Marco Island - borta bra men hemma bäst

Idag har vi varit på Marco Island. Vi tyckte det var dax för en heldags utflykt och låta skinnet vila från solen lite.

Marco Island är den största ön av de som brukar kallas för "ten thousand Island". Den är 59 km2 till ytan och det bor ca 17 000 personer där. Men egentligen är det bara en stad som är själva ön 😁

Den brukar iallafall stå med i alla "att göra" tips så vi tänkte bocka av den raden nu när vi inte kom till Key West. Det tar en dryg timme att köra till Marco Island som ligger nedanför Naples. Blev förvånad att de inte var några vägtullar, för det brukar vara det när det är en bro över till öarna.

Vi hade väl inga förväntningar direkt men blev väl lite besvikna över ön. Om man jämför med tex Sanibel Island som är litet och pittoreskt så var Marco Island bara vräkiga lyxhotell överallt. Det finns bara två stycken Public beach på hela ön och det är väl för att hotellen ligger runt varenda millimeter längs med beachen.
Vi hade iallafall fått tips om en av de öppna beacherna som skulle vara bäst......"Tigertail Beach". Så när vi kört igenom hela ön på den enda huvudväg som finns så åkte vi dit för att iallafall få oss ett dopp idag.
STOR BESVIKELSE!!! Det var som en kloakstinkande träskbeach......
Efter en snabbtitt så gick vi tillbaka till bilen och skulle köra ut från parkeringen igen som kostat 8 dollar. Där stannade vi till vid en informations karta......det visade sig att det faktiskt fanns en härlig Beach om man promenerade en bit bort....då skulle man komma till Mexikanska Gulfen. Men vi var lite gnälliga och på tjurigt humör och ville bara därifrån.

Bestämde att vi skulle hitta ett härligt ställe för lunch.....och det gjorde vi!!! Vi hittade ett härligt ställe med fantastisk mat och en fantastisk kypare 😍

Den lunchen gjorde hela dagen och resan till Marco Island så värd!!!

Sitter nu på vår balkong och tittar ut över den vackra solnedgången och vår fantastiska Beach. Varför ska vi åka till någon annan sunkbeach när vi har en av Floridas bästa beacher runt hörnet........

Förväntar oss en härlig Beach på Marco Island......Tigertail beach

Men....blev djupt besvikna.....🤥

Men vi letade vidare och hittade ett ställe att käka lunch på. Och då blev vi glada igen 😁😁

Vårt lunchställe

CJ's on the Bay

Väntar på mat....

Mmmmmm.....

Vår servitör ville ta kort på oss 😎

Vår lunch kanske inte ser så mycket ut men var fantastiskt god. Det är en sandwich med grillad lax och dill mayo. Den knaperstekta baconet var pricken över i..et....

Vi fick med oss en massa muggar från vår restaurang..... de delar ut en massa muggar som man sen ska fota från olika platser och lägga upp på deras Facebook.....snacka om att få massor av reklam 🤣🤣 smart!!!

Härligt promenad stråk när man måste gå av sig lite mat.......

Benke blev lite avis på denna fina golfbil.....

Nån som suktar på alla fina båtar oxå.....

Inte helt fel.....

Här är våran härliga Beach från i går eftermiddag när vi tog en lååååång beach promenad

King of the Beach.....

Jag har blivit utmanad av en stall kompis att göra "plankan" varje dag i en månad......med denna utsikt är det lätt som en plätt 😜💪