Fort Lauderdale

Det är fredag eftermiddag och vi har precis kommit hem och satt oss i de sköna solstolarna vid poolen på vårt hotell och tänker på allt roligt vi får vara med om 😀

Tidigt i onsdags morse anlände vi Fort Lauderdale. Eftersom vi inte hade någon tid att passa så tog vi det lugnt på morgonen och gick upp till Windjammer (restaurangen på båten) och käkade en sista smarrig frukost ute på däck. Efter vi sagt hej då till vår fantastiska hyttvärd Dimitru så tog vi vårt pick och pack och gick av strax före nio. Avgången gick otroligt smidigt och det var inte kö någonstans 🤔😳 annars brukar det vara en låååång kö genom immigration men den här gången ville de bara kolla lite snabbt i allas pass så det gick supersnabbt att komma ut till taxin som tog oss till hotellet. Samma hotell som förra hösten.....La Casa hotel......vi hade även bokat samma rum 😜.

Så vi fick vårat rum och efter vi packat upp igen allt vi packat ner dagen innan......så skulle vi hämta vår hyrbil. Vi tänkte först ta en taxi dit men valde att promenera I stället. Det kan vi ju behöva efter att ha tillbringat nästan två veckor på en kryssningsbåt. Det tog oss drygt en timme att gå dit. Rätt skönt att gå men ganska svettigt i gassande sol och 30 grader......men man ska inte klaga på värmen för snart kommer vi att klaga på att vi fryser.....😬

Vår bil blev en mindre variant......en Buick.....sprillans ny....2018....och rätt ok. Fin färg iallafall 😀 På väg hem passade vi på att stanna till på Publix och proviantera lite och shoppa lite ätbart så vi kan fixa lite frukost och massor av frukt.....etc...

Sen hem och relaxa vid vår sköna pool ett par timmar innan det var dax att gå ut och käka lite middag. Valde en restaurang nåt kvarter från vårt hotell.

Igår var det lika hett ute som dagen innan......ca 30 grader och klarblå himmel så det blev en dag vid/i poolen. Så härligt när man  bor på ett sånt här litet hotell som vi gör och det inte är någon "hemma" på dan. Man är helt solo 😀. Det är båtmässa här nu så det är jättemycket folk på stan och hotellen är fullbokade men folk håller mest till vid båthamnen på dagtid.

Sent på eftermiddagen igår bestämde vi att lämna poolen och gå ut på stan och käka tidig middag. Vandrade runt lite och funderade vart vi ville gå......bestämde att vi skulle gå till en av våra favorit restauranger......Café Del Mar....ni som har hängt med förut på denna blogg vet att vi brukar gå dit varje år och lyssna på gitarristen Alex Fox.....men det visade sig att den inte fanns kvar......stor besvikelse 😳😱 Ägaren hade sålt den och numera heter stället Café Ibiza. Men de nya ägarna har behållt en stor del av den mysiga inredningen och vi bestämde oss för att testa menyn. När vi sitter där i godan ro och käkar en rätt god kyckling så är det någon som kommer bakifrån mej och säger i mitt öra " Can I grab a bite". Där står Mike och Sherie. Våra vänner från Boston. Vi visste att de skulle åka en kryssning och komma till Ft Lauderdale den 17:e....tre dagar efter vi åkt härifrån men inte att de skulle stanna en dag innan sin kryssning. De hade försökt skicka messenger på e.m. men eftersom vi var på stan hade vi ju inget internet. Det var såååå roligt att träffa dom igen så det blev en sen kväll med mycket skratt och bestämde att vi även skulle käka lunch tillsammans idag innan de måste gå ombord på sin kryssningsbåt.

Så efter att Mike och Sherie checkat ut från sitt hotell i morse kom dom hit till vårt hotell med sitt bagage. Sen tog vi en taxi till The Coconuts som är en annan fovorit restaurang som ligger precis vid bryggan på "andra sidan" beachen. Där käkade vi en riktigt lång lyxlunch. Jag åt en fantastisk god hummer wrap.......såååååå gott.

Efter lunch var det bara att ta en taxi tillbaka till vårt hotell. Hämta deras bagage och säga hej då och skicka iväg dom till kryssningsterminalen. Nu sitter vi bara och njuter av livet vid poolkanten 😀😎

I kväll ska vi nog gå på bio. Några kvarter ifrån vårt hotell finns ett ställe som visar utomhus bio varje fredag kväll. Ska nog gå dit och kolla vad det är och om det är någon bra film 😊

Ha det bäst så hörs vi.....☀️ Kramar från oss

Sista kvällen ombord. Våra härliga kypare Savio och Oscar

"Vår" piano kille Danny som bara är bäst 😀 Visst ser hans kavaj ut som den gamla stillbilden på SVT

Jag och Jean.....alltid tråkigt att säga hej då till människor man gillar....

Alla väskor utanför hyttdörren klockan elva på kvällen.....

God morgon Fort Lauderdale

Vy över Ft. Lauderdale när vi åt vår sista frukost ombord

Vårt hotell....vy från vår rumsdörr

Vårt vardagsrum

Vårt sovrum

Samma betjänt som förra året 😜

Härlig altandörr i sovrummet

Vi bor en trappa upp

Min blogghörna bredvid poolen

På väg att hämta upp vår hyrbil

Äntligen framme vid Hertz.....
Vår hyrbil.....liten men naggande god....

Middag första kvällen här

Jag käkade en god kyckling sandwich

Lite fruktsallad till lunch

Vårt hotell.... La Casa

"Vår" gata....Terramar street...

Middag igår på Café Ibiza.....f.d. Café Del Mar....

Sitter och väntar på vår kyckling.....

Fortfarande lite chockad att Mike och Sherie dök upp helt oväntat......😀

Benke och Mike....

Härlig lunch idag på Coconuts

Min fantastiska hummer wraps.....

I väntan på en taxi.....