Boston

Vi kom ju mot alla odds fram till Boston igår även fast vi ett tag inte trodde det. Flygresan dit var lite seg och planet från Köpenhamn till Boston landade långt efter tidtabell. Sen som alltid tar ju immigration sin lilla tid.....typ en och en halv timme. ( Vi var ju lite oroliga att inte vårt Esta-Visa var ok så de skulle sätta oss på första Bästa vändande plan hem ) Sen hamnade vi ju självklart i rusningstrafiken på väg till hotellet så det hann ju bli kväll innan vi kom fram. Men vi tog iallafall en promenad för att få igång kroppen efter så många timmar på flyget och käkade en lätt middag på hotellet innan vi fullkomligt däckade klockan 20.30 😴😴😴

Idag har vi haft en fantastisk dag i Boston. Började med en härlig frukost på hotellet innan vi travade ut på stan. I år är det första gången som vi inte bor på Boston Omni Parker Hotel som liger mitt i downtown utan den här gången bor vi på Seaport Boston Hotel som ligger nere vid hamnen. Så vi traskade i det vackra men kyliga vädret till Downtown där jag skulle göra lite shopping inför kryssningen. Solen värmer lite men annars är det isande kallt så efter ett par timmar ute är det mysigt att slinka in på en pub och dricka en Irish Coffe.

Nu är vi nöjda och lite trötta tillbaka på hotellet efter en heldag på stan. Ska nog softa ett tag innan vi går ut och käkar middag.

Vi har några vänner som redan är ombord på Serenade of the Seas som har varit på en kryssning till Bermuda. De skulle ju komma iland på söndag morgon då vi sen ska gå ombord. Men nu har de meddelat oss att de kommer en sån stor storm i morgon så de kommer att komma iland redan i morgon......hoppas verkligen att den drar över fort sen så det är lugnt när vi ska åka på söndag........

Så i morgon kanske det blir en heldag på hotellet om det blir ett sånt oväder de varnar för 😜

Ha det bäst så hörs vi!! Kram från oss

På väg mot Downtown

Hands up......

Bostons kända Tea Party museum - ( lite info.....Tebjudningen i Boston (Boston Tea Party) kallas den händelse som inträffade den 16 december 1773 då amerikanska patrioter förstörde en stor telast tillhörande Brittiska Ostindiska Kompaniet. Det är den händelse som anses ha varit den utlösande faktorn för den amerikanska revolutionen)

Bästa pubnamnet......har goda Irish Coffe

Lite kallt om rumpan.....