Hollywoods sjukhem!!!

Det är tisdag kväll och vi sitter ute på "vår" patio. Jag sippar på mitt kalla goda vita vin och njuter av den ljumma kvällsbrisen från havet och ser palmerna svaja i mörkret....... Vi har det med andra ord väldigt nice and soft :) ......men dagen har varit allt annat än nice and soft......

Men för att ta det från början.... Vi kom alltså hit till Hollywood tidigt lördag kväll. Vårt hotell är samma som förra året så ni som hängt med förr vet att det är ett pyttelitet rosa hotell med bara 7 rum som ligger typ på stranden :) Vi har deras penthouse som är som en liten lägenhet. Perfekt........ Efter insläpning av alla väskor och uppackning så blev vi för trötta för att åka iväg till någon affär för att bunkra mat så vi traskade iväg och käkade en god middag på strandpromenaden :) vilket även innebar att vi måste trava iväg och leta upp frukost dagen efter...... i busväder...... men men det är ju iallafall varmt ute :)

Vi hade söndag och halva måndag med riktigt skitväder.....spöregn och thunderstorms så vi softade en del förutom när vi åkte iväg för vårt storhandlande av mat förstås som alltid tar ett par timmar eftersom dom har så mycket finare råvaror än vad vi har hemma och så mycket mer att välja på........Det passade mej rätt bra att softa eftersom jag inte mår så bra.......

Vi väntade in bättre väder så vi kunde ligga på stranden och mysa lite och få lite skön sol på oss  ........ och......äntligen......i dag har det varit strålande sol och varmt från morgon till kväll..........MEN...
inatt vaknade Benke av RYGGSKOTT!!  Vilken olämplig tidpunkt att få det....... I morse åt han frukost hängandes på mage över en fot puff........den bilden fick jag inte lägga ut....haha

Ägaren till vårt lilla hotell försökte frenetiskt att hitta någon lämplig typ naprapat eller kiropraktor eller nåt trots att hon inte vet vad det är........men det slutade med att alla ville att han skulle in på sjukhus......uteslutet i Benkes värld så vi googlade på självhjälp.....och hittade några övningar som var bra........Så till slut blev han faktiskt så pass bra att vi kunde placera honom i en skön solsäng utanför vår hotelldörr där han kunde göra sina övningar medans jag gick dom ca 20 metrarna ner till havet och plaskade lite......:)

Framåt sen eftermiddag hade han gjort framsteg med sin självhjälp kurs så vi kunde t.o.m promenera långsamt en sväng och ta oss en glass. Så vi får se hur statusen ser ut i morgon........det värsta är ju att man blir så jäkla låst när man inte kan ta bilen. Det finns inte en chans på kartan att han kommer kunna krypa ner i den låga camaron vi har på många dagar......... Och jag skulle aldrig kunna köra den för man sitter så lågt att jag inte på långa vägar ser över instrumentbrädan.......inte ens med kudde.....haha...

Det känns som om det är någon däruppe som inte riktigt är med oss......är det någon som sticker i woododockorna......haha.... Ni kan väl hålla tummarna att det vänder nu så vi kan fortsätta njuta av vår sköna semester.......

Hoppas ni har det bra därhemma och att ni inte tycker att vi låter allt för gnälliga.........kram från oss

Första kvällen när vi flanerade runt på strandpromenaden var det konsert på den utescen som ligger vid stranden..... Riktigt bra faktiskt......skönt rock gung.... :)

Frukost.....skönt att det fanns tak i alla fall.....:) blev många koppar kaffe för att vänta ut det värsta regnet.......

Min favvohörna i vårt lilla kryp in.....

Lite bättre väder.......

Nice.......kvällen före....ryggen....:)

Vårt söta pyttelilla rosa hotell.....

Vår lilla Tiki Bar på hotellet.....

Vy från (nästan) vår rumsdörr :)

Sjukling placerad i sjuksäng i solen utanför våran dörr :)

Lyckades kravla sig upp och peta i sig lite lunch........ God fetaost och vattenmelon :) plus lite mini morötter