte bli så mycket bilder tyvärr .....

Vår hytt.....

Mera hytt :)

Bye bye Boston....

Boston

Hej hopp alla bloggers :) Igår kom vi till Boston efter en låååång flygdag. Klockan kvart över sex i går morse kom taxin som tog oss till Arlanda. Trafiken var ok så vi kom i god tid att shoppa tax free och softa innan planet gick. Vi flög först till New York och det tog 8 timmar istället för 6 och 50 min som var beräknat. Det var tur att vi hade några timmar till nästa plan för det tar ju sin lilla tid att först gå genom tullen och bli "godkänd". Bli utfrågad om allt och sen få sin stämpel och sen hämta ut bagaget, checka in det igen och gå igenom den enorma kön till säkerhetskontrollen........

För en gång skull var iallafall planet till Boston i tid. Det brukar ju alltid bli så försenat. Den lilla resan gick rätt ok trots att dom varnat för hård vind...... Den tog 50 min i stället för 1 tim och 15 min så det var ju bra 😊
Sen var det bara att kasta sig in i första bästa taxi och åka till hotellet. Boston Omni Parker hotel är det vi alltid bor på här som är ett gammalt anrikt hotell mitt i city. Jag tror faktiskt att det är ett av Bostons äldsta byggnader. Jag gillar verkligen detta hotell trots att rummen ibland blir i det minsta laget men det är sååå charmigt.
När klockan var 8 lokal tid (02.00 svensk) gick vi och la oss och sov som små nassar till klockan halv 8 i morse :)

Idag har vi strosat runt på stan och shoppat lite. Det är ju Hallowween snart och det var en speciell sak som vi saknade till vår utstyrsel. Så det har vi sprungit runt som galningar och letat efter. Vi hittade inte det vi letade efter men vi tänkte om lite och det löste sig ändå 😀

Det har varit rätt kyligt idag så nu har vi tagit lite "after shopping" i vår hotellbar. En Irish Coffe är inte helt fel när man är frusen.

Ha det bäst så hörs vi sen.... :)

Höstruskigt Boston

Quincy Market är ett ok shopping place...

Lite för kyligt för fika ute.....

Lite hästdoft.......

Kanske lite överdrivet med solbrillor...... :)

Hej.......har du någon mat till mej?.......

Vår hotell lobby

Irish Coffe i vår hotellbar

Packad o klar

Klockan är 00.00 och midnattstimmen är slagen. Nu råder äntligen lugnet över vårt hem igen efter en jäkligt hektisk och intensiv vecka och framförallt dag!!!!!

Jag har ju i vanlig ordning blivit sjuk. Det står numera skrivet i lagen.....men man är ju född envis och tjurskallig och med hjälp av mina magiska blå USA piller så har jag tuffat på även fast det gått lite långsamt 😊

I tisdags körde vi upp min ögonsten Hennezzy till bästa Ingrid Jerlin i Köping där han kommer ha det toppen. Han såg helt lycklig ut när han såg sin härligt tjocka halmbädd i sin nya box 😊 Känns tryggt att lämna honom i Ingrid och Saras proffsiga händer.

Benke har har ju som vanligt jobbat in i det sista och även producerat en hel del fakturor som jag suttit med större delen av kvällen för att få iväg. Men i stället har han som den duktiga man han är strykt sina skjortor. Det är bra arbetsfördelning......😊

Vi har även idag haft besök av våra barnbarn som gärna ville hjälpa till att packa och det visar dig att lilla Embla som är drygt ett och ett halvt år är en riktig sko kleptoman...... Haha....hon brås nog på mormor och älskar verkligen skor. Blev inte så mycket packande så vi körde iväg dom framåt kvällen.

Nu har har vi äntligen fått ordning på vår packning..... tror vi fått med det mesta. Boris kom upp för en stund sen och undrade va tusan det var frågan om med alla väskor...... Men efter lite bus och mat gick hon sen och la sig igen :)

Nu ska jag nog försöka att göra kväll.....gå och lägga mej och försöka sova några timmar. Kvart över sex i morgon kommer taxin och hämtar oss och kör oss till Arlanda.
Vi hörs nästa gång från andra sidan världen.....så häng med oss 😀

Hennezzy första morgonen på sitt "kollo". Klar att ridas :)

Boris som ligger och spanar på vad vi gör 😊

Dax för ny resa....

Hej hopp alla våra vänner som är sugna på lite äventyr. Snart är det dax för oss att ge oss ut på vår årliga höstresa och hoppas att ni vill hänga med oss via vår blogg :)

Fredag den 23 oktober drar vi över till Boston och tillbringar  en härlig dag där innan vi hoppar på vår lilla båt och tuffar ner till Karibien. Efter 13 härliga dagar på kryssning i Karibien anländer vi sen Tampa i Florida. Tar vår hyrda bil och kör ner till Hollywood där vi kommer tillbringa 12 fantastiska dagar innan det är dax att åka hem till ett kyligt Sverige igen :)

Och ni vet väl att det snart är Halloween........om ni hänger med får ni se vad vi hittat på i år....... :)