Lovers Key

Hej hopp alla där hemma i höstrusket 😎 I dag är det lördag och har nu kommit till nästa del i vår härliga semester.

I går morse anlände vi Fort Lauderdale. Efter en sista frukost ombord och några lite sorgliga avsked så gick vi iland. Att komma av båten gick ju smidigt med det var lite cirkus på terminalen. Efter vi hämtat upp vårt bagage så var det bara att ställa sig i den väldigt långsamma kön för att visa passet och ställa sina tusen frågor. Vet inte hur de tänker när de bara har typ tre bås öppna för alla dessa människor som ska igenom.....🤬😡

Men till slut kom vi iallafal igenom så vi kunde ta en taxi till HERTZ där vi skulle hämta ut vår hyrbil. Det känns som om vi gjort det ett antal gånger då killen som gav oss bilen kommenterade att han kände igen mej och visste att vi varit där i våras 🤗

Den här gången fick vi en svart Ford SUV. Ganska trevlig bil och det gick smidigt att köra de ca 25 milen till Bonita Springs och Lovers Key. Som vanligt glor jag så jag blir alldeles vindtyrig efter alligatorer när vi kör genom hela Everglades på Alligator Alley. Jag har aldrig lyckats se någon men alla andra jag pratat med ser de tydligen hela tiden 🤔🤥

Vi bor på samma ställe som vi nu har gjort de senaste tre gånger och dessutom i samma lilla lägenhet som i våras 😜 Det ligger precis på gränsen mellan Bonita beach och Fort Myers beach. Vid den populära nationalparken Lovers Key. Ett fantastiskt ställe om man vill ha lite lugn och ro. Det finns inte så mycket annat än en beach, pool och en fantastisk utsikt. Det finns en restaurang tre minuter bort.....annars är det bilen som gäller för att ta sig till civilisationen 😁

När vi kom fram och kastat in bagaget gick vi till "vår" restaurang Flippers och käkade en härlig lunch innan vi packade upp och sen åkte iväg till Publix för att shoppa mat. Vädret underbart med 30 grader ☀️☀️😎😎

I morse när vi vaknade var vädret inte lika underbart. 19 grader och regn....🤥🤔 Så idag åkte vi iväg till civilisationen ett par timmar och småshoppade lite. När vi kom hem och åt en sen lunch på vår balkong kom solen och värmen tillbaka så det blev en stund vid poolen på em.
Tyvärr är ju dagarna lite kortare även här nu på hösten/vintern och det börjar bli mörkt runt halv sex. (men det är ju ändå ok eftersom det är varmt och skönt ute 😁) På våren när vi varit här börjar det mörkna runt halv nio.

Nu sitter jag på balkongen och hör vågornas plask, funderar på om jag ska gå in och laga lite middag 🤔 Önskemål idag från Benke är en speciell ravioli som finns här med kyckling och rostad vitlök som jag serverar med pesto, parmesan och massor av grön sparris. Det får det bli 😊

Ha det bäst!! puss och kram från oss

Så här allvarlig ser man ut när man inser att det bara är en dag kvar av kryssningen.......

Men man blir glad när man kommer på att vi har två veckor kvar på semestern 😂😂

Sista kvällen med gänget......

Våra helt fantastiska kypare Omar och Elina ❤️

Sista frukosten innan det är dax att kliva av båten i Fort Lauderdale

Det första vi gjorde när vi kom fram till Lovers Key var att gå och äta lunch på den härliga restaurangen Flippers on the the Bay

Den ligger väldigt mysigt....
Inte helt fel utsikt att äta lunch till....

Somliga tar sin lilla båt till restaurangen 😜
Mätt i magen....😁

Mys.....
Våran "tomt"
De har börjat dekorera fint inför julen. I den lilla sjön i bakgrunden finns det alligatorer. Vi har aldrig sett några men flera vi pratat med som bor här säger att de sett dom 🐊🦎🐍

Nu har vi handlat veganskt 🤣🤣

Samma lilla lägenhet som sist med samma fantastiska utsikt....

Härlig kvälls sol 😎 Nästan som att sitta på balkongen på båten. Man hör det mysiga plasket från vattnet 😁

Lyxigt när man får se solnedgången från första parkett 🤩