Fort Lauderdale

Nu har vi haft ännu en härlig dag i Fort Lauderdale. Vädret är fantastiskt och kanske lite för varmt för våra nerkylda Svenska vinterkroppar. Idag låg temperaturen runt 30 grader och blir ju lite av en chock för kroppen när den helt plötsligt ska ligga i en solstol i gassande sol. Så vi har legat lite lågt idag och försökt vara lite i skuggan.
 
Eftersom vi har varit här så mycket så känner vi inte något större behov av att springa runt på "stan" utan vi har mest varit kring hotellet och softat. Passat på att läsa en bra bok som man aldrig hinner annars 😀 Framåt eftermiddagen gick vi ner till en av vår absolut favorit restaurang här. The Coconut Seafront. Den ligger helt fantastiskt precis vid kanalen på andra sidan beachen så det är kvälls sol där. Man sitter i princip på bryggan så det är rätt roande att titta på alla båtar som kommer och går. Det är många som tar sin "lilla" båt dit för att käka och umgås och är inte helt nyktra när de ska försöka tuffa därifrån 😜
De har inte bara bästa utsikten.....de har absolut bästa Lobster Rollen 😘 Så min lycka var gjord idag när jag fått min Lobster.
 
Det är ett otroligt populärt ställe för alla locals.....det är nog inte så jättemånga turister här eftersom det ligger på "fel" sida om beachen. Idag var väntetiden ca 45 min för att få ett bord. Men det är värt varenda minut 😀 Tog en svalkande drink i väntan på bordet....."cucomber cooler" Lite annorlunda.....med gurkvatten....vodka och Sprite....🙄 Smakade rätt fräscht i värmen.
 
I morgon är det dax att ombord på Serenade of the Seas. Ska bli rätt härligt att komma ombord igen. Tyvärr är de flesta av den personal vi känner på semester eller omflyttade till andra båtar men har vi tur finns det iallafall någon vi känner kvar. 
 
Fick reda på igår att ett par från Canada som vi träffade på förra kryssningen kommer vara ombord. Kul 😀 
Nästa gång jag skriver är vi ombord och jag hoppas att uppkopplingen är tillräckligt bra för att kunna få med lite bilder. Det har ju varit lite si och så med uppkopplingen.
So for now....bye bye ❤️❤️❤️
 
Morgonen är den bästa tid att promenera vid beachen....
 
Det är lugnt och stilla och solen glittrar härligt i vattnet......
 
Vi valde bästa stället för en god frukost.......
 
Kan man ha bättre utsikt till morgonkaffet........
 
Inte helt fel frukost.......
 
Middagens utsikt blev ju inte så mycket sämre........Vår favvo restaurang The Coconut
 
Det finns ju en del sköna båtar här......utsikt från middagsbordet 😀
 
En privat liten tikibar med solstol passerade oxå
 
Min gurkdrink 🍹👍
 
Min fantastiskt goda middag 😀👍 Deras Lobster Roll är min stora favorit på denna härliga restaurang 
 
Återigen lite Kvällsmys utanför vårt rum 

Kommentarer
Postat av: Broder

Ser skönt ut, njut av livet.

2018-03-20 @ 08:32:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0