Serenade of the Seas

Hej hopp!! Idag är det tisdag eftermiddag och vi kom alltså ombord på Serenade of the Seas igår. 
Efter en härlig frukost vid beachen igår så gick vi "hem" till hotellet och packade ihop våra pinaler och checkade ut. Tänkte vara lite snabba ner till kryssnings terminalen innan den värsta kön börjar. Det tog ca tio minuter med taxi till terminalen och incheckningen och säkerhetskontrollerna för att få gå ombord tog omkring en halv timme. Rätt ok 😀 Enda nackdelen att komma ombord lite tidigare är att inte hytterna är klara förrän klockan 13.00. Men vädret var ju väldigt najs så det blev till att sitta lite på pooldäck och vänta in hytten 😀👍
 
När vi väl kom in i hytten så softade vi en stund innan vi gick upp och käkade lite lunch. Det är det som är skönt när vi åker från Florida istället för tex. Boston.....man kan sitta ute och äta från dag ett 😀😀😎😎☀️☀️
 
Efter lunchen var det dax för den obligatoriska drillen....livbåtsövningen som vi alltid måste göra oavsett hur många gånger man åkt. Men nuförtiden behöver vi ju inte ha på oss flytvästar som vi var tvungna att ha förr 🤣 
 
Klockan fyra var det dax för avgång och lite Sail Away party på pooldäck. Alltid lika mysigt när det är skönt väder....(vi har haft Sail Away party i snöstorm oxå 😱❄️)
 
När vi kom ner i hytten igen hade vi tänkt att packa upp. De brukar vara rätt snabba att få upp bagaget så det brukar vara lagom att gå och packa upp en stund efter avgång. Benkes väska stod snällt utanför vår dörr och väntade på oss och även min ena väska.....men min stora väska med alla mina klänningar var inte där.... hmmmm ....jaja den kommer nog snart tänkte jag. Pratade med vår hyttvärd oxå men han sa att han inte sett den och att det börjar ta slut på väskor att ta upP......🤔😬 När klockan var över sex och jag fortfarande inte sett röken av min väska blev jag lite nervös. Gick ner till "informationen" och frågade om den kanske stod bland de väskor där "hytt taggen" ramlat av på men det gjorde den inte.....då tipsade hon mej att kolla med "security" där de har väskor som de plockat när de sett mystiska saker på röntgen......och där mitt bland de mystiska väskorna stod min älskade väska 😜 Jag brukar ha med mej några pyttesmå flaskor sprit till flyget så jag överlever dessa hemska flygresor och det var de flaskorna som dom sett på röntgen. Dom fick man inte ha......aja baja 😱🙄🤣🤣 Så jag fick plocka ur dom och så får jag tillbaka dem sista kvällen. 
 
Sen blev det en snabb upp packning av min brottsliga väska innan det var dax att äta middag. Fick ett bord för sex personer. Vi hade ett par från Tyskland vid bordet som vi absolut inte gillade....och ett par från Michigan USA som vekade jättetrevliga så vi hoppas på att tyskarna väljer att äta någon annanstans ikväll ☺️
 
Idag har vi softat.....legat i solen och njutit och så har vi kollat på det som brukar vara höjdpunkten på pooldäck. Bellyflop tävlingen!! Brukar normalt vara i slutet av kryssningen när folk börjar slappna av lite mer och tycker att det är helt ok att göra bort och förnedra sig 🤣🤣 Den går ut på som namnet säger....man ska landa så hårt man bara kan i poolen på sin jättestora mage. Rätt underhållande.
 
Nu ska jag vila en liten stund innan det är dax för kvällens äventyr. Ikväll är det Kaptens välkommen ombord party. Ha det bäst så hörs vi någon annan dag ☀️☀️😘😘
 
 
Väntar på att få vår hytt
 
Äntligen fått hytten ☺️
 
Kom en väldans massa pickuper från denna lastbåt. Ingen riktig kryssningsbåt 🤣
 
Bye bye Fort Lauderdale
 
Bye bye.....
 
Äntligen kunde jag packa upp min förbjudna väska.....
 
I väntan på Belly flop tävlingen.....
 
🤣🤣🤣
 
Lite fika på balkongen
 
 
Här kommer några "snodda" bilder på vår lilla båt ☺️
 
Serenade
 
"Vår" hytt
 
Pool däck
 
Det inre poolområdet "solarium"
 
Centrum
 
Centrum av båten....längst ner är det ett dansgolv 
 
Bästa Sara skickade mej några bilder på Sanoir idag ❤️
 
Sanoir har haft kul i snön ❤️
 

Kommentarer
Postat av: Gunnel

Skönt liv ni lever med sol och värme. Ha de bra

2018-03-21 @ 06:10:19
Postat av: Broder

Sprit i väskan?? Så nu är vårt namn draget i skamm....hahahaha. Ha det så jäkla skönt å tänk på snö

2018-03-21 @ 08:48:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0