Sanibel Island och packning

Igår tog vi en liten utflykt till Sanibel Island som är en riktig paradis ö. Det är en liten ö utanför Fort Myers Beach som man kan nå via långa broar och det kostar 6 dollar att åka över. Sanibel har ca åtta tusen invånare och det bästa sättet att ta sig fram är cykel. Det finns 40 km cykelbana på ön så den är riktigt cykelvänlig. Om vi kommer tillbaka någon gång ska vi nog hyra cyklar. Det finns en huvudväg och det kan ju bli lite tjockt med bilar där 😬

Naturen och hela den avslappnade atmosfären kändes nästan som om man var tillbaka på någon ö i Karibien och inte alls som Florida. Det var precis som en man sa..."När du åker över bron til Sanibel lämnar du USA"

Vägen över broarna var underbar (svårt dock att ta några foton) och när vi kom över till ön letade vi upp en mycket populär restaurang som vi fått tips om. "Doc Ford's". Den är tydligen döpt efter någon karaktär i några bästsäljande böcker. Där käkade vi en supergod lunch innan vi letade oss fram till en av de väldigt många beacher som finns på ön. Det är tydligen ett måste när man är här.....gå på beachen och plocka snäckor. Sanibel är känt för sina enorma snäckmängder och på den beachen vi hamnade på kunde man knappt gå barfota på vissa ställen....det är vasst att trampa på trasiga snäckor.... Jag tyckte väl att, iallafall just denna Beach som vi hamnade på var lite överreklamerad men nu kan vi ju ändå säga att vi varit där....både badat och plockat snäckor 😀😀

Det var iallafall en skön dag och en härlig utflykt men det var skönt att komma hem och ta sig ett kvälls dopp i poolen 😜

Idag har vi först njutit några timmar vid poolen innan vi stack iväg och gjorde några små sista minuten ärenden. Hade sett fram emot att komma hem och sitta i solen och mysa lite medans jag skrev detta men när vi kom hem kom ovädret.....det första på denna resa.....så det fick bli balkongen istället med en liten extra tröja på mej.

Nu kan jag nog inte dra ut på det så mycket längre utan nu är det faktiskt dax att gå in och packa......så i morgon är det dax att åka hem. Vi har rätt gott om tid på oss i morgon för planet som går från Fort Myers flygplats går inte förrän 16.35 men vi måste lämna lägenheten vid 12. Så det blir väl att vi åker och käkar en lunch någonstans innan vi lämnar hyrbilen. Vi lämnar den en liten bit från flygplatsen så när vi lämnat bilen tar vi taxi till flyget.
Mellanlandar gör vi sen i Chicago och därifrån hem till gamla Sverige.

Detta är ju det sista inlägget för denna resa och vi tackar alla som hängt med och tackar framförallt de som skrivit härliga kommentarer (Åke 😀) Hoppas ni hänger med nästa gång oxå....som blir i slutet av oktober. Så för denna gång.....Ha det bäst och många kramar från oss....ses snart ❤️

Strax innan bron över till Sanibel låg Sanibel Outlet. Ett mysigt centrum med butiker som låg utomhus i strandhus stil.

Här kommer en bild över Sanibel Island....bron till höger

En del av en av broarna....

Väntar på vår lunch på Doc Ford's

Supergod mat

Doc Ford's

Lite lost 😀

Försöker få ut en parkeringsbiljett

Traskar ner till stranden

Nu är vi framme.....

Beachen

Massor av krossade (några hela) snäckor

Här ställer sig folk direkt på beacherna som ligger längs med vägarna

Älskar vyn med vatten och palmerna

Ser ni en del av bron när mellan palmerna.....

Dit upp ska vi.....

Nu kommer vi....

Det har ju varit lite dåligt med Alligatorbilder så här kommer en 😀

Väskan ligger där och väntar på att bli packad......

En sista bild på vår härliga lägenhet

Sitter och väntar in ovädret och packningen

Snart kommer det 😜

Men det är rätt najs ändå......