Curaçao och Aruba

Nu har det rusat iväg några dagar igen.....
I förrgår var vi på Curacao och det är ju en härlig ö. Som ni kanske vet så är även den Holländsk och dom känns ju lite modernare än många andra öar. Det är ju stor skillnad på de lite fattigare öar och de rikare..... Willemstad som staden heter är en skön mix av gammalt och nytt. Det blev en liten tur på stan men det var otroligt hett ute så det blev nästan olidligt.....så det blev rätt snabbt en taxi till vår favorit beach - Cabana beach.

Igår kom vi till Oranjestad på Aruba. Ornjestad är en gullig liten stad och är även den rätt modern men vissa delar är riktigt slummiga. Aruba är framförallt känt för sina otroligt vackra beacher och vi har ju besökt en del av dom och hade även tänkt göra det den här gången men vi hade en tidig avgång och skulle vara ombord redan klockan två så vi bestämde att vi bara skulle mysa runt på stan. Gjorde lite små shopping ☺️

På kvällen igår var vi på något som kallas Mystery Dinner Theater. Det funkar som så att man får titta på ett skådespel med massor av intriger under ca 20 minuter i en av salongerna. Det avslutas att man hör ett skott och en blir mördad. Då blir vi hänvisade till en restaurang och äter massor av god mat under ett par timmar och diskuterar fram vem som sköt. Aktörerna är med hela tiden och gör små inlägg. Riktigt kul men vi var ju glada att ha Mike och Sherie med oss för det var lite jobbigt att hänga med i allt som sas.

I dag har vi haft en strålande fin dag till havs som vi har tillbringat uppe på pooldäck. Nu går vi för fulla maskiner upp mot Fort Lauderdale. Så i morgon är det den sista dagen på kryssen och vi kommer att få ägna några timmar på packningen......
Så förmodligen blir detta sista inlägget från båten......sen hörs vi från Fort Lauderdale
So for now.....bye bye

Willemstad - Curaçao
Staden är delad på två kan man säga och för att komma över till andra sidan går man över den gångbro i bakgrunden och åker man bil tar man stora bron oxå i bakgrunden..... och det blir en ganska lång omväg.......

Storbron

Fina hus

Cabana beach

Badpojke....😍

Blev en toast och Corona på beachen

Middagsbild

Benkes favorit efterrätt - tiramisu

Vy över Oranjestad från balkongen

Ett typiskt hus i Oranjestad

Benke har hittat en kompis till sin kossa 😜

Vår fina båt i bakgrunden

Jag har äntligen hittat en häst......den första på den här semestern 😘

Jag inne i en av galleriorna som finns här. Hållplats för båttaxin