Serenade of the Seas

I dag är det onsdag och vi har precis kommit in efter ännu en fantastiskt härlig dag på pooldäck på Serenade of the Seas. Vi har haft två dagar till havs och börjar komma in i den sköna kryssningslunken :) Känns lite konstigt att ha poolväder från första dan och inget gungeligung 😊

Vi kom ombord snabbt och smidigt i måndags. Vi hade samma flyt som förra kryssningen och fastnade inte i någon kö. Det tog från det vi lämnade vårt hotellrum och checkade ut....ringde taxi.....åkte till båten....checkade in väskorna.....säkerhetskontroller.....och kom in i vår hytt endast 45 min.....måste vara rekord 😊

Och vad kan vi säga om själva kryssningen......förutom fantastiskt väder......hmmmm......det är MASSOR av SVENSKAR ombord!!!!! Det är vi ju inte så vana vid att höra svenska lite här och där......enligt kapten är det 42 st!!!!! Inte så jättekul tycker vi.....men vi var lite rädda för att det kunde bli just så eftersom det är en kryss från Fort Lauderdale och det är ju därifrån dom brukar åka......och så är det ju påsklov!!! Det är många fler från Europa över huvudtaget än vad det brukar vara och det märks så tydligt att det är färre amerikanare........

Vi hamnade förstås vid ett stort bord för tio pers och det visade sig att alla var svenskar utom ett stackars par som kommer från England och för oss var det ju tur för dom gjorde ju livet lite roligare för paren från Sverige känns väldigt träiga.......de har ju inte amerikanarnas lättsamma sätt direkt.

Uppkopplingen här är rena katastrofen precis som jag befarade fast värre.......alltså inga bilder.....jag är glad att jag kom in och kunde skriva nåt över huvudtaget. Hmmmmm fast jag vet ju inte om det går att skicka iväg det än....

Nu är det dax att softa en liten stund innan det är tid att göra sig i ordning för kvällens aktiviteter så vi hörs en annan dag. I morgon kommer vi till Aruba 😎

Nu är det slut i Ft Lauderdale

Måndag morgon och nu är det tid att packa ner alla prylar i väskorna igen.....nu är dom härliga dagarna i Fort Lauderdale över för denna gång. Det känns lite bakvänt att börja med sol och bad innan kryssningen.....vi brukar ju hetsa runt i någon stad och frysa.. Men fördelen är ju att man slipper gå på alldeles blekfet för lite färg har vi ju fått på oss 😜

Om en timme kommer taxin och hämtar oss och kör oss till Port Everglades.......hamnen för kryssningsbåtararna och där checkar vi in på Serenade of the Seas. Vi ser fram emot elva underbara dagar nere i Karibien. Tyvärr är ju uppkopplingen katastrof på båten och har vi otur kommer jag tyvärr inte kunna lägga upp några bilder men jag kommer att rapportera lite vad vi pysslar med iallafall och så kommer bilderna i efterhand när vi kommit till New York där vi förhoppningsvis har bra uppkoppling.

Nu måste jag sätta fart och packa ihop det sista. Ha det bäst så hörs vi!!! Kramar från oss

Gitarristen Alex Fox när han spelar bak o fram 😳😀

Min fantastiska räkpasta som var min påskaftons middag

Ser ni lilla ödlan......

Min bästa man ❤️

Poolhäng....

Påskafton på La Casa Del Mar

Idag är det vår andra dag i Fort Laudedale och börjar landa i något slags semesterlugn. Hotellet vi bor på är litet....bara 13 rum och är verkligen en liten mysig skyddad oas mitt mellan de stora hotell komplexen som ligger här. Det ligger så insynsskyddat så vi aldrig har sett hotellet trots att vi gått förbi massor av gånger.. Det hotell som vi alltid bott på förut här ligger bara ett kvarter ifrån........

I dag är det påskafton och det känns faktiskt helt ok att tillbringa den i en solstol vid vår härliga pool 😎😎.  Vädret är helt fantastiskt med klarblå himmel och 30 grader på termometern dock rätt kallt men uppfriskande i poolen. Men vi måste ju dock lämna vår lilla oas då och då för att skaffa sig lite fika och föda......och vimla lite på byn 😀

I kväll ska vi nog ta oss till en av favorit restaurangerna för att äta god påskmiddag och lyssna på gitarristen Alex Fox som spelar där ikväll. Ni som har hängt med på bloggen ett tag kommer nog ihåg honom.....en helt fantastisk kille från Argentina som kan spela med gitarren på ryggen........

Hoppas ni har det toppen där hemma och har en riktigt GLAD PÅSK!!!!!!

Tidigt första morgonen på jakt efter frukost :)

Frukost time......nu har vi faktiskt köpt hem lite frukostmat så vi tar den under en Palm på hotellet :)

Min frukost.....laxbagel.....mmmmm.....gott....

Kollar Facebook vid poolen :)

La Casa Del Mar........våra solstolar.....

Mera hotellbilder.....

.......och ännu mera bilder.....

Badpojke....

Jag......😎

Fort Lauderdale beach by night....

Kvällsmys på beachen......

Äntligen framme

Igår var det en väääääldigt lång dag. Taxin hämtade oss klockan 9 på morgonen och eftersom det vid den tiden inte är så mycket trafik tog det bara en timme till Arlanda. Flygresan över Atlanten til New York gick faktiskt rätt fort och smidigt trots sina dryga 8 timmar. Kanske för att jag kände mej trygg med den kvinnliga pilot som tog oss över lugnt och säkert 😀

Väl i New York fick vi som vanligt gå genom immigration och tull som tar sin lilla tid och sen hämta våra väskor och sen checka in dom på nytt. Gick sen och käkade lite i väntan på att få gå ombord på nästa plan. Vi kom ombord i rätt tid men där blev vi sen sittande......i en och en halv timme......Inte så kul när man känner sig trött och eländig och bara vill komma fram och när vi äntligen kom upp i luften blev det tre timmar med turbulens.......

Men till slut runt midnatt landade vi på Fort Lauderdales flygplats och lyckade förstås hitta den mest inkompetenta  taxi chaufför som vi träffat......Han åkte runt och verkade inte veta varken var vi var eller vart vi skulle......han verkade se dåligt oxå för han var tvungen att gå ur bilen för att titta nära på vägskylten och jämföra med lappen med adressen jag gett honom. Jag visste på ett ungefär vart hotellet låg så till slut började han lyssna och åkte dit jag ville.......en riktig knäppgök

Vi däckade ganska snabbt när vi kom in på hotellrummet och vaknade för en stund sen och var hungriga......klockan är 8.30 och nu ska vi ut och leta frukost.....hmmmm.....jag har inte ens tittat ut och spanat på vädret men inatt var det fruktansvärt varmt med alla våra kläder vi hade på oss.

Ni får ha det bäst så hörs vi senare......

I morgon drar vi.....

hej hopp alla ressugna.....i morgon drar vi..... Klockan är midnatt och det börjar bli lugnt och skönt här hemma. Väskorna står packade i hallen och vi har rätt bra koll på allt......tror vi....

Det har ju varit rätt hektiskt sista dagarna......eller rättare sagt veckorna för Benke.....han har ju som vanligt kört hårt sista tiden. (Tack Mackan att du finns där för honom 😊 )

Det är ju lite pyssel att få ihop allt när man ska vara borta så länge och bästa Hennezzy körde vi till Sara i Munktorp i Köping i går. Det var lite dramatik innan vi kunde få iväg honom men till slut kom han iväg iallafall. Hos Sara får han det toppen och han hade inte ens tid att säga hej då när jag skulle åka därifrån. Han hade fullt upp med att äta upp den härliga halmbädd han har i sin box 😀 Det känns tryggt att lämna honom där.

Idag har jag fixat mina naglar, käkat god lunch med min mamma och så har vi organiserat lite av alla våra bilar.....kört Benkes Dodge till förrådet för att den ska få stå lite varmt och skyddat medans vi är borta.....sen hämtat hästbussen från däckverkstaden där vi lämnade den i morse för däckbyte.....körde även den till förrådet......sen hem och hämta arbetsbussen och körde den till plåtverkstaden så dom kan fixa skadan efter en påkörning........sen hem och påbörja lite packning.

Sandra kom förbi på kvällen och hejade på oss i vår packhysteri och var lite smakråd här där.....men i stora hela känner vi oss rätt coola i vår packning förutom att Benke var lite missnöjd med att jag inte hade tid att stryka hans skjortor så det fick han göra själv 😀😀😀😀👍👍👍.

Något som är otrolig är att jag för första gången på ganska många resor inte är sjuk när vi åker.....hmmmm....kanske inte ska säga för mycket.....vi har inte kommit iväg än...😜

Nä nu ska jag faktiskt hoppa in i duschen och sen gå och lägga mej.......det blir en låååååång dag i morgon men vi får iallafall sova lite i morgonbitti för taxin kommer inte förrän kl 9.00.  Ha det bäst så hörs vi nästa gång från andra sodan världen

Benke är en hejare på att stryka :)

Hennezzy som mumsar i sig sin härliga halmbädd :)

Är det nån som är ressugen????

Eftersom denna blogg nu blir aktiverad igen så är det alltså dax för en resa. Den 24 Mars är det tid för avgång och då flyger vi till Fort Lauderdale, Florida där vi kommer stanna i några dagar innan det är dax att hoppa på vår lilla båt för en härlig kryssning i Karibien. Efter elva fantastiska dagar kommer vi tillbaka till Fort Lauderdale och då blir det full fart till flygplatsen för att hoppa på ett litet plan som tar oss till New York.  I "The Big Apple" kommer vi spendera härliga 10 dagar på SHOPPING!!!!! 😀😀😀😀 (Hmmm.......om jag får bestämma.....)

Hoppas ni vill hänga med......

Boston oktober 2015

Hemresa

Hej hopp!! Har nu kommit till New York....eller rättare sagt New Jersey eftersom flygplatsen ligger där..... i Newark. Sitter och har det rätt bra i business loungen där vi tuggar snacks och dricker gott vin eftersom vi blivit uppgraderade igen. Lyxigt!!!! Flyget från Miami gick rätt bra.....hade ganska mycket turbulens så det blev lite hopp o studs men det var ändå ok. Jag hade ju tagit min flyg meducin innan..... Haha....

I morse klockan 8.00 stog Willie utanför och körde oss till Miamis flygplats. Det är egentligen inte så långt men med morgontrafiken som är här i rusningen tog det en timme att komma dit. Willie är en super trevlig snubbe men han är helt hopplös på att prata......han pratar så öronen trillar av........Innan han släppte av oss fick han oss att lova att komma och äta middag med honom och hans stora familj nästa gång vi kommer......hmmmm.....trevligt men jag skulle nog inte överleva en hel kväll tillsammans med honom.......😀😝

Ser fram emot att komma hem. Saknar alla barn, hästar och lilla Boris.....❤️
Nu ska jag nog hämta lite mer snacks.......sen är det snart dax att börja gå ombord.. Vi ses snart!! Puss😀

Sitter och "paddar" i loungen på Newarks flygplats

Igår träffade vi vår hotellstäderska Sherry som vi haft ett par år på vårt förra hotell. Kul att ses igen 😀