Kylslagna dagar = shopping o annat

Nu är det verkligen hög tid att skriva några rader.....Jag kan glädja alla er som varit lite avundsjuka på vårt soliga och varma väder att vi har haft några dagar med riktigt busväder. Regn och rusk och idag nådde vi botten med iskalla 13 grader 🥶🥶🥶 
Jag brukar ju hata att gå i inomhusgallerior när vi är här eftersom jag fryser ihjäl av all air condition, men nu får jag nog ta tillbaka allt ont jag sagt om det för idag åkte vi till en galleria i Naples bara för att få gå in och värma oss lite 😜
 
Vi började med i morse att åka till en Flea Market (som är en enorm loppmarknad med gammalt och nytt, fast mest nytt...) Det hade varit supermysigt att gå runt där en annan dag....men idag blev t.o.m. Benke lite gnällig för att det var så kallt därinne 😁🥶
 
Det har varit en hel del regn och blåst de senaste dagarna men igår hade vi faktiskt lite solglimtar och eftersom vi var ute och åkte så passade vi på att spela lite äventyrsgolf. Benke ville ha lite revansch eftersom jag vann med ett poäng i våras när vi spelade. Så vi tog en liten match.....meeeen.....det gick inte så bra för Benke som han hade hoppats. Det slutade med att jag vann...med ett poäng 🥇🏆🤣🤣🤣
 
Vi har oxå varit på Bio. "Vår" biograf här på Fort Myers beach är faktiskt den första (av många)  "Food Theater" i USA. Det innebär att man kan äta sin middag eller bara ta en drink till filmen man ser. Den är familje ägd och håller hög klass både på mat och filmer. Vi testade förra året när vi var här och jag trodde att jag  skulle tycka det var lite konstigt att äta middag och kolla på film samtidig men jag har bara positivt att säga om det. Det enda problem vi hade var att välja film.....Benke ville se "Dr Sleep. Det är en uppföljning av "The Shining" om ni kommer ihåg den 😱😱😱 Efter lite kvinnlig list och övertalning såg vi en film med lite lagom av drama och humor i "Last Christmas". Den var faktiskt riktigt bra och fick godkänt av Benke 👍
 
Nu sitter vi och kurar i vår lägenhet där vi har ändrat vår air condition från isluft till hetluft.....den är väl inte riktigt van för det stinker lite bränt.....men det får man väl stå ut med för att hålla sig lite varm 😳😁  
 
Ni får ha det bäst så hoppas vi på varmare temperatur i morgon 😁 Puss och kram från oss
 
En väldigt regnig morgon.....
 
Skönt att jag kan stå under tak och vänta på att bilen blir framkörd 😁 
 
Om det är taskigt väder ute och man behöver lite tidsfördriv kan man ju alltid prova lite knasiga julkläder 😂 🎅
 

Kanske denna till jul 😂🤶
 
Om det suger i magen är det bra att ha lite barnkakor att gnaga på 😜
 
Jag skulle nog inte vilja bada i detta vatten......

😱😱
 
Här är ju mina små alligatorer 😍🐊....Nääää tyvärr...detta är bara små Caimans
 
Ser nästan ut som alligatorer......

Lite fakta....
 
Golfrunda
 

Någon som är säker på att ta sin revansch 😜

Oj....här har det kraschat en jeep.....
 
Koncentrerad.....
 
Nääää....man kan inte äta den 😱
 
Jag skaaaa vinna 💪💪💪
 
Nääää....jag ska vinna....💪
 
Haha...planet ser ut som en randig delfin.....
 
Koncentration.....sista hålet.....
 
Yeeees!!!! Jag vann 🥇🥇🏆🏆
 

Vi hittade ett supercoolt ställe precis vid brofästet till Fort Myers Beach......

 ........Ett härligt ställe med bara "locals" och en frisk fläkt till bar tant 😁 Blandade drinkar bara för att jag skulle få prova vad jag ville ha. Det du inte vill ha tar jag själv sa hon 😜😁 Det slutade med att jag tog ett glas vin som hon hällde så mycket i att jag var tvungen att gå runt bardisken och dricka lite ur för att det skulle kunna flyttas 😂😂
 
Man kan inte komma så mycket närmare vattnet när man sitter på en restaurang....
 
Härligt att solen lyckades komma fram en stund 😁😁
 
God öl och goda lökringar....

Fort Myers Beach Dinner Theater ( bilden är tagen en annan solig dag 😊)
 
 Hmmm....vilken film vill jag se....

De här filmerna gick just den här veckan
 
 Beställer biljetter....det var en ung tjej som frågade om vi gick som seniorer.....då är man 65 år...hmmm...där tappade man lite självkänsla 😳😱
 
Väntar på menyn.....bra att komma en stund innan filmen börjar så man hinner beställa ordentligt

 Snart är det filmtajm.....
 
Reklamen har börjat och jag har fått min kyckling sandwich 👍
 
 En väldigt kall kväll så ingen balkong i kväll.....
 
Det får bli köket istället
 
Flea Market.....
 

Kanske skulle köpa ny golfbil.....det finns gott om de här...
 
Eller så kanske man skulle köpa en sån här.....😜


Fikadags på "Costland Mall" i Naples


Väntar på att kycklingen i ugnen ska bli färdig så vi kan äta middag

Kommentarer
Postat av: Anonym

snart dags för hemfärd.

2019-11-18 @ 06:06:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0