Halloween, Antigua och Barbados

Idag är det lördag och det är dax att skriva några rader om vad vi pysslar med 😁 Idag har vi varit på Barbados. Vi gillar verkligen Barbados alla beacher med dess fantastiskt turkosa vatten men vi har aldrig varit inne i stan Bridgetown utan bara åkt taxi igenom på väg till någon Beach. Så vi tänkte att vi skulle ta en dag på stan. De sa att det skulle ta ca 15 min att promenera så vi började traska längs med den härliga strandpromenaden. Upptäckte så småningom när vi traskat på någon halvtimme att det är svårt när vi inte har en aning om vart vi ska ta vägen...... 🤔 Bridgetown är en hyfsad stor stad med Karibiska mått mätt och vi hamnade i mitt i lördags shoppingen på alla marknader för locals......kände oss lite lost....tänkte att vi måste hitta till själva Downtown....men när vi frågade oss fram så tittade de lite frågande på oss och sa att allting är Downtown......
Det var stekande hett och vi började känna oss lite kinkiga så vi bestämde oss för att strunta i stan och leta oss tillbaka till båten igen....Lägga oss på pooldäck och plaska runt i poolen istället. Så fick det bli 😜 En härlig eftermiddag i poolen blev det och vi bestämde att om vi ska se mera av Bridgetown så får vi nog ta lite hjälp med vart vi ska ta vägen.....

Igår var vi på Antigua. Vi gjorde en favorit i repris....och var med på en utflykt till en pytteliten ö. Badparadiset Prickly Pear Island 🏝   Tog en mini buss till en resort där vi fick hoppa på en liten snabb motorbåt som tog oss till den pyttelilla ön som det tar typ fem minuter att gå runt 😜 Men det finns ett skraltigt litet skjul med en öppen bar och så fick vi en smarrig BBQ lunch. Sååå lugnt och skönt utan varken försäljare eller vattenleksaker......bara njuta av lugn och ro.

I torsdags var det Halloween 👻🎃💀. Lika roligt varje gång. I år hade vi vårt favorit tema....Cruella och Pongo 😂🐶. Amerikanarna älskar det....tyvärr så vann vi inte den här gången men vi kom iallafall på fjärdeplats och det är ju ändå roligt.

I morgon har vi en dag till havs innan vi kommer till Aruba på måndag.

Nu är det dax att svida om till kvällen.....
Ha det bäst så hörs vi.....

Cruella och Pongo

Mer Cruella......

Hundar får inte följa med in i hytten......

Frukost på balkongen

St: John's, Antigua

Står och väntar på vår lilla båt som ska ta oss till vår lilla ö....Prickly pear island

Här är vår lilla båt....

Shit vilka vågor......

På väg till vår lilla ö....

Paradis ö....

Vårt lilla "läger"....

Den gamle och havet.....

Min badpojke 😜

Det här är vårt lilla paradis........

Ska vi ta ett parti biljard......

Biljard kungen.....

Det var faktiskt jag som vann 🌟😁😜

Nu lämnar vi hamnen på Barbados och vandrar mot stan......

Selfie....

Härlig utsikt.....

Strandpromenaden mot stan var i allafall mysig....

Fina färgglada hus

Blev inte några stadsbilder.....kändes inte helt ok att fota på markander när det kryllar av locals......