St:Maarten

Idag har vi varit på härliga St:Maarten. Vädret var strålande och vad är skönast att göra då....jo åka till en Beach så klart 😎😁 Vi tog en liten guidad buss tur på ca 25 minuter till en beach som heter "Kim Sha Beach". Det var roligt att se lite mer av ön eftersom vi oftast stannar i stan - Philipsburg -när vi kommer hit. 
Ön är delad på två - den Holländska sidan där vi kommer iland och andra sidan är fransk. De stavar namnet på ön olika och de har olika valutor. Dollar på den holländska och euro på den franska. Vi har aldrig åkt över på den andra sidan men det tar bara omkring 30 min till gränsen.....man behöver inget pass eller nåt utan man ska bara vinka glatt till gränspersonalen 😁👋
 
Vi fick en härlig dag på beachen och hade en fantastisk god lunch innan vi åkte tillbaka till båten. Just nu sitter vi på vår balkong med ett glas bubbel och laddar inför kvällens äventyr.....Halloween!!!

I morgon kommer vi till Antigua........Bye Bye for now.....
 
Den lilla jollen till höger är våran 😜
 
Liten vy....😜
 
Kim sha beach 

Vattnet på st:Maarten är så fantastiskt turkost


Min badpojke....
 
Skulle kunna tänka mej en liten katamaran.......

Smarrig lunch.......jag fick heta bom bom räkor i bröd och ris men jag tog bort brödet och åt de med riset....sååå gott
 
Vacker utsikt......


Turist.....

De har t.o.m. ett olje raffinaderi......

Mera turister.....

De här små kattungarna bodde med sin mamma tillsammans med hönsen och deras kycklingar.....
 
Katt kompisar......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0