Movie o Dinner

Idag är det måndag och nu är det inte så många dagar kvar i vår lilla semesterbubbla. Dagarna snurrar på så fort så man nästan inte hänger med och ändå så gör vi ju inte så mycket. Denna gång har vi verkligen bara slappat och njutit av sol och värme.....inte jagat iväg till en massa köpcentrum som vi brukar. Vi har det bara lugnt och skönt och tar dagarna som de kommer. Försöker verkligen ladda alla batterier och förbereda oss för en kall och mörk vinter.....☃️ En stor tröst är att vi har nästa resa bokad och klar så då kommer vi bo i lägenheten bredvid denna.....902 😁🤗☀️ 
 
I går kväll var vi på bio.....och inte vilken bio som helst utan en biograf där man oxå kan äta sin middag. Vi har läst om att det finns på några ställen i USA och just den här var faktiskt den allra första som kom. Den ligger ca 10 min bilresa från oss och vi såg den i våras när vi var här och sa att vi måste testa den någongång som en kul grej.....och nu gjorde vi det. Vi trodde att det skulle vara rätt störande att folk blev serverade mat och sen sitter och glufsar i sig mitt under filmen....men vi blev glatt överraskade. Det var tvärt om rätt trevligt att sitta och äta god mat samtidigt som man ser en bra film och de som serverade var verkligen så smygande att man knappt märkte dom 😁 Vi såg "Bohemian Rhapsody"......filmen om Queen. Gillar man Queens musik så måste man verkligen gå och se denna film. Sååååå bra ❤️❤️
 
På torsdag är det Thanksgiving och de kommer fira med en middag här i huset som även vi är bjudna till.....kruxet är att det är knytis och jag känner mej inte helt hemma på deras Thanksgiving mat 🤔🙄 
Jag hoppas iallafall att det blir Beach/pool väder på torsdag för allting är helt stängt då....t.o.m matbutikerna.....alla är hemma och firar Thanksgiving som är heligt här. Men många butiker öppnar vid midnatt igen för då börjar Black Friday. Men det blir ingen midnatts shopping för oss då för vi ska upp tidigt fredag morgon och åka till flygplatsen 😝
 
Kanske blir det några rader till innan det är slut för den här gången så ha det bäst så hörs vi 😀 Kram från oss
 
Jag skulle vilja se " A star is born" oxå innan vi åker hem.....en film med Lady Gaga som tydligen ska vara superbra......
 
Har köpt biljetter och spanar nu i Menyn i väntan på att få komma in i salongen 
 
Helt ok "vänthall" 😜
 
Aha....är det så här det ser ut i salongen.....
 
Väntar på att filmen ska börja och att jag ska få min mat....Caesar wrap med kyckling som var väldigt god. Benke valde hamburgare med pommes....och en Bud light.....
 
En meny med både drinkar och mat.....
 
Det var mycket mer än jag trodde att välja mellan.....
 
Vår bio.....
 
 
Träffade på denna lite spöklika rot vid en promenad på stranden......
 
Den här farbrorn står och fiskar ett par timmar varenda dag. Hans kompis till höger kommer punktligt  samma tid varje dag oavsett om gubben har kommit eller ej, och väntar tålmodigt på att få sig en liten smakbit.
 
Sköna poolen.....
 
Eftermiddags fika på balkongen
 
Bloggutsikt......

Kommentarer
Postat av: Anonym

Allt roligt har sitt slut. Skönt att ni har haft det lugnt och stressat av. Den filmen skulle jag oxå vilja se, om jag skulle gå över till gayhyllan så vore det med "Freddie". Ni är välkomna hem till kyla och mörker. Fy fasiken för vårat väder.

2018-11-20 @ 08:56:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0