Fort Lauderdale

Hej hopp alla därhemma....hoppas ni inte har det för jobbigt i snö och kyla 😜☺️ Vi har det toppen och som ni förstår har vi nu kommit till Florida. I går morse anlände vi Port Everglades i Fort Lauderdale och efter en låååång kö genom tullen kom vi äntligen ut och kunde haffa en taxi som tog oss till vårt hotell. I år är det så lyxigt att vi anländer Fort Lauderdale istället för Tampa som vi brukar. Vi brukar ju hämta upp vår hyrbil och sen köra hela dagen för att komma ner til F.L så vi tänkte att wow....en hel dag extra som vi kan mysa på......😍......men det blir ju sällan som man tänkt sig.....

Vi checkade iallafall in på hotellet och fick vårt rum direkt trots att incheckning normalt inte är förrän kl 15. Hotellet är nytt för oss och det känns riktigt bra. Lugnt och mysigt ☺️ Vi packade upp lite snabbt för att sen sticka iväg och hämta vår hyrbil som vi bokat och betalt. Så efter en lång promenad kom vi äntligen fram till utlämningsstället......det satt en kvinna i ett litet bås för att lämna ut nyckeln till bilen men hon tillhörde inte Hertz som vi hyr ifrån. Det fanns bara en maskin.....med en telefonlur.....man var tvungen att göra nån incheckning via en människa som man såg på en bildskärm. Redan där kändes det inte helt enkelt.......och problem blev det att människan inte kunde se Benkes körkort i den webbkamera som fanns. Det blev för mörkt sa han och frågade om vi hade en ficklampa som vi kunde lysa upp det med.....det är ju precis vad man går runt med i Florida ...😳😳😳

Efter sååå mycket tjafs och diskussion i denna jäkla apparat säger människan till slut att vi måste åka till Fort Lauderdales flygplats och göra klart alla papper och visa körkortet 😡😡 så efter ett antal väl valda ord satte vi oss i en taxi som körde oss till FL flygplats och det stora Hertz som ligger där.

När vi väl kom till flygplatsen fick vi det beskedet att eftersom allt var förbetalt och klart kunde dom inte hjälpa oss. Dom hade ingen bil till oss och kunde inte hjälpa oss.....sorry....... För att göra en väldigt lång historia kort kan man ju säga att efter totalt fyra timmars strider och diskussioner med diverse mellan chefer hade det vuxit ut ett antal horn på oss båda 👿👿👿👿👿👿

Till slut kom högsta bossen och löste problemet med ett enkelt telefonsamtal 😳..Han ringde högsta bossen på ett annat utlämningsställe som satte sig en bil och kom till flygplatsen med den. Hade med sig papper som vi skrev och bad om ursäkt.....det gäller nu att man får tag på rätt chef direkt.....och en liten mellanchef som varit ganska otrevlig fick sig en ordentlig skopa .......hon kom sen och var såååååå trevlig.

Vi fick i alla fall en mycket bättre bil som lite plåster på såren och fri bensin. Det var ju schyst men dom sabbade vår dag 😡😡😡

När vi äntligen kom hem med vår bil var det dax att fixa sig i ordning för Mike och Sherie stannar två nätter här i närheten så Mike hade bokat bord på Casablanca. Så efter en riktig skitdag fick vi iallafall en väldigt trevlig kväll 😀

Idag har vi haft en riktig soft dag....först knatade vi iväg och käkade frukost eftersom vi inte hann handla nåt igår. Sen satt vi ett par timmar vid poolen och hoppade i och svalkade oss när det blev för varmt...😎 Vi har närmare 30 grader så det blev ett antal gånger.
På eftermiddagen åkte vi iväg till ett Publix och shoppade massa mat att stoppa i kylen och just nu sitter jag i den ljumma skymningen och hör plaskandes från poolen. Vi har en väldigt lummig och skön innergård på hotellet så det kommer bli min bloggplats 😊 Men nu måste jag gå in och göra mej klar för även ikväll har vi en date med Mike och Sherie innan dom flyger hem till Boston i morgon bitti.

Vår pool på vårt hotell

Vårt vardagsrum

Vår sköna säng

Badrum

En liten sandwich paus när vi gick för att hämta vår bil...

Helvetes maskinen...👿👿👿

Vår uppgraderade bil 👍

Mera bil....

Däruppe på övervåningen bor vi

På Casablanca - som är en av Fort Lauderdales populäraste restauranger

Trädkramare

Vårt hotell.....La Casa hotel

Frukost i morse.....det blev en laxbagel och massor av vindruvor.....gott