Times Square o Naples

Tänk vad tiden springer iväg när man har roligt....nu är det flera dagar sedan sist så nu är det väl dax att skriva några rader. 
Dagarna rullar på och så länge vädret är så här fantastiskt med 30-31 grader så vill vi ju passa på att utnyttja den varma solen och den fantastiska beachen för snart är det slut på den varan när vi kommer hem till gamla kyliga Svedala igen.
 
Vi har ägnat förmiddagarna åt att ligga på beachen och plaska runt i det härliga vattnet. På eftermiddagen har vi tagit bilen och dragit iväg på någon utflykt någonstans. 
 
Häromdagen drog vi till det mest populära stället på Fort Myers Beach....Times Square.....det ligger ca 20-25 min bort. Vi stannade till en sväng i våras när vi var här men det var så jäkla knökfullt med folk så vi åkte rätt snabbt därifrån. Den här gången var det istället tvärt om....det kändes helt öde....och tråkigt...så vi stannade inte så länge denna gång heller 😜 
 
Idag gick vi hem rätt tidigt från beachen för molnen började koka ihop sig och det blev rätt blåsigt. Vi bestämde att det var en bra dag att åka ner till Naples....ca 45 min härifrån. Hade fått lite tips om "must Do" saker när man kommer dit. Bästa stället är naturligtvis Downtown....5th Avenue...med massor av butiker och restauranger......den berömda piren vid beachen och Tin City.....en Boardwalk (inomhus) med massor av butiker och restauranger i en miljö som amerikanarna tycker är gammal.....platsen är från 30 talet 😊
Tyvärr blev jag väl inte så impad av något av det och dessutom hade jag helt fel kläder på mej. När vi åkte hemifrån var det kolsvart på himlen och inte jättevarmt så jag satte på mej ett par jeans 🙄 ( jag vet...inte så smart) och när vi kom fram till Naples var solen framme och det var stekhett. Så jag blev rätt gnällig för det var såååå varmt. Ingen hit att gå runt på stan och verkligen inte att sitta och njuta av utsikten på en pir på beachen. Blev en snabb glass där innan vi drog vidare till Tin city. Det var väl inte så mycket att se där heller men de hade iallafall air condition 😁 Men nu har vi iallafall varit där och det är alltid roligt att åka någonstans för man får ju hela tiden se saker längs vägen och här är det ju verkligen så att man måste åka bil för att ta sig runt överhuvudtaget. 
 
Igår när vi satt på balkongen och käkade lunch och tittade ut över vår beach så tyckte vi att det började bubbla på vattenytan....sen hoppade två delfiner upp. Det var så häftigt...de verkligen lekte därute i vattnet precis där vi brukar bada. Som vanligt när man behöver kameran som mest så finns den inte i närheten och tyvärr lyckades jag inte få till ett enda foto av dem när jag väl hade hämtat den. Benke lyckades få en liten filmsnutt med telefon men tyvärr lyckas jag inte få upp filmen här......hoppas de kommer tillbaka någon dag så jag får en ny chans med kameran 🐋🐋🐬🐬
 
Nu har vi precis käkat en supergod middag bestående av lax med mango och karibisk touch som vi hittade när vi handlade idag. Sitter nu ute i mörkret och njuter av kvällsvärmen på balkongen och så fort jag fått iväg detta så ska vi gå ut och ge "våran" katt lite mat och gos.
 
Ha det bäst så hörs vi en annan dag 😎 Kram från oss
 
Bonita Springs och Lovers Key hitom bron. På andra sidan bron ligger Fort Myers Beach. Vi bor i huset närmast bron 😁
 
Times Square - Fort Myers beach
 
Times Square.....var är alla människor......😳
 
Piren vid Times Square ......i våras var den totalt knökfull med folk
 
Me....
 
Det är nästan som om man är till baka på båten igen.....samma utsikt
 
Den var lite fin....
 
Lunchdax....
 
Vår "Konsum" fast miljoner gånger bättre.....här är det riktigt roligt att handla mat 😜
 
Matlagning pågår....
 
Middag....kyckling sallad 
 
Nysladdad Beach i morse
 
Vårt läger.....ingen trängsel direkt 😜
 
Våning 9 till vänster bor vi
 
Naples Pier 😎
 
Det var supervackert och jäkligt varmt 😁
 
Mera pir....
 
Beachhusen är nog inte gratis......
 
Jag i mina tokvarma jeans....😝
 
Mot parkeringen......
 
😎
 
En av ingångarna till Boardwalk husen.......
 
Mycket tingel tangel och en del lite kuliga saker......
 
Det var iallafall svalt och skönt därinne 😁
 
 
Lyckades klippa ut två små bildbevis från den lilla filmen Benke lyckades ta 😍🐬🐬🐋🐋
 
 

Kommentarer
Postat av: Åke

Ser trevligt ut där borta. Blir nog ett besök i det stora landet i framtiden.

2018-11-14 @ 10:11:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0