Någon som är sugen på sol o värme??

Hej hopp och välkommen tillbaka för lite semester 🤣🤣 Nu äntligen är det dax igen och vi hoppas att ni hänger med. Det börjar ju bli lite småsegt med denna kyla och lynnigt väder så just nu känns det väldigt bra att komma iväg lite. 
 
Denna gång går resan först till Fort Lauderdale där vi stannar några dagar innan båten till det härliga Karibien avgår på måndag. Efter elva sköna dagar (utan orkaner 🙄) till havs och mysiga dagar på diverse öar kommer vi iland i Fort Lauderdale igen där vår (förhoppningsvis) hyrbil står och väntar på oss. Sen kör vi upp till Fort Myers där vi hyrt en lägenhet. Det ligger ett par timmars körning från Fort Lauderdale.
 
Klockan är nu 00.05 och vi börjar bli klara med vår packning. Vi börjar ju få lite rutin på det här så det är ju inte riktigt lika kaotiskt som förr......Ni som hängt med från början på våra bloggar vet att vår sista dag alltid brukar vara lite rörig 😬🙄😇.  Men vi har väl vant oss att det alltid blir lite hektiskt sista tiden innan vi ska åka.
 
Idag har jag först hjälpt Benke att flytta bilar till hans förråd innan jag åkte och fixade mina naglar kl 9.00. Sen blev det ett besök på ICA för att bunkra mat till Boris. Nu blir hon bortskämd med alla sina favorit godsaker på en gång.....banan, Sharonfrukt, avokado, champinjoner, äpple och gurka. Sen massor av pinjenötter, pecan och mandelflarn. I morgonbitti när hon vaknar och allt är framlagt så kommer hon tycka att hon är i paradiset 😇🐿 Men hon är ju en sån smart liten korre så hon äter bara lagom av allt 😘 och sen kommer ju Sandra och busar med henne 😀
Efter lite andra sista minuten ärenden landade jag hos min mamma och tog en mysfika innan det var dax för frissan. Sen hem och packa 😀
 
I måndags var vi nere i Varberg och flyttade vår bebis häst Wino. Han ska på lite "träningsläger" medans vi är borta och i går körde vi Sanoir till Köping så det har varit fullt upp hela veckan.
 
Igår fick jag ett väldigt trevligt email från SAS .....vi har blivit uppgraderade till business 😄😄👍👍 sååååå härligt. Då är dom förlåtna allt annat strul dom orsakat med våra sittplatser 😡😡 Jag har haft många samtal (och vääääldigt långa telefonköer) med SAS de senaste dagarna för de placerade oss ca 10 platser ifrån varandra på inrikesflyget mellan NY och Ft Lauderdale. De första jag pratade med sa att de inte kunde göra något åt det men till slut igår pratade jag med en kille som fixade våra sittplatser 😘
 
Nu tror jag att vi börjar få någorlunda kontroll på vår packning och det sista vi måste göra innan vi sticker. I morgon bitti klockan 9 kommer taxin som tar oss till Arlanda så några timmars sömn blir det väl 😊 Ska bara fixa det sista........
 
Ha det bäst så hörs vi från andra sidan världen
 
 H
 Lilla bebishästen Wino har blivit rätt stor 😀
 
Söööt 
 
Sanoir lite låg när vi säger hej då....😢
 
Boris ganska obekymrad när vi packar 😀🙄
 
Sötis 😘😘❤️
 
Men har lite koll iallafall......
 
Snart är vi här igen 😎

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0