Äntligen framme

Igår var det en väääääldigt lång dag. Taxin hämtade oss klockan 9 på morgonen och eftersom det vid den tiden inte är så mycket trafik tog det bara en timme till Arlanda. Flygresan över Atlanten til New York gick faktiskt rätt fort och smidigt trots sina dryga 8 timmar. Kanske för att jag kände mej trygg med den kvinnliga pilot som tog oss över lugnt och säkert 😀 
 
Väl i New York fick vi som vanligt gå genom immigration och tull som tar sin lilla tid och sen hämta våra väskor och sen checka in dom på nytt. Gick sen och käkade lite i väntan på att få gå ombord på nästa plan. Vi kom ombord i rätt tid men där blev vi sen sittande......i en och en halv timme......Inte så kul när man känner sig trött och eländig och bara vill komma fram och när vi äntligen kom upp i luften blev det tre timmar med turbulens.......
 
Men till slut runt midnatt landade vi på Fort Lauderdales flygplats och lyckade förstås hitta den mest inkompetenta  taxi chaufför som vi träffat......Han åkte runt och verkade inte veta varken var vi var eller vart vi skulle......han verkade se dåligt oxå för han var tvungen att gå ur bilen för att titta nära på vägskylten och jämföra med lappen med adressen jag gett honom. Jag visste på ett ungefär vart hotellet låg så till slut började han lyssna och åkte dit jag ville.......en riktig knäppgök
 
 Vi däckade ganska snabbt när vi kom in på hotellrummet och vaknade för en stund sen och var hungriga......klockan är 8.30 och nu ska vi ut och leta frukost.....hmmmm.....jag har inte ens tittat ut och spanat på vädret men inatt var det fruktansvärt varmt med alla våra kläder vi hade på oss.
 
Ni får ha det bäst så hörs vi senare......
 
 

Kommentarer
Postat av: Gunnel

Skönt att höra att ni kommit fram. Jag blev en smula orolig när jag inte hörde från er, man tänker ju också så mycket vad som händer ute i världen . Ha det nu så skönt . Kram från mig

2016-03-25 @ 15:17:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0