Nu är det slut.....

Sitter nu på "vår" altan och är mätta och belåtna och ganska färdig packade. Softar lite efter vår packningsorgie......man har så förbaskat mycket småprylar liggandes överallt som man inte riktigt vet hur dom ska få plats.......men med lite fixande och trixande så har man till slut fått ner allt.....tror man....tills man hittar ytterligare lite prylar.....😳😜
I kväll valde vi att äta middag hemma i lugn och ro efter allt vårt packbestyr......vi hade lite potatisgratäng och pulled pork i kylskåpet och det var inte alls så tokigt ☺️

I dag började vi dagen vid den sköna poolen och gjorde våra sista härliga bad. Sen gjorde vi några sista ärenden innan det var dax att lämna tillbaka vår hyrbil.....och att lämna den gick betydligt bättre än när vi skulle hämta den. Det var bara att droppa nyckeln så var det klart 😀👍

Halv åtta i morgon bitti kommer vår taxipolare Willie.......som har kört oss i alla år tidigare.....och hämtar oss och kör oss till Fort Lauderdales flygplats. Planet som tar oss till New York tar ca tre timmar och i New York får vi vänta nästan fem timmar på flyget hem till gamla Sverige. Så det blir en lååååång dag/natt. Tur för oss att vi blivit uppgraderade till business så vi får sitta i fina loungen på flygplatsen......och sitta lite bättre på flyget 👍😘

Det kanske blir så att jag skriver några rader från New York.....men om inte.....så blir det här det sista för denna gång och vi får tacka alla ni som hängt med och förgyllt vår semester med härliga kommentarer......Så om inte förr så häng med oss till våren igen.....inte riktigt klart än när.....men det blir någongång mellan mitten på mars till mitten på April......det beror på vilken kryssning vi väljer då. Återkommer när det är dax.

So for now....bye bye....och stor kram från oss 💕

Crazy man.....på en restaurang nere i Miami

Supergott med både lax och pork......

Kom på att jag inte tagit något kort på beachen i år......det här är i eftermiddags efter vi lämnat vår hyrbil. Köpte lite kaffe på starbucks som ligger där....

Med stora kliv mot Starbucks......

Tog med fikat hem till oss......lite relaxing innan det stora pack kaoset........

Packa.....packa....packa......

Kommer sakna vår betjänt.......😜

Måste ju lägga till ett härligt foto på vår lilla Adde som ska tävla på Sweden International Horse Show på Friends Arena på fredag och lördag. Stor tävling så håll alla tummar.......tur att vi hinner hem....😘

Biljakt, Peacock och Fox

Hej hopp alla där hemma!! Vi har verkligen en toppen semester 😄😄😄

Idag började vi dagen som många andra dagar.....vid poolen......när vi framåt dagen kollade lite på F.B såg vi ett inlägg från ett par från Californien som vi träffade på en kryssning förra våren. Elaine och Glenn Peacock. De hade varit på en kryssning och skulle komma iland i Fort Lauderdale på morgonen och dom undrade om vi var kvar här......så vi packade ihop våra pinaler från poolen och drog ner till Las Olas Blvd där Elaine och Glenn väntade på oss. Vi fick en fantastisk lunch och några härliga timmar tillsammans innan dom var tvungna att ta taxi till flygplatsen och åka hem till California. Det var såååå roligt och häftigt att träffas igen. Ibland känns världen rätt liten....☺️

Igår började vi oxå dagen vid poolen men hörde att det hände saker utanför på gatan....🔫🚓🚔 . Vi har ju helt insynsskyddat så vi var tvungna att spana lite i dörren ut till gatan......där var det full action.....dom höll på med en filminspelning och en scen med en biljakt.....dom tränade själva jakten och måttade in den lilla marknaden som dom till slut skulle smasha in i......coolt......tyvärr inga bilder för jag filmade mest och filmsnuttarna kan jag inte lägga upp här. Om det är någon som vet hur man gör får ni gärna tala om....Kim???

Efter sånt action var vi tvungna att åka iväg en sväng med våran lilla bil. Kolla läget lite.....spana efter nya ställen 😄  På kvällen drog vi ner på stan och käkade god middag på Del la Mar och lyssnade på Alex Fox igen.....som vanligt helt fantastisk.......

Nu är det bara några dagar kvar innan det är dax för hemgång och jag hoppas att jag hinner med en liten blogg till. Så många kramar och massor av ☀️☀️☀️ tills vi hörs igen......

Poolbild

Från filminspelningen igår......försökte lägga upp ett litet filmklipp men tyvärr funkade det inte.....men en av bilarna.....gangster bilen mejade till slut ner den lilla marknaden dom byggt upp.....coolt

Vår vän Steven som gav oss lift ner till stan igår.......

Alex Fox......och hans äldsta son David

Njuter av Alex.....

Idolbild.....😚

Såååååå kul att träffa Elaine och Glenn

Benke och Glenn

Om inte Elaine and Glenn hade behövt stressa iväg till flygplatsen så hade vi hoppat på denna lilla båt 😄

Lite snacks på altan 😘

Wellington o Tackerian

Idag är det fredag och det är en hel vecka sen vi kom av båten och hade sånt strul med att få vår hyrbil. Just nu sitter vi ute på "vår" uteplats och tittar på ett gäng amerikanska "tanter"......äldre än mej iallafall ☺️ som kommit hemdrällandes med för mycket innanför västen......en ramlade i poolen och en blev i knuffad i......och nu ligger dom allihopa skrikandes i poolen med både mobiler och handväskor.....😂😂😂. Vi som brukar ha det så lugn och skönt här men det är helt klart att underhållningsvärdet är högt 😀

Det är ju ett väldigt litet hotell som vi bor på med bara 12 rum. Det ligger som i en liten oas.....helt insynsskyddat så det känns ibland att vi är helt solo här och det är ju precis så vi vill ha det. Men i går morse när vi vaknade kryllade hela vårt poolområde av folk......som dessutom pratade svenska.....😳😡😨. Vi tog ett snabbt beslut att dagen skulle bli vår Tackeria dag 🐴🐴🐴

Varje år åker vi ju upp till Wellington som ligger dryga 10 mil härifrån. Wellington är ju alla svenska hästägares dröm. Ett lyxsamhälle för hästar och dess ryttare. Otroligt lyxiga stallar runt hela Wellington.....men tyvärr är det låsta bommar överallt annars hade det varit kul att se allt på lite närmare håll. Men vårt mål är ju ändå den hästbutik som ligger där.....The Tackeria. Där har vi spenderat många timmar genom åren och även denna gång blev det ett par....☺️ Kul att hitta saker som inte finns i Sverige.

När vi ändå åkt hela vägen upp till Wellington passade vi på att besöka Wellington Mall. En välbehövlig fika på starbucks blev prio nummer ett. Vi hittade en kul butik som vi trodde sålde typ vinglas och tillbehör som vi gick in i men helt plötsligt blev vi indragna i värsta vinprovningen. Dom hade en bardisk som man kunde sitta och koppla av med ett glas vin och där hade dom de mest konstigast viner......som tex med Key lime smak......eller alla möjliga sorters  bär och frukter som dom ville man skulle prova. Tjejen som jobbade var helt crazy men kul och hivade fram det ena efter det andra........Det slutade med att vi köpte en flaska äggtoddy som Benke föll för.......kanske nåt att ha till jul 😀

På kvällen när vi kom hem från Wellington hade tack och lov alla svenskar försvunnit igen och vi fick vårt lugn tillbaka.......haha....tills nu.....men nu verkar dom skrikande kvinnorna slocknat på sina rum 😄
Igår när vi kom hem lagade vi lite mat hemma i vår lilla micro.....det finns faktiskt väldigt mycket riktigt god mikromat här så det är nu inte helt tokigt att äta hemma. Nu åt vi potatisgratäng med bacon och grönsaker......helt ok 👍

Idag har vi myst vid poolen ett par timmar och sen åkte vi till Las Olas Blvd. Strosade runt ett tag och gick sen och käkade lunch. En fantastisk god lax.
På väg hem från Las Olas åkte vi förbi en matbutik Win & Dixie och fyllde på förråden lite.

Nu ska vi gå en liten promenad runt kvarteret.  So for now......bye bye...

Middag häromkvällen på The Village Café......

Dagens inköp på Tackerian......jippie........

........och så en liten påse oxå.......😜

Wellington Green Mall

Vi hittade äntligen lite snö......men tack och lov var den konstgjord.....⛄️❄️👍😜

Fikapaus på Starbucks

En vinprovar butik borde finnas i alla centrum......☺️

Benke provar äggtoddy

Åh nej.......måste jag äta alla ärtorna......

Min blogghörna

"Vår" lilla uteplats

Las Olas Blvd.........

Mera Las Olas.......

Lunch på Las Olas.......

Min goda ananas drink blev inte godkänd.......

Maten blev absolut godkänd. En otroligt god lax med cocosris

Om det är någon som gillar rosé vin kan jag rekommendera detta. Whispering Angel. Fantastiskt gott. Hoppas bara det går att få tag på i Sverige......

Shop til you drop...

Igår var det lite regnigt när vi vaknade och eftersom prognosen var skurar under dagen.....så bestämde vi oss att det skulle bli vår årliga Sawgrass dag...👍🤑👗👚👔👘💄👠👒👛😍......dvs....en hel dags shopping 😍😍😍.

Vid halv elva tiden satte vi oss i bilen och gasade upp till Sawgrass Mills Mall som är för er som inte vet USA's största outlet. Det är så stort så man behöver karta och kompass för att ta sig fram....men eftersom vi åker dit varje år så har vi lärt oss att ta oss fram och hitta ganska bra...dock med karta....men vi vet i stora drag vilka butiker man vill gå till.

Eftersom det var lugnt i trafiken så var vi där på ca 40 min. Svårare var det att hitta parkering men efter lite snurrande fixade vi det oxå 🙂

Det blev ju en heldag kan man ju säga.... Vid tre åt vi lite lunch......en god crepe med BLT sallad i.....smarrigt. Ni som känner Benke förstår att han hellre ville ha typ bananasplit eller nåt annat sött i crepen men han var duktig idag och gick på det en aning nyttigare konceptet 😘

När klockan började röra sig mot halv 8 var vi rätt möra.....det är mycket att gå och mycket att titta på så det bara snurrar i kolan.....dax för middag. Vår favorit resturang cheesecake Factory när vi är i Sawgrass är alltid att lita på med god mat.....så även denna gång ☺️

Vi kom hem runt halv tolv på natten......det kan man kalla en maratondag i shopping..........☺️😳😜

I morse var det strålande sol igen så det blev en härligt relaxing dag på hemmaplan med mycket plask i poolen ☀️☺️😎🏊.
När det vid lunchtid började knorra i magarna traskade vi iväg till en härlig restaurang som vi hittade för ett par år sen Och har blivit en favorit. Den ligger precis vid vattnet men på motsatta sidan av beachen så det är oftast helt vindstilla. Idag blåser det rätt hårt från havet men här märker man ingenting av det.....så härligt och sååååå gott.

Nu är klockan strax efter sju och nu sitter vi och lyssnar på plasket från poolen och njuter av den ljumma kvällen och vill inte tänka på att komma hem till snökaos...😜 Ha det bäst.....bye bye ❤️

Sawgrass Mills Mall

Är du redo att gå in.......😘😘😘

Lunch......supergoda crepes med BLT sallad i

Börjar bli lite mör.....men i år behövde vi ingen pankisvagn 😄☺️

Mmmm.....gott med mat.....Cobbsallad

Dagens skörd.....

Mitt bästa shoppingfynd......låt mej få presentera Rulle...💕

Dagens poolhäng.....

Vår bästa lunchrestaurang......coconuts....waterside dining

Bästa läget på restaurangen

Det är inte alltid man har denna utsikt när man käkar lunch.....

Myyyys....

Min fantastiskt goda lunch....... Lobster roll.......yammie.....

En liten taxibåt kom förbi när vi käkade lunch......

Antika bilar

Vi har det toppen.....varmt och skönt....typ 30 grader ........🌴☀️😎 Hoppas ni har det med.....haha...😜

Dagarna bara rusar iväg och vi har det riktigt skönt och relaxing.....det har varit riktigt varmt så då har det varit skönt att softa vid poolen och sticka iväg lite senare och göra nåt. I går söndag drog vi iväg till Galleria Mall som ligger i närheten och shoppade lite. Har inte riktigt hamnat i vår shopping stämning än så vi gick ett snabbt varv....jag var på jakt efter en läpp penna i en speciell färg så vi gick till Macys. Tyvärr verkar den ha utgåt....😡 min vanliga otur när jag gillar något..... Så vi åkte hem igen och gick sen och käkade middag på The Village Café.....där vi käkade frukost dagen innan. Lite konstigt att inte ha Mike och Sherie vid bordet som vi har haft de senaste två veckorna.......Dom har nu kommit hem till Boston igen.

I dag började vi dagen vid poolen som vanligt men drog sen iväg och var lite kulturella .......vi har utforskat lite av det Amerika är känt för, sin bil industri. Vi gjorde ett besök på ett museum för Packard, ett märke som föddes 1898 och försvann 1958. Så idag har vi sett en massa häftiga antika bilar. Föreståndaren över museet blev lite pratsjuk när han hörde att vi kom från Sverige så vi fick en liten special guidad runda. Ganska häftigt att alla bilar faktiskt funkar....de startas och körs en sväng varannan vecka.

I kväll blev det egen lagad mat......ganska skönt att slippa gå på restaurang. Hemma mys ☺️

Ha det bäst.....kram från oss

PS. Det blev en del bilfoton så ni som inte gillar gamla bilar får väl snabb bläddra förbi...😁😜

Vår bästa matbutik.....typ Konsum fast tusen gånger bättre 😀

Nån som är stolt över sin bil ☺️

Storhandling av mat

Sista kvällen med Mike och Sherie. Käkade på Café del Mar och lyssnade på Alex Fox och hans son David

Mike med sin stora Sangria medans Sherie filmar när Alex spelar.....

Poolhäng....🌴☀️😎

Liten julgran på Galleria Mall

Nä....han ska nog inte ha en alf mössa till jul......😳😜😍

The Village Cafe där vi käkade middag igår.....mysigt att sitta ute i värmen.....Det är varmare ute än inne..

Det antika bilmuseet som vi var på idag.......

Det var bara Packard bilar här ....jag hade aldrig hört talas om det märket men de var tydligen väldigt stora på sin tid. Men eftersom de gjorde lite lyxigare bilar till ett lite dyrare pris gick dom i konkurs när Ford och General motors fick övertaget........

Dom var ganska balla....

Snygg...

En varutransport från 1915......Coops lastbilar kan ju slänga sig i väggen .....den här e cool...

Den här kärran delade polisen och ambulansen på 1920 - talet

Bilar från 20 och 30 talet

Den här var ett riktigt lyxåk 1939.....

Samma som ovan....

Snygg.....

Dom blir bulligare ju nyare dom blir.....

Brandbil från 20 talet

En av de första bärgningsbilarna som kom på slutet av 20 talet.....

En cool bil från 1909

Det här var en bil för riktigt rika människor 1916. Killen som pratar med Benke är föreståndaren 😊 Så vi fick ta oss en titt i den.....

Inredningen i bilen ovan......där herrskapet satt med spetsgardiner och broderade kuddar......lite minkar var oxå populärt då......

Ja man kanske hör hemma bland antika grejer......😜

Typisk 20 - 30 tals bil där svärmodern fick sitta där bak.....😄

Lite skillnad mot våra moderna bilar......

Lite fikapaus efter allt kulturellt.....

Mysmiddag hemma......

Vår trappuppgång......😊

Fort Lauderdale

Hej hopp alla därhemma....hoppas ni inte har det för jobbigt i snö och kyla 😜☺️ Vi har det toppen och som ni förstår har vi nu kommit till Florida. I går morse anlände vi Port Everglades i Fort Lauderdale och efter en låååång kö genom tullen kom vi äntligen ut och kunde haffa en taxi som tog oss till vårt hotell. I år är det så lyxigt att vi anländer Fort Lauderdale istället för Tampa som vi brukar. Vi brukar ju hämta upp vår hyrbil och sen köra hela dagen för att komma ner til F.L så vi tänkte att wow....en hel dag extra som vi kan mysa på......😍......men det blir ju sällan som man tänkt sig.....

Vi checkade iallafall in på hotellet och fick vårt rum direkt trots att incheckning normalt inte är förrän kl 15. Hotellet är nytt för oss och det känns riktigt bra. Lugnt och mysigt ☺️ Vi packade upp lite snabbt för att sen sticka iväg och hämta vår hyrbil som vi bokat och betalt. Så efter en lång promenad kom vi äntligen fram till utlämningsstället......det satt en kvinna i ett litet bås för att lämna ut nyckeln till bilen men hon tillhörde inte Hertz som vi hyr ifrån. Det fanns bara en maskin.....med en telefonlur.....man var tvungen att göra nån incheckning via en människa som man såg på en bildskärm. Redan där kändes det inte helt enkelt.......och problem blev det att människan inte kunde se Benkes körkort i den webbkamera som fanns. Det blev för mörkt sa han och frågade om vi hade en ficklampa som vi kunde lysa upp det med.....det är ju precis vad man går runt med i Florida ...😳😳😳

Efter sååå mycket tjafs och diskussion i denna jäkla apparat säger människan till slut att vi måste åka till Fort Lauderdales flygplats och göra klart alla papper och visa körkortet 😡😡 så efter ett antal väl valda ord satte vi oss i en taxi som körde oss till FL flygplats och det stora Hertz som ligger där.

När vi väl kom till flygplatsen fick vi det beskedet att eftersom allt var förbetalt och klart kunde dom inte hjälpa oss. Dom hade ingen bil till oss och kunde inte hjälpa oss.....sorry....... För att göra en väldigt lång historia kort kan man ju säga att efter totalt fyra timmars strider och diskussioner med diverse mellan chefer hade det vuxit ut ett antal horn på oss båda 👿👿👿👿👿👿

Till slut kom högsta bossen och löste problemet med ett enkelt telefonsamtal 😳..Han ringde högsta bossen på ett annat utlämningsställe som satte sig en bil och kom till flygplatsen med den. Hade med sig papper som vi skrev och bad om ursäkt.....det gäller nu att man får tag på rätt chef direkt.....och en liten mellanchef som varit ganska otrevlig fick sig en ordentlig skopa .......hon kom sen och var såååååå trevlig.

Vi fick i alla fall en mycket bättre bil som lite plåster på såren och fri bensin. Det var ju schyst men dom sabbade vår dag 😡😡😡

När vi äntligen kom hem med vår bil var det dax att fixa sig i ordning för Mike och Sherie stannar två nätter här i närheten så Mike hade bokat bord på Casablanca. Så efter en riktig skitdag fick vi iallafall en väldigt trevlig kväll 😀

Idag har vi haft en riktig soft dag....först knatade vi iväg och käkade frukost eftersom vi inte hann handla nåt igår. Sen satt vi ett par timmar vid poolen och hoppade i och svalkade oss när det blev för varmt...😎 Vi har närmare 30 grader så det blev ett antal gånger.
På eftermiddagen åkte vi iväg till ett Publix och shoppade massa mat att stoppa i kylen och just nu sitter jag i den ljumma skymningen och hör plaskandes från poolen. Vi har en väldigt lummig och skön innergård på hotellet så det kommer bli min bloggplats 😊 Men nu måste jag gå in och göra mej klar för även ikväll har vi en date med Mike och Sherie innan dom flyger hem till Boston i morgon bitti.

Vår pool på vårt hotell

Vårt vardagsrum

Vår sköna säng

Badrum

En liten sandwich paus när vi gick för att hämta vår bil...

Helvetes maskinen...👿👿👿

Vår uppgraderade bil 👍

Mera bil....

Däruppe på övervåningen bor vi

På Casablanca - som är en av Fort Lauderdales populäraste restauranger

Trädkramare

Vårt hotell.....La Casa hotel

Frukost i morse.....det blev en laxbagel och massor av vindruvor.....gott

Curaçao och Aruba

Nu har det rusat iväg några dagar igen.....
I förrgår var vi på Curacao och det är ju en härlig ö. Som ni kanske vet så är även den Holländsk och dom känns ju lite modernare än många andra öar. Det är ju stor skillnad på de lite fattigare öar och de rikare..... Willemstad som staden heter är en skön mix av gammalt och nytt. Det blev en liten tur på stan men det var otroligt hett ute så det blev nästan olidligt.....så det blev rätt snabbt en taxi till vår favorit beach - Cabana beach.

Igår kom vi till Oranjestad på Aruba. Ornjestad är en gullig liten stad och är även den rätt modern men vissa delar är riktigt slummiga. Aruba är framförallt känt för sina otroligt vackra beacher och vi har ju besökt en del av dom och hade även tänkt göra det den här gången men vi hade en tidig avgång och skulle vara ombord redan klockan två så vi bestämde att vi bara skulle mysa runt på stan. Gjorde lite små shopping ☺️

På kvällen igår var vi på något som kallas Mystery Dinner Theater. Det funkar som så att man får titta på ett skådespel med massor av intriger under ca 20 minuter i en av salongerna. Det avslutas att man hör ett skott och en blir mördad. Då blir vi hänvisade till en restaurang och äter massor av god mat under ett par timmar och diskuterar fram vem som sköt. Aktörerna är med hela tiden och gör små inlägg. Riktigt kul men vi var ju glada att ha Mike och Sherie med oss för det var lite jobbigt att hänga med i allt som sas.

I dag har vi haft en strålande fin dag till havs som vi har tillbringat uppe på pooldäck. Nu går vi för fulla maskiner upp mot Fort Lauderdale. Så i morgon är det den sista dagen på kryssen och vi kommer att få ägna några timmar på packningen......
Så förmodligen blir detta sista inlägget från båten......sen hörs vi från Fort Lauderdale
So for now.....bye bye

Willemstad - Curaçao
Staden är delad på två kan man säga och för att komma över till andra sidan går man över den gångbro i bakgrunden och åker man bil tar man stora bron oxå i bakgrunden..... och det blir en ganska lång omväg.......

Storbron

Fina hus

Cabana beach

Badpojke....😍

Blev en toast och Corona på beachen

Middagsbild

Benkes favorit efterrätt - tiramisu

Vy över Oranjestad från balkongen

Ett typiskt hus i Oranjestad

Benke har hittat en kompis till sin kossa 😜

Vår fina båt i bakgrunden

Jag har äntligen hittat en häst......den första på den här semestern 😘

Jag inne i en av galleriorna som finns här. Hållplats för båttaxin

❤️

St: Lucia

Dagarna går i rasande fart.....idag är det redan söndag och en hel vecka sedan vi klev ombord på Serenade of the Seas i Boston.

I går var vi på St: Lucia. Det är en vacker liten grön ö som många andra öar här i Karibien ☺️ Den lilla staden Castries där vi kommer i land har inte så mycket att erbjuda men däremot finns det många härliga beacher.
Så våran plan var alltså att ta en vattentaxi till en fantastisk beach som heter Marges men som vanligt kan man ju inte riktigt lita på det karibiska vädret den här årstiden......Det blåste halv storm när vi kom fram till St: Lucia och kolsvarta moln började torna upp sig......väderrapporten sa att det skulle bli regn och eftersom vi vet hur ett tropiskt regn känns 😬 så bestämde vi oss att stanna ombord. Vi tog bara en liten snabbtur ut till piren för att leta efter en grej bland alla shoppingstånden......

Nu blev det ju så att det aldrig kom något regn 😳 så vi fick oss en skön dag vid poolen trots molnigt väder. Det var ju väldigt många som precis som oss valde att stanna ombord så vi fick tyvärr inte vara själva där men det var skönt ändå.

Idag har vi varit till havs och haft ett fantastiskt väder så vi har haft en härlig dag på pooldäck idag oxå. Har kollat på den galet roliga magplask tävling som dom har varje kryssning. Ju fetare gubbarna är desto större plask och feta gubbar är det ju inte direkt någon bristvara här 😜

Kvällarna tillbringar vi tillsammans med Mike och Sherie. Vi har käkat tillsammans i nån av Specialrestaurangerna nästan varje kväll eftersom det varit svårt att få till att få sitta tillsammans nere i stora matsalen men nu har Mike som är en storfixare på hög nivå ordnat att vi fått ett bord för fyra så ikväll blir det den vanliga matsalen.
Mike och Sherie är smått galna och vi har lika galet roligt tillsammans som vi haft varje kryss tillsammans som nu blir den fjärde. Men vi saknar Bob och Suzanne som brukar vara med 😘

Nu ska jag springa upp till gymet en sväng.......men måste bara få skryta lite över vår fina häst Adde som tävlade i Enköping idag Intermedier och kom trea med fina procent. 71,8. Ser fram emot att gå på Friends Arena och se honom tävla när vi kommer hem 🐴❤️

I morgon kommer vi till Curacao. Ha det bäst. Kram från oss 🌴🌴☀️☀️😎😎

Hamnen på St: Lucia från vår balkong

Mera hamn....

Vår snabbvisit i hamnen

Hello Mike 😜

Schooner bar på Serenade.......

Frukost.....

Pooldäck.....

Nyss från balkongen 😎

Bonusbild - Eftersom det inte blivit så många ö bilder den här kryssen så får ni en bild från S: Thomas som jag tagit förut ☺️

En nöjd Adde från idag när han kommit hem från tävling ❤️

St: Thomas och St: Maarten

Idag har vi haft en härlig dag på St: Maarten. Vi tog en taxibåt in till stan som heter Philipsburg och ligger på den holländska sidan av ön för ni vet väl att St: Maarten är delad på två.....andra sidan är fransk

Philipsburg är en gullig liten stad och har en fantastisk beach mitt i så därför kan man enkelt få allt på en gång....... Först hade vi lite stadsvandring och gjorde lite bra shopping och sen när vi blev lite för varma och kinkiga gick vi helt enkelt till beachen och hade några härliga timmar i den vita sanden och turkosa vattnet.

Innan vi tog taxibåten tillbaka till vår lilla båt så åt vi en god lunch. Jag åt en smarrig sandwich med grillad Mahi Mahi som är en supergod fisk som är väldigt vanlig här.

Igår trodde vi ju att vi skulle få en härligt solig dag......men det blev inte riktigt som vi tänkt......när vi kom ner till utgången på båten och skulle gå av så öppnade sig himlen.......och den stängdes inte förrän framåt kvällen......
Mycket snopet...... så det blev en riktigt soft dag på båten...... och det blev ju en bra dag för träning på gymet 😜

Nu är det dax för mej att göra mej i ordning för kvällen. Klockan sju ska vi till Mike och Sheries hytt och hänga lite innan middag.

I morgon kommer vi till S:Lucia. Kram från oss

Ett väldigt regnigt St: Thomas....

Om man inte kan vara ute i solen får man väl gå til gymet istället...... utsikten är ju inte helt fel.....

Taxibåt in till stan på St: Maarten

St: Maartens Courthouse

Main Street I Philipsburg, St:Maarteen

Ett häftigt hus mitt i stan.....med skolbussen utanför för skolan låg precis bredvid ...

På vandring i Philipsburg - St:Maarten

Nä nu måste vi gå till beachen........

Dax för lite beach häng.....plaska lite i havet och dricka kall corona ☺️

Vår lunchrestaurang - Caribbean café

Utsikt från vårt bord.....

Väntar på taxibåten tillbaka till Serenade

Alldeles nyss från balkongen.....

Halloween

Sitter och njuter på balkongen med kaffe och lite frukt och ser solen som börjar gå ner i det glittrande havet ☺️. I dag har vi haft ännu en fantastisk dag till havs och nu har vi ju kommit ner till den riktiga Karibien värmen ☀️😎 så nu är det riktigt varmt och skönt.

I morgon har vi vårt första stopp efter tre härliga dagar till havs. Vi kommer iland i Carlotte Amalie på St: Thomas. Vi har inte riktigt bestämt vad vi vill göra där men eftersom vi varit där rätt många gånger förut skulle det vara kul att se något nytt. Kanske ta en taxibåt över till grann ön St: John som tydligen ska vara värd ett besök ...... hmmm... vi får se vad vi får för väder imorgon för vi har ju haft en del regn när vi varit där förut.

I måndags var det Halloween och det är ju verkligen en höjdpunkt. Vi hade superkul i vår utstyrsel och som vanligt  gjorde det succé att jag hade mitt lilla husdjur i koppel.....haha...folk älskar när jag drar runt på min lilla puppy 😜 Vi vann priset för bästa par och fick fina priser ☺️👍😍

Varken vårt bordsällskap eller våra kypare är någon större hit så i går kväll åt vi middag tillsammans med Mike och Sherie på en av specialrestaurangerna som finns här ..... Chops Grille som har helt fantastisk mat....och ikväll ska vi fyra äta på Giovannis som är en Italiensk restaurang ......även den fantastisk. Det kommer nog bli så att vi håller oss borta från den stora matsalen den här kryssen.......

Nä nu ska vi nog skutta upp på gymmet en sväng så man kan äta all god mat med gott samvete sen 😜

Ha det bäst så hörs vi......puss o kram 💕

Vår Halloween dekorerade hytt dörr.....

Min lilla Puppy tar sig en liten drink i baren före maten......

Cruella och lilla Pongo

Lite smågalen.....

Puss

Fina priser för bästa utklädda par.....

Ingen Pongo i går kväll.....

Middag på Chops Grille med Mike och Sherie

Härlig dag vid poolen idag