Serenade of the Seas

I måndags packade vi ihop alla våra prylar på La Casa Del Mar, tog en taxi ner till kryssningshamnen Everglade och gick ombord på Serenade of the Seas. Det är ju lite som att komma hem....jag tror att det är femte kryssningen på raken på den här båten 😊 och det är ju lite roligt när personalen känner igen oss.
 
När vi gått ombord och haft den obligatoriska livbåtsövningen....(nu för tiden behöver vi inte ha flytväst på oss som  vi var tvungna att ha förr. Då såg det rätt kul ut när alla tjocka amerikanare sprang runt med flytvästen på sniskan 😜).......så var vi med en stund på Sail Away partyt på pooldäck men sen gick vi till hytten och packade upp och sen sov jag som en stock fram tills det var dax att gå och käka middag. Trots massor av blå piller och andra doningar så släpper inte min rackarns förkylning.....
 
I matsalen på kvällen så visade det sig att vi blev själva vid vårt bord för sex vilket jag tyckte var rätt skönt nu när jag sitter och nyser och snörvlar.....🤧😷  Men fr.o.m. Ikväll får vi tydligen sällskap av ett par från Florida.....får se vad det är för typer.
 
Annars har vi inte gjort så mycket mer än lufsat omkring lite, softat i solen och käkat god mat.
Nu idag när vi kom ner till hytten och tänkte softa lite på balkongen med lite frukt så hade vi fått en flaska vin för att vi är VIP 😀😀😀 Så nu blir det en bra bok och rosé vin. 
 
Tyvärr har jag varit lite dålig på att ta kort men lyckats skrapa ihop några iallafall. morgon kommer vi till Antigua. Ha det bäst tills vi hörs!!
So for now...bye bye
 
P.S. Måste bara säga ett jättestort grattis till bästa Loke som fyller sex år idag. Han leve hipp hipp hurra 🎈🎈🎈
 
Går ombord på Serenade....
 
Bye bye Fort Lauderdale....
 
Uppackning......
 
Drink före maten i Schooner bar 
 
Frukost
 
Igår letade vi upp ett litet undangömt ställe där det var folktomt och lä för det blåste en hel del
 
Nu blir det bok och Rosé vin 
 

Kommentarer
Postat av: Broder

Ser trevligt ut. Hoppas att förkylningen släpper snart. Ha det så skönt

2017-03-31 @ 15:19:24
Postat av: Irene

Tråkigt att inte förkylningen ger sig.... Hoppas det vänder snart.
Ha det så bra!

2017-03-31 @ 20:46:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0