St: Maarten

Här kommer en liten uppdatering om vad vi pysslat med de senaste dagarna.....

I söndags var vi på St: Maarten. Det är en av våra många favoritöar just för att den lilla staden Philipsburg (som är huvudstaden) är så mysig och en fantastisk beach ligger i stan så vi brukar göra både och......både lite stadsvandring och sen njuta av det härligt turkosa vattnet.

Men den här gången tänkte vi göra något helt annat.....St: Maarten är känd för en speciell beach som ligger precis bredvid deras stora flygplats och vi har sett häftiga bilder därifrån där det ser ut som om de stora jumboplanen ska landa på beachen......så vi tog en taxi till andra sidan av ön......ca en halvtimmes resa.....till Maho beach som den heter.  Den var inte så stor men väldigt fin....och väldigt poppis.....massor av folk med stora kameror.

Måste säga att det var ganska häftigt att se de stora planen komma så nära att man nästan kan vinka till piloterna....Vi blev förvånade att det kom och gick sååå många plan på den lilla ön.....både stora och små.
Och när de stora jumboplanen startade så blev man sandsprutad och kände hettan.......Det kändes som en liten bearbetning av min flygskräck.....haha.....man kan inte undgå att bli fascinerad :)

I måndags var vi på St: Thomas. Vi hoppade av båten och tog en taxi till downtown en liten snabbis. Gjorde några snabba ärenden och tog sen taxi tillbaka till båten igen och hade sen en fantastisk dag på pooldäck. Det är det bästa.....att stanna på båten när alla gått av och man får ha pooldäck för sig själv......

Efter vi gick från S:t Thomas är det nu bara full fart upp mot Boston och igår hade vi en härlig dag till havs med solen som strålade från klarblå himmel......nice......Vi åt en fantastisk lunch på IZUMI bestående av fem fat med blandad sushi. Vi träffade nämligen på vår Staff Captain (det är typ andre kapten) som kommer från Sverige. Han är en älskare av sushi så han beställde in sina favoriter till oss som inte finns på menyn....lite specialare......så vi åt tills vi nästan sprack.......sååååå gott :)

Efter lunchen hade vi en "date" med vår sagotant......:) vi hade blivi inbjudna till hennes och hennes man Gene's hytt. Jättetrevligt.....drack lite champagne och pratade ett par timmar. Kul att vi kommer ses igen i oktober :)

Idag har vi inte haft lika fint väder men har ändå tillbringat ett par timmar på pooldäck med en bra bok. Nu tänkte jag faktiskt gå och lägga mej i badkaret och softa innan kvällen. Benke har börjat plocka ihop sina kläder och förbereder packningen. Det är ju sista dagen i morgon innan vi anländer Boston på fredag morgon och kapten har hotat med lite gungeligung i morgon och eftersom Benke alltid blir sjösjuk så är han smart att förbereder sig lite om det skulle bli något :)

hoppas allt är bra med er därhemma. Sköt om er så hörs vi en annan dag!!