Lyxliv och Riverwalk

Hej hopp!! Här kommer en liten uppdatering 😀 Jag hade inte tänkt att skriva något inlägg idag för vi har ju inte gjort så mycket som är värt att skriva om och hade heller inte tagit några bilder.....men idag efter våra dagliga sol och bad timmar vid poolen så funderade vi på vad vi skulle göra.....det var fortfarande 30 grader varmt och vi hade ingen lust att åka till någon galleria som vi gjort nu några kvällar. Vi bestämde att åka till Las Olas Blvd..... som är en berömd gata med massor av flotta butiker och restauranger men idag hade vi ingen lust att stanna där så vi bestämde att åka vidare mot Riverwalk som vi bara varit en gång förut för flera år sedan så det var en liten chansning om vi skulle hitta eller åka vilse.....🤔😳🙄😬

Riverwalk är ett mysigt ställe längs med en av alla dessa kanaler som finns här. Fort Lauderdale kallas ju för Floridas Venedig för det finns nog nästan lika mycket vatten och kanaler här som i Venedig. Vi höll på att inte hitta för halva stället var typ en byggarbetsplats och under renovering men med lite trixande kom vi rätt iallafall. Promenerade längs med kanalen och njöt i den varma eftermiddagssolen och kollade på alla dessa lyxiga farkoster i vattnet. Framåt kvällen slank vi in på en häftig restaurang med bästa läge som vi var på sist vi var här. Tänkte bara ta en drink och titta på solnedgången men efter en stund blev ju Benke hungrig så det blev till att beställa mat oxå 😜

När vi skulle gå tillbaka till bilen gick vi in på en annan del som vi inte varit på förut och hamnade i ett värsta jul jippo. Massor av folk, stånd överallt, konsert på scenen och både ponnyridning och litet tåg man kunde åka runt med. Så där fastnade vi en stund och lyssnade på fina julsånger. Känns lite skumt med så mycket jul omkring sig trots att det fortfarande på kvällen är 25 grader varmt och det är palmer överallt och vattnet kluckar........Mysigt...

Mys vid poolen.....

Benke plaskar i poolen 😜

När vi kommit till Las Olas åkte vi in på en "villa" gata och kollade lite hus.

Så här kommer några exempel på hur husen kan se ut......på baksidan av alla hus är det ju kanaler så alla har en liten"båt" liggandes på bakgården 🙄😀

Rätt mysigt....

...skulle inte tacka nej....

Fin grind....

Jag vill oxå ha palmer i trädgården......

Skulle vara kul att få gå in och kolla lite.....

Snart framme vi Riverwalk. Var tvungen att parkera en liten bit därifrån....här finns oxå några små museum i gamla hus....men inget som vi varit inne i. Får bli någon annan gång.

Här e ett av de äldre husen som man tydligen kan gå in och kolla i....

Broöppning på järnvägsspåret....känns tryggt att gå över då

Riverwalk

De här plutttarna är rena små jollar jämfört med de flesta här

Benke hittade ett ute gym....💪😜

Hittade en ankmamma som hade fullt sjå med att hålla ordning på sina små busiga bebisar....

Sötisar.....

Softar lite...

Den här såg lite malplacerad ut bland alla flotta båtar.....men den var ju lite söt 😍

Härligt att promenera längs med Riverwalk som är rätt lång....

Här kom en liten båt gasandes förbi.....

En lite lagom stor jolle 😜

Den här är till salu.....🤑🤑🤑

Kanske man ska sälja hus och hästar och köpa en båt.....🙄😝

Vi går och går......

Det här lilla huset ligger lite utkastat mitt emellan två stora höghus med lyxlägenheter. Det heter Stranahan House och är ett litet museum som tydligen är värt ett besök.

Vi har glidit in på en irländska restaurang med bästa läget vi vattnet. Skulle bara ta en drink .......

.....men lilla gubben blev hungrig efter allt promenerande.

Min middag 😀 Cobb sallad

När vi sitter där och äter kommer den lilla Tiki-baren åkandes.....

Vår restaurang.....

Hallå.....Benke nyfiken gluttar in för att kolla byggarbetsplatsen

Wow....impad.....😳😘

Får vänta med att gå över järnvägen tills bommarna öppnat igen.....

Vi hamnade i ett stort juljippo med julsånger.....

Och massor av stånd.....

Häftigt hästsläp.....

Här sitter vi och dinglar med benen 😀😀😀

Postat av: Gunnel

Lata dagar vid poolen och lite till. Jag har i alla fall varit iväg och tagit den årliga influensasprutan. Om den nu gör någon nytta . Ha de behagligt i solskenet.

2017-11-10 @ 05:05:24
Postat av: Inga

Vilken härlig dag ni har haft!! Fina å roliga bilder, det kändes som att man gick bredvid er å såg allt ni såg å gjorde. Hm, det kanske lät lite konstigt men jag fick en känsla av att också vilja vara där. Bra att bror min tränar musklerna så han kan sätta in kaminen hos vår lilla granne när han är hemma igen.Han måste ha gjort ett mycket proffsigt intryck hos henne. Hare så jätte bra:-)

2017-11-10 @ 12:09:29
Postat av: Kim

Nu har jag läst ikapp lite igen! Kul med så mkt bilder från allt roligt ni hittar på! Jag har en känsla av att ni kommer flytta till staterna inom ett par år.. Men de e ju bra då kan man komma dit å hälsa på er! Brukar inte ni hyra en ganska cool bil typ som en Camaro eller liknande?! :) Ha en fortsatt fantastisk semester!