Äntligen framme

Idag har vi haft en härlig dag i Fort Lauderdale. Det är så skönt att komma hit för eftersom vi varit här så många gånger så känns det lite som att komma hem.
Igår var det en vääääldigt lång dag. Taxin hämtade oss vid 8.30 och tog oss till Arlanda. Skönt att vi var ute i god tid för det var kaos i trafiken......
Flygresan över till New york där vi skulle mellanlanda gick väldigt bra. Duktiga piloter som körde oss lugnt och tryggt så till och med jag kände mej rätt ok 😬😜 Efter den långa proceduren genom tullen i New York kunde vi sen hämta ut våra väskor och sen checka in dom på nytt. Man är alltid glad när man fått alla sina väskor......
Sen drygt tre timmars väntan på nästa flyg som tog oss över till Fort Lauderdale. Det planet tog ca tre timmar och var inte alls lika behagligt som över Atlanten.
Vi hade otroligt mycket turbulens och det både hoppade och knakade i planet. Jag var skräckslagen och t.o.m. Benke sa efteråt att han faktiskt blev lite orolig när vi skulle landa. Piloten körde för full gas rakt ner medans vi studsade runt.....förmodligen för att det blåste halv storm ute. När planet äntligen stannade var det rätt många som applåderade.....kändes som värsta charterresan.....men det var nog fler än jag som hade suttit och funderat på varför man utsätter sig för sånt här.....😳😱

Men ner kom vi ju och våra väskor kom som dom skulle oxå så det var bara att ta en taxi till vårt hotell. La Casa Del Mar som vi bodde på förra våren när vi var här. Ett supermysigt litet hotell. Vi kom dit vid elva tiden på kvällen så dom hade lagt ut nyckeln till vårt rum som faktiskt var samma som sist. Då var det bara att göra kväll och stupa i säng

I morse sov vi rätt länge och gick upp först när det började knorra i magen. Då gick vi iväg till ett ställe som vi hittade förra året och käkade en härlig frukost. Efter frukost och lite promenad i området gick vi tillbaka till hotellet och softade lite vid poolen. Det är alltid jobbigt i början av semestern att lära kroppen att inte göra någonting.....inga boxar att mocka...inga spisar att mura....

På eftermiddagen gick vi neråt "stan" och minglade runt lite innan vi bestämde oss för en tidig middag idag och gick till ett favoritställe vid vattnet. Där njöt vi av god mat och dryck och fantastisk sol 😀

Nu tror jag att det blir natti natti för mej. Benke ligger redan och sover sött i sin säng 😴

På flyget.....

Min frukost i morse.....smarrig

Vårt mysiga hotell "La Casa del Mar"

Benke vid poolen på hotellet

Vår hotellpool

Mer vy över hotellet

Liten blomma

Blåsigt på beachen idag

Åt en härlig middag på bästa restaurangen med det perfekta läget

Inte helt fel utsikt att äta middag till

Vi fick en liten tiggare till bordet 😘