St:Maarten

Idag har vi varit på härliga St:Maarten. Vädret var strålande och vad är skönast att göra då....jo åka till en Beach så klart 😎😁 Vi tog en liten guidad buss tur på ca 25 minuter till en beach som heter "Kim Sha Beach". Det var roligt att se lite mer av ön eftersom vi oftast stannar i stan - Philipsburg -när vi kommer hit.
Ön är delad på två - den Holländska sidan där vi kommer iland och andra sidan är fransk. De stavar namnet på ön olika och de har olika valutor. Dollar på den holländska och euro på den franska. Vi har aldrig åkt över på den andra sidan men det tar bara omkring 30 min till gränsen.....man behöver inget pass eller nåt utan man ska bara vinka glatt till gränspersonalen 😁👋

Vi fick en härlig dag på beachen och hade en fantastisk god lunch innan vi åkte tillbaka till båten. Just nu sitter vi på vår balkong med ett glas bubbel och laddar inför kvällens äventyr.....Halloween!!!

I morgon kommer vi till Antigua........Bye Bye for now.....

Den lilla jollen till höger är våran 😜

Liten vy....😜

Kim sha beach

Vattnet på st:Maarten är så fantastiskt turkost

Min badpojke....

Skulle kunna tänka mej en liten katamaran.......

Smarrig lunch.......jag fick heta bom bom räkor i bröd och ris men jag tog bort brödet och åt de med riset....sååå gott

Vacker utsikt......

Turist.....

De har t.o.m. ett olje raffinaderi......

Mera turister.....

De här små kattungarna bodde med sin mamma tillsammans med hönsen och deras kycklingar.....

Katt kompisar......

Serenade of the Seas

Idag är det onsdag och som ni kanske förstår är vi nu ombord på Serenade of the Seas. Vi klev ombord i söndags i hällande regn. Det kändes bra att vara ombord igen men var lite oroliga för vädrets makter för det blåste en hel del. Vi har ju haft sån tur de sista åren och inte haft någon sjögång alls men nu märkte vi direkt vi lämnat kajen att turen hade vänt och det skulle bli en gungeligung kväll och natt.

Nu blev det tack och lov inte så illa som vi befarat men det blev iallafall en tidig kväll så vi kunde sova oss igenom det värsta 😜 När vi vaknade på måndag morgon och kände att det fortfarande gungade (men tack o lov inte så mycket) var det bara att skynda upp och äta frukost. Att bli kvar i hytten när det gungar är inte så bra.....då är det lätt att man blir fast där. Man måste komma ut och röra på sig i friska luften. Så efter frukost satt vi och huttrade på pooldäck och sög i oss de värmande solstrålar som behagade dyka upp lite då och då 😎

Nu har vi kommit ner till värmen och sitter just nu och njuter på pooldäck i 30 graders värme. Jag har precis tagit mej ett härligt svalkande dopp i poolen.

Det är kul att vara ombord igen och se lite bekanta ansikten. Men vårat middagsbord är ju lite tråkigt. Ett bord för sex personer och ingen dyker upp....det har ju varit lite trist när vi är vana med trevliga människor och mycket skratt kring borden vi brukar ha.

Men från och med ikväll byter vi bord. Vi har träffat ett trevligt par från Göteborg som vi har umgåtts lite med. De sitter vid ett bord för tio men är bara sex pers så de frågade om vi inte ville flytta över till dom. Det blir kul....

I morgon får vi äntligen lite fast mark under fötterna efter tre dagar till havs. Vi kommer till Philipsburg på St:Maarten. Jag gillar den ön så det ska bli mysigt 😁 I morgon är det även Hallowween 👻🎃👽💀 med det obligatoriska Halloween partyt på kvällen. Så det kommer nog att bli en bra dag 🤩

Ha det bäst....Bye bye for now...

Det är vår hytt denna kryssning....

Bye Bye....regniga och blåsiga Boston

I måndags satt vi och frös på pooldäck.....men vi vågade inte gå in och riskera att bli sjösjuka  🤢😜

Sådärja.....nu börjar värmen komma 😁😎

Utsikt över pooldäck

Nu har vi klarat av dagens 2 km promenad runt båten 😁

Njuter av utsikten och känslan av att havet är lugnt och fint igen 😜

Liten vy över "centrum"

Sämre frukostvy kan man ju ha 😍

Min frukost i morse....och nästan alla mornar......obs den rökta laxen under rucolan 😋 sååå gott

Park och stadsvandring i Boston

Söndag morgon och vi har precis intagit en smarrig frukostbuffé. snart är det dax att packa ihop oss och åka till hamnen och gå ombord på vår lilla kryssningsbåt Serenade of the Seas.

Igår hade vi en fantastisk dag på stan. Vädret var lite kyligt men solen värmde skönt. Vi hann med både att mysa runt i parken och mata ekorrar och springa runt på stan och och gå i en shoppinggalleria. Vi gick till en annan del av Boston som vi inte varit förut. Fina områden där kontrasten mellan gammalt och nytt är ganska häftig.

Middag igår åt vi på en Kina restaurang i närheten av vårt hotell. Det är faktiskt första gången vi äter på en kinakrog i usa. Den var inte alls som de kinaställen vi har hemma med röda tofsar och kinabling överallt utan den såg egentligen ut som vilken modern restaurang som helst men med lite kinainslag. Maten var iallafall helt fantastisk 😋

Nä nu måste jag sätta fart så vi kan checka ut någongång.....ha det bäst....bye bye

Vårt hotell

Parken Boston Common ligger runt hörnan från vårt hotell

Varmt och skönt i solen 😎

Fantastiskt att vara mitt i stan men ändå lugnt och skönt

Nyfikna kompisar....

Mera park.....

Har du något till mej....

Tack......

Den berömda statyn av Washington

Nice väder att vandra runt i parken....

Fina hus på flotta Beacon street....

För er som kom ihåg den gamla såpan Cheers som gick på 80-talet.....det var här den spelades in.....

Lite fikapaus utanför gallerian Prudential Mall

Hoppade in i en vinbutik för att köpa med oss en flaska bubbel att ta med ombord på båten...

Fick den i en brun papperspåse.....😜

Fina hus på Newbury street

Newbury street

Ett vackert höstigt Boston.....

Bostons centralstation

Det finns en hel del vackra gamla byggnader mitt i det nya moderna

Häftig kontrast mellan gammalt och nytt....

Vi avslutade dagen med en fantastisk middag på en kinarestaurang som heter P.F. Chang`s. Började med heta räkor och blomkål

Avslutade med biff och broccoli.....sååå gott och såååå mycket mat....

Boston

Det är lördag morgon. Klockan är 7.30 och snart ska vi gå och äta en Smarrig frukost buff.
Vi anlände Boston i torsdags eftermiddag efter en hyfsad behaglig flygtur utan några större läskigheter...... Jag hann kolla på tre filmer. Bla. The Rocketman - filmen om Elton John. Den kan verkligen rekommenderas.
Väl framme i Boston gick även immigration hyfsat smidigt men sen var det du taxiresan till hotellet.....Vi hamnade ju precis i deras em rusning så det tog drygt en timme som annars tar ca en kvart.....
I år testar vi ett nytt hotell....Boston Park Plaza och det känns bra. Lite nyare men inte riktigt lika mysigt som Omni Parker där vi brukar bo.

Vi har Bostons mysiga park - Boston Common- runt hörnet och den här härlig att strosa runt i. Vi har ett skönt väder som är perfekt att att vandra runt på stan i - ca 17 grader och helt vindstilla 😁 Idag tror jag t.o.m. att det ska bli lite sol så det blir nog solbrillor på 😎

Boston är en härlig stad att gå runt i med sin blandning av gammalt och nytt. Lite lagom stort oxå.....inte som New York som kan kännas lite för stort

Nä nu börjar Benke bli lite kinkig och vill gå och äta frukost 😜 Ciao for now....

Boston Common

Parkinvånare.....

Mera parkinvånare.....Ska fixa lite nötter och ta med idag 😁

Vackert

Lite shoppingdistrikt......

En av många mysiga gågator.....det är mycket kullersten så inte allt för höga klackar är att rekommendera 😜

Mera kullerstensgator.......mera shopping.....

Lyckats få till en påse......

Vätskekontroll på Hennessy`s

Skönt att vila fötterna lite......
 Det märks att det är Hallowween snart.....spöken i vartenda hörn....

Hela stan är full av blommor....vart man än går är det blomlådor....

Smarrig middag 😋 Lobster Cobbsalad. Såååå gott med massor av hummer i

Äntligen på väg igen

Hej hopp!
Är nu på väg igen på vår höstliga USA resa. Sitter på Arlanda och väntar på att få gå ombord på ett plan till Köpenhamn där vi byter och flyger vidare till Boston. Hoppas ni hänger med på vår resa......

Som vanligt har det varit hektiskt och turbulent inför vår resa. Jag förstår inte varför det alltid är så......🤔
Den här gången var det skadad häst som tog det mesta av tid och energi så det var extra skönt att i tisdags få lämna av en nästan "friskförklarad" häst hos Rebecca som kommer ta hand om min pärla när vi är borta.

Gårdagen som var den stora packar dagen blev väldigt lång som vanligt men vi hade läget ganska bra under kontroll och inga större utbrott. Benke lite sen som vanligt med sina papper så klockan tolv i natt åkte han över till sin bokförare med det sista.....😜

Nu ska vi snart gå ombord och pirret börjar infinna sig på riktigt.......kanske ett glas bubbel klockan åtta på morgonen för att dämpa ångesten....😱🥂🙏😇

Återkommer när vi är på andra sida världen 😎

Sanoiren avlämnad hos Rebecca

Boris håller koll så Benke sköter sina papper 😁

Snart är vi här igen....☀️🏝😎