Boston

Nu är det fredag morgon i Boston och vi ska snart gå ut en liten sväng på stan innan vi tar en taxi och åker till hamnen och går ombord på Serenade of the Seas.

Vi kom till Boston i onsdags natt efter en vääääldigt låååång flygdag. Först planet till Chicago tog nästan nio timmar och efter att ha hämtat ut våra väskor ( jag var jätte nervös när jag stod och väntade på min men den KOM.... Lycka ) och checkat in dom igen så blev det en lång väntan på nästa plan till Boston som sen tog ca tre timmar. Vi kom fram till vårt hotell (som vanligt Boston Omni Parker) när klockan började närma sig två på natten (USA tid) Då var vi rätt trötta och trillade i säng rätt snabbt.

Så igår morse var det lite segt men vi tog oss upp och käkade en riktig smarrig frukost och travade sen ut på stan. Vädret helt fantastiskt med strålande sol och klarblå himmel. Vi hade ingen direkt plan för dagen och det var bara härligt att vara ute i det fina vädret. Men några saker stod på shopping listan som vi klarade av 😜

Framåt eftermiddagen gick vi hem till hotellet och softade lite innan vi klockan sex blev upphämtade av våra vänner Bob och Suzanne som bor i Shrewsbury som ligger nån timmes bilresa från Boston. Vi åkte till Brighton/Cambridge och käkade middag på en fantastisk restaurang i riktigt gammal amerikansk stil. Massor av detaljer i restaurangen har suttit i Al Capones hem.

Vi hade en supertrevlig kväll med massor av skratt och god mat innan dom körde oss tillbaka till hotellet.

Nu är det alltså dax att gå ombord och tuffa ner mot Karibien så ha det bäst så hörs vi sen 😀

Härligt väder

Torget vid Fanueil Hall Marketplace

Gubben vilar benen lite....

Quincy Market.

Benke gör en bra deal......

Boston är en gammal stad med historia och det spelas ibland upp lite skådespel.....

En drink i hotellbaren efter en dag på stan