Grenada o Barbados

Dagarna går fort när man har roligt......nu har vi haft ytterligare två fantastiska dagar i den karibiska ö världen. 
 
I dag kom vi till Bridgetown på Barbados och när vi kom upp på däck i morse så såg vi att det stora fartyget Anthem of the Seas låg mitt emot oss vid piren......vi visste att ett par från Pennsylvania, som vi träffade på en kryssning för sex år sedan och som vi fortfarande har kontakt med, var ombord där. Jag skickade messenger till dom och frågade om vi skulle ses någonstans men fick inget svar så vi lämnade båten, tog en taxi till en beach som vi inte varit på förut och ville testa något nytt....blev lite besvikna och lite kinkiga så vi åkte tillbaka till piren ganska snart. Terminalen på Barbados är stor och den har rätt mycket butiker och det behövs när det kommer in tre stora fartyg på en gång som det gjort i dag så det var rätt mycket folk som vimlade omkring.
 
När vi kommit tillbaka till terminalen bestämde vi oss för att gå in i den Harley Davidson butik som ligger där och sen gå ombord igen och när vi var därinne hör jag plötsligt någon ropa Mally!!! och där stod dom Pam och Clark!!!! Så kul!!! Pam hade skickat massor av messenger men vi ser ju dom bara i Ipaden ombord. Så vi gick iväg till ett lugnt mysigt ställe och fick en supertrevlig eftermiddag tillsammans. 
 
I går var vi på Grenada. Den lilla staden heter St: Georges men den såg vi inte så mycket av för vi tog en vattentaxi till en fantastisk härlig beach som heter Grand-Anse Beach med kristallklart turkost vatten och vit sand. Där tillbringade vi några härliga timmar innan det var dax att ta taxibåten tillbaka till vår båt. Man kunde ta vanlig taxi oxå om man vill åka landvägen och se stan men dom varnade för långa köer för dom hade en karneval i stan och då sitter jag ju hellre i en öppen härlig båt i ca 25 min 😀 
 
I går kväll valde Benke och jag att gå och äta på en av Specialrestaurangerna.....Giovannis.....och hade en fullständig matorgie.....vräkte i oss fantastisk god mat tills vi nästan sprack...😳😜😀
 
Nu sitter jag på balkongen och ser när vi tuffar ut från hamnen på Barbados.........ska nog in och vila lite före alla kvällsaktiviteter. 
So for now....bye bye....

Kommentarer
Postat av: Gunnel

Förstår att ni har det varmt och skönt. Om du hittar grytvantar i roliga färger som jag fick en gång tidigare, riktig hemslöjd, vore det kul. Eller någon rolig kökshandduk. Allt med färger är kul. Ha de , kram

2016-04-04 @ 15:45:17
Postat av: Irene

Låter som ni har en fantastisk resa som vanligt😎. Härligt!
Vad kul att träffa gamla bekanta! 😀
Ha det bra!
Kram

2016-04-04 @ 21:17:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0