Hollywood

Nu har vi ju som alla har förstått kommit till Florida och gått av vår fina båt. I går morse anlände vi till Tampa och avstigningen gick förvånansvärt väldigt fort och smidigt. Vi hade på våra avstignings taggar fått nr 11 med avstigning ca 8.45 så vi tog det lugnt och käkade en sista god frukost ombord. Hade sällskap av Bob och Suzanne så vi blev sittandes ett tag så när vi tänkte att det var dax att gå av och kom till utgången var klockan närmare 9 och då hade dom bara kommit till nummer 3. Vi var så fräcka att vi helt enkelt gled ut med dom och kön som brukar vara enorm ute på terminalen och immigration var nästan obefintlig...... Vi fattade ingenting och trodde vi hade missat något för det fanns ingen speciell kö för oss utlänningar. Det brukar ju ta en evig tid med alla dessa tusen frågor etc.......men nu glodde dom bara lite ointresserat i passet och vinkade förbi oss.......hmmm är vi redan klara tänkte vi förvånad och hängde kvar tills dom vinkade bort oss igen......😊

En liten kö fick vi dock stå i för att få vår hyrbil men när vi väl fått den så var det bara att tuta och köra.....full gas ner till Hollywood.......men vi fick börja med att tanka för den gick typ på ångorna när vi fick den...

Bilresan ner till Hollywood gick faktiskt fortare och smidigare än den brukar göra och eftersom vi nu har kört den ett antal gånger så hittar vi faktiskt helt utan karta och kompass och inga världskrig utbröt 😀 Vi tog en snabbis luch i Naples och så stannade vi en gång längs med Alligator vägen som går tvärs över Everglades. Man får passa på för det finns typ två rastplatser på de dryga tio mil långa väg över. Vi brukar alltid få se några alligatorer när vi stannar där men den här gången höll de sig borta.

När skulle starta bilen efter vår korta rast hände det absolut ingenting.......vi har en sån där modern "intelligent" dosa till nyckel och bara en knapp att starta bilen med......det kom upp på bilens display att den inte hittar någon nyckel......det är ju fint att bli stående mitt i det öde träskmarken........men precis när vi skulle bli lite hysteriska startade den helt plötsligt 😀 så vi kunde fortsätta ner till Hollywood.

Kom fram framåt fyra.....checkade in.....packade upp.....och softade sen ett tag ute i den härligt varma kvällsluften.  God middag på stan :)

Eftersom vi inte ville åka iväg med bilen om den inte skulle starta igen så åkte vi aldrig och bunkrade frukost mat etc så i morse blev det till att gå ut och käka frukost. Sen har vi haft ett superhärligt väder så vi var ju tvungen att gå till stranden ett par timmar. När vi sen skulle åka iväg så var det samma sak som igår. Vi fick hålla på ett bra tag innan bilen startade så vi åkte bort till Herz (vi hyr vår bil från Hertz) för att fråga vad som är fel så hade dom precis stängt för dagen......vi tänkte inte på att det var söndag.......
Men vi lyckades iallafall åka bort till Publix och bunkra lite mat och sen även komma hem igen 😀 Får ta tag i bilproblemet i morgon. Nu har vi ätit en smarrig middag ute och sitter nu på vår balkong i den ljumma kvällen och tittar ut över ett kolsvart hav och hör vågorna rulla in......nice....

Vårt hotell i år är nytt för oss.....vi tänkte vi skulle prova något nytt. Det här hotellet ligger bara några hus ifrån vårt gamla och har tyckt att det verkade mysigt. Ni som följt bloggen förr vet att vårt gamla hotell var ett pyttelitet mysigt rosa hotell och när vi först kom hit igår ångrade jag mej att vi bytt men sen när vi gick upp och tittade på vårt gamla kändes det rätt bra att inte bo där för nu var det typ en arbetsplats......dom höll på att renovera utsidan.....inte till det bättre tyckte jag för dom har målat det vitt med en grön rand.......så tyvärr är charmen borta..😔
For now bye bye

Benke är inte riktigt nöjd med bilvalet......😝

Nytt typ av fordon......från det store till den lille.......

Vårt hotell.......utsikt från vår ytterdörr......

Där är det några som får åka på ny kryss........

"Vår" strand utanför hotellet

Vårt gamla lilla söta rosa hotell har dom förstört och målat vitt med grön rand.......😝

Njuter av vår live musik som vi har i vår tiki bar på vårt lilla hotell

Min frukost......yammie......:)

Vår frukost restaurang....

Riptide hotell som vårt hotell heter......😊

Här är vårt lilla "läger" vid vattenbrynet